Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veljeni rääkkää kissaamme

Vierailija
29.09.2015 |

Ihan näin alkuun kyllä olen vasta 14 pieni teini. Av vauva sivut on vaan viihdettä.

Mutta siis meillä on kolme kissaa ja tässä talossa kolme perheen jäsentä, kaikilla on tavallaan omat kissat. Veljeni (19v) vihaa kissaani on mm. Kerran heittänyt terrassilta alas(varmaan noin 10m pudotus) onneksi selvisi. Käyttää omakeksimäänsä "hallinta otetta" missä pitää kissaa maata vasten ja kuristaa kissaa, muutenkin aina huutaa kissalle. Kissa pelkää häntä hirveästi (ja ihan syystäkin) yleensä tämä tapahtuu, sillonkun veljellä on huono päivä. Veljeni muutenkin pelottaa jopa minua. Lapsena on ollut väkivaltainen yms lyönyt vaikka 5v ikäero onkin. Muutenkin varsinkin kissankohdalla taipumus hirveään draamailuun, tänäänkin kun oli autossa kissantassun jäki niin meni huutamaan mun kissalle vaikka talossa asuu kaksk muuta. Huusi muuten ihan vitun kovaa ja pelottavasti. Itseänikin pelotti siinä kohtaa:( Yritin siinä sittem jutella että miksi mun kissaa vihaa jne, niin lopputulos oli se että sanoi että haluisi että koko kissa kuolisi (kettu veisi, jäisi auton alle tms) muutenkin veli aina vähän lyö ja haukkuu tekemisiäni tai itseäni (ei kovaa mutta ärsyttävää silti) varsinkin takaa päin jos vaikka syön niin pelottaa sisäisesti hirvesäti että mistä suunnasta se nyt läppäsee hiljaa poskelle. Asiasta kissaan. Se on minulle tosi rakas (samoin äitille) mutta harmittaa sen puolesta kun tavallaan tietää mitä se joutuu kokemaan, vaikkei mulle oo ikinä mitään tosissaan mitään tehny. En tiiä onko tosissaan kun sen käytös ailahtelee niin paljon. Ns normaalisti se on hauska, välittävä rakas veli, mutta nuo pahat päivät... Niitä onliikaa

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu kotitilanteestasi joko vanhemmille tai koulun aikuisille. Isoveljesi vaikuttaa sekopäältä.

Vierailija
2/28 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se veli asuu enää kotona? 19v voi olla stressaantunut siitäkin, yleensä sen ikäiset on jo itsenäistyneet ja asuvat omillaan.

No joka tapauksessa, veljesi syyllistyy tuossa eläinsuojelurikokseen, sakothan hän saa ja eläitenpitokieltoa jos joku tekee rikosilmoituksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jees. Noin joka toinen päivä on hyvä tehdä niin

Vierailija
4/28 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, veljen olisi aika muuttaa muaalle, hänhän pilaa koko kodin ilmapiirin ja tuo väkivaltaisuus on huolestuttavaa.

Vierailija
5/28 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaateille on tyypillistä rääkätä eläimiä jo lapsena (no veljesi on jo täysi-ikäinen, mutta kuitenkin). Siitä he sitten luontevasti siirtyvät ihmisten pahoinpitelemiseen sekä henkisesti että fyysisesti.

Tuollainen kusipää pitää laittaa kuriin. Minä marssisin kylmästi poliisilaitokselle tekemään ilmoituksen. Poliisin on pakko ottaa ilmoitus vastaan, siis kirjata se ja kun tekijä on tiedossa, vähintäänkin keskustella tekijän kanssa. Suomessa on eläimilläkin sentään joku lain suoja.

Älä syyllisty turhaan tunnehtimiseen ja sen ajattelemiseen, että kyseessä on kuitenkin perheenjäsen ja blaa blaa blaa. Rikos on rikos eikä rikoksentekijöitä tarvitse erikseen kenenkään yksityishenkilön suojella - kyllä meidän systeemi heitä jo tarpeeksi suojelee ja paapoo.

Vierailija
6/28 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamarin hullu jätkä!!! Nyt kerrot heti äidillesi ja jos pentu ei lopeta kissan+sinun rääkkäämistä, niin kämpästä pihalle! Ette voi antaa käyttäytyä enää hetkeäkään noin. Ymmärrät varmasti, että veljesi tekee erittäin pahasti kissalle ja samoin teette sinä ja äitisi, jos ette heti puutu asiaan!

Vierailija
7/28 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kisakalenteri saakin huutaa. Hyvä ,että oppii paikkansa

Vierailija
8/28 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:58"]Miksi se veli asuu enää kotona? 19v voi olla stressaantunut siitäkin, yleensä sen ikäiset on jo itsenäistyneet ja asuvat omillaan.

No joka tapauksessa, veljesi syyllistyy tuossa eläinsuojelurikokseen, sakothan hän saa ja eläitenpitokieltoa jos joku tekee rikosilmoituksen.
[/quote] Oon sanonu et muuttaais pois mutta se ei haluu kun ei jää kuulemma mihinkään muuhun rahaa

Vierailija
9/28 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö teillä vanhemmat tuosta? Veljesi ei kuulosta kamalan terveeltä ihmiseltä :/ mitä jos vaikka ihan suoraan, rauhallisesti kerrot hänelle, miltä sinusta tuntuu ja miltä hän näyttää ulkopuolisen silmissä. Ehkä se saa hänet ymmärtämään.

Vierailija
11/28 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa. Kissn pitää tietää, mitä kuuluu ja kuka koskee

Vierailija
12/28 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi edellistä viestiä oli asiaa. Siis ensin keskustelet äitisi kanssa miten veli saadaan kuriin. Jos ei tehoa, poliisille ilmoitus eläinsuojelurikoksesta.

Vierailija
13/28 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:01"]Saamarin hullu jätkä!!! Nyt kerrot heti äidillesi ja jos pentu ei lopeta kissan+sinun rääkkäämistä, niin kämpästä pihalle! Ette voi antaa käyttäytyä enää hetkeäkään noin. Ymmärrät varmasti, että veljesi tekee erittäin pahasti kissalle ja samoin teette sinä ja äitisi, jos ette heti puutu asiaan!
[/quote] Itse odotan innolla että menisi armeijaan. Ei päässyt aikasemmin koska loukkaantui kaatuessaanjäällä. Iskällä ei ikinä ole tuollainen vavaan aina se ns mukava veli, samoin täälläkin mutta välilla saa noita kohtauksiansa mutta silloin ei ole äiti yleensä kotona. Ajattelin joskus että teen ilmoituksen mutta miten voin todistaa sitten kun ei oo mitään näkyvää jälkeä tehnyt?

Vierailija
14/28 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:00"]Psykopaateille on tyypillistä rääkätä eläimiä jo lapsena (no veljesi on jo täysi-ikäinen, mutta kuitenkin). Siitä he sitten luontevasti siirtyvät ihmisten pahoinpitelemiseen sekä henkisesti että fyysisesti.

Tuollainen kusipää pitää laittaa kuriin. Minä marssisin kylmästi poliisilaitokselle tekemään ilmoituksen. Poliisin on pakko ottaa ilmoitus vastaan, siis kirjata se ja kun tekijä on tiedossa, vähintäänkin keskustella tekijän kanssa. Suomessa on eläimilläkin sentään joku lain suoja.

Älä syyllisty turhaan tunnehtimiseen ja sen ajattelemiseen, että kyseessä on kuitenkin perheenjäsen ja blaa blaa blaa. Rikos on rikos eikä rikoksentekijöitä tarvitse erikseen kenenkään yksityishenkilön suojella - kyllä meidän systeemi heitä jo tarpeeksi suojelee ja paapoo.
[/quote]Eise muita kissoja kiusaa tykkää hirveästi muista mut tota se vaan vihaa jostain syystä:(

Vierailija
15/28 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:09"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:01"]Saamarin hullu jätkä!!! Nyt kerrot heti äidillesi ja jos pentu ei lopeta kissan+sinun rääkkäämistä, niin kämpästä pihalle! Ette voi antaa käyttäytyä enää hetkeäkään noin. Ymmärrät varmasti, että veljesi tekee erittäin pahasti kissalle ja samoin teette sinä ja äitisi, jos ette heti puutu asiaan! [/quote] Itse odotan innolla että menisi armeijaan. Ei päässyt aikasemmin koska loukkaantui kaatuessaanjäällä. Iskällä ei ikinä ole tuollainen vavaan aina se ns mukava veli, samoin täälläkin mutta välilla saa noita kohtauksiansa mutta silloin ei ole äiti yleensä kotona. Ajattelin joskus että teen ilmoituksen mutta miten voin todistaa sitten kun ei oo mitään näkyvää jälkeä tehnyt?

[/quote]Todistat omalla todistuksellasi. Kuvailet tapahtumat tarkkaan ja pyrit muistamaan, milloin kyseiset tapahtumat tapahtuivat, mikä päivä/viikko, mihin kellonaikaan.

Kenenkään ei tarvitse alkaa yksityisetsiväksi tai rikostutkijaksi itse. Poliisi hoitaa sitten homman ja kuulee tekijää. Usein tekijät myöntävätkin tekonsa.

Vierailija
16/28 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:01"]Saamarin hullu jätkä!!! Nyt kerrot heti äidillesi ja jos pentu ei lopeta kissan+sinun rääkkäämistä, niin kämpästä pihalle! Ette voi antaa käyttäytyä enää hetkeäkään noin. Ymmärrät varmasti, että veljesi tekee erittäin pahasti kissalle ja samoin teette sinä ja äitisi, jos ette heti puutu asiaan!
[/quote] Itse odotan innolla että menisi armeijaan. Ei päässyt aikasemmin koska loukkaantui kaatuessaanjäällä. Iskällä ei ikinä ole tuollainen vavaan aina se ns mukava veli, samoin täälläkin mutta välilla saa noita kohtauksiansa mutta silloin ei ole äiti yleensä kotona. Ajattelin joskus että teen ilmoituksen mutta miten voin todistaa sitten kun ei oo mitään näkyvää jälkeä tehnyt?
[/quote]

Kuvaa vaikka puhelimella tollaisen raivohohtauksen aikana. Sanot, että jos ikinä koskaan enää tekee kissallesi jotain, viet asian poliisille!!! Ja mikset kerro asiasta myös isällesi? Täytyyhän vanhempienkin tietää, millainen kakara heillä on. Muuten käytös saattaa pahentua entisestään!

Vierailija
17/28 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:03"]Tietääkö teillä vanhemmat tuosta? Veljesi ei kuulosta kamalan terveeltä ihmiseltä :/ mitä jos vaikka ihan suoraan, rauhallisesti kerrot hänelle, miltä sinusta tuntuu ja miltä hän näyttää ulkopuolisen silmissä. Ehkä se saa hänet ymmärtämään.
[/quote] Haluaisin mutta purskahdan itkuun. Äitin kanssa yleensä aukoo päätä jne mutta ei mtn tee

Vierailija
18/28 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:04"]http://www.iltalehti.fi/uutiset/200801197116647_uu.shtml
[/quote] Hyi vittu haluun muutta pois:0

Vierailija
19/28 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa kissat pois jo niiden oman turvallisuuden takia. Parempi niiden uudessa perheessä kuin tuollaisen sadistin kidutettavana. Veljeen katkaisisin itse välit kokonaan, vaikka veli olisikin. En koskaan halua olla missään tekemisessä eläinrääkkäjien kanssa, sitä pahempaa porukkaa ei olekaan.

Vierailija
20/28 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:01"]Saamarin hullu jätkä!!! Nyt kerrot heti äidillesi ja jos pentu ei lopeta kissan+sinun rääkkäämistä, niin kämpästä pihalle! Ette voi antaa käyttäytyä enää hetkeäkään noin. Ymmärrät varmasti, että veljesi tekee erittäin pahasti kissalle ja samoin teette sinä ja äitisi, jos ette heti puutu asiaan!
[/quote]

Kuvaa vaikka puhelimella tollaisen raivohohtauksen aikana. Sanot, että jos ikinä koskaan enää tekee kissallesi jotain, viet asian poliisille!!! Ja mikset kerro asiasta myös isällesi? Täytyyhän vanhempienkin tietää, millainen kakara heillä on. Muuten käytös saattaa pahentua entisestään!
[/quote] Miten eläinsuojeluun tehdään ilmoitus?