Paistatko uunilohen nahka ylös vai alas päin
Kommentit (59)
Nahka vedettynä taakse, eiku.
Nahka ylöspäin pistä uuniin.
Liikuttelen nahkaa edestakaisin kunnes pehmenee.
Nahkapuoli ylöspäin. Alapuolelle mausteeksi sitruunaa ja suolaa. Kun nahka irtoaa, otan sen pois ja laitan päälle tilli-sitruunaruokakermaa ja joskus katkarapujakin kermassa. Hyvää tulee.
Voih, keksin taman ihan itse jokin aika sitten. Eli mausteet ja sipulit vuokaan,lohi ja nahka kanneksi. Toimii kuin folio. On todella mehukas. Ja kun kala on kypsa kuorin nahan paalta, kuin folion ja jatkan matkaa.
Miksi te ette syö sitä nahkaa? Sehän maistuu tosi hyvältä.
Niissä kaloissa, joita minä olen nähnyt, ja paistanutkin, on aina ollut nahka sekä ylä- että alapuolella.
Fileet ovat toki eri asia. Niissä on nahka vain yhdellä puolella, koska se on vain puolikas kala. Mutta aloitusviestissä puhuttiin uunilohesta, ei uunilohifileestä.
Fileen olen laittanut nahkapuoli alaspäin, mutta siinä on se ikävä homma, että se nahka tarttuu todella tiukasti vuokaan kiinni. Mitenkä, jos laittaisin seuraavalla kerralla toisinpäin. Maustaisin ensin, ja sitten vuokaan, ja uuniin.
Vierailija kirjoitti:
Koska ajatus nahan syönnistä on inha. Kyllähän jotkut vetävät siankin nahkaa..
Vierailija kirjoitti:
Niissä kaloissa, joita minä olen nähnyt, ja paistanutkin, on aina ollut nahka sekä ylä- että alapuolella.
Fileet ovat toki eri asia. Niissä on nahka vain yhdellä puolella, koska se on vain puolikas kala. Mutta aloitusviestissä puhuttiin uunilohesta, ei uunilohifileestä.
Fileen olen laittanut nahkapuoli alaspäin, mutta siinä on se ikävä homma, että se nahka tarttuu todella tiukasti vuokaan kiinni. Mitenkä, jos laittaisin seuraavalla kerralla toisinpäin. Maustaisin ensin, ja sitten vuokaan, ja uuniin.
Minä laitan kasvikset alle, joten ei tartu vuokaan.
Vierailija kirjoitti:
Turha tulla viisastelemaan kun kaikki kuitenkin ymmärsivät mistä on kysymys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalan ja sian nahka on vähän eri asia. Hieman on jo paksuus eroa.
Vierailija kirjoitti:
Nahka alaspäin, jolloin päälle ripotellut mausteet imeytyvät lihaan paremmin.
Jos nahka on alaspäin, niin silloin se on kalan yläpuolella, jos se on alla, on eri juttu
Minä paistaisin nahka päällä, nahka suojaa ja mehevöittää kalaa, mutta maustaisin ennalta, jolloin varmasti maut tarttuvat
Nahka, ällölimaa, suomuja… pois!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nahka alaspäin, jolloin päälle ripotellut mausteet imeytyvät lihaan paremmin.
Jos nahka on alaspäin, niin silloin se on kalan yläpuolella, jos se on alla, on eri juttu
Minä paistaisin nahka päällä, nahka suojaa ja mehevöittää kalaa, mutta maustaisin ennalta, jolloin varmasti maut tarttuvat
Siitä lähtee inhaa makua kalaan. Sitäpaitsi pinnan pitääkin vähän saada paistopintaa. Sellainen löllö kala on ällö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kanannahtaa, esim broilerinjauhelihan syöjät.
Ja makkaransyöjät syövät sian- ja broilerinnahkaa.
Vierailija kirjoitti:
Nahka, ällölimaa, suomuja… pois!!
Osta se kala perkattuna, niin ei ällötä.
Yleensä ruokaohjeissa kehotetaan paistamaan lohi tai kirjolohi nahkapuoli alaspäin.
Jos ap:n kysymys nahka ylös - nahka alas tätä tarkoittaa.