Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Litalgin - paljonko sitä uskaltaa syödä?

Vierailija
29.09.2015 |

Syön sappikipuihin Litalginia, nyt toista päivää. Edellisen kerran tätä vaivaa oli yli vuosi sitten. Ohjeistuksessa lukee 1 pilleri 1-3 kertaa päivässä, mutta tuo ei läheskään riitä. Olen yrittänyt sinnitellä, mutta on ollut pakko ottaa tänään jo neljä, enkä pärjää iltaan saakka ottamatta vähintään kahta tai kolmea lisää. 

Reseptin olen saanut silloin yli vuosi sitten. Yritin soittaa terveyskeskukseen kysyäkseni, paljonko näitä voi päivässä turvallisesti ottaa, mutta sieltä ei vastattu eikä soittopyyntö ole vielä tuottanut tulosta. Tuskin tänään enää soittavatkaan. Pakkausselosteessa neuvotaan ottamaan 1-2 pilleriä 1-3 kertaa päivässä, eli onko 6 teoriassa päivän maksimi? Tarvitsen enemmän, kipu on kova :( Turhia riskejä en uskaltaisi silti ottaa.

Tietääkö kukaan tästä lääkkeestä enemmän?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:07"]

6 on max t:farmaseutti

[/quote]

No voi ei, mitä sitten jos en pärjää niin vähällä? Mitä seurauksia voi tulla, jos ottaisin vaikka 7 tai 8?

Kiitos vastauksesta!

-ap

Vierailija
22/29 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös aikanaan oli välillä niin kovia sappikipuja/kohtauksia ennen sappiarkon poistamista, että Litalgin ei suun kautta auttanut. Jouduin niillä kerroilla käymään oysin päivystyksessä jossa sain Litalginia suoraan suoneen ja samalla antoivat pahoinvointi lääkettä tipan kautta. Eli jos olo menee illalla sietämättömäksi niin mene päivystykseen, niin kyllä sieltä saat ainakin hetkellisesti apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:13"]

Mulla myös aikanaan oli välillä niin kovia sappikipuja/kohtauksia ennen sappiarkon poistamista, että Litalgin ei suun kautta auttanut. Jouduin niillä kerroilla käymään oysin päivystyksessä jossa sain Litalginia suoraan suoneen ja samalla antoivat pahoinvointi lääkettä tipan kautta. Eli jos olo menee illalla sietämättömäksi niin mene päivystykseen, niin kyllä sieltä saat ainakin hetkellisesti apua.

[/quote]

Kiitos vinkistä, voi olla että joudun vielä hakemaan piikin... Tämä kipu on aivan kauhea :(

-ap

Vierailija
24/29 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se suoneen annettava Litalgin annetaan siis tiputuksessa eli siellä joutuu jonkun aikaa olemaan eli ei ole mikään yksittäinen piikki.

-4

Vierailija
25/29 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla Ibumaxia?
Sain itse ohjeen ottaa tuota yhdessä Litalginin kanssa, kun sain sappikohtauksia viikottain eikä Litalgin enää toiminut.

Vierailija
26/29 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:21"]

Se suoneen annettava Litalgin annetaan siis tiputuksessa eli siellä joutuu jonkun aikaa olemaan eli ei ole mikään yksittäinen piikki.

-4

[/quote]

Ok, ymmärsin väärin!

-ap

Vierailija
27/29 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:22"]

Onko sinulla Ibumaxia? Sain itse ohjeen ottaa tuota yhdessä Litalginin kanssa, kun sain sappikohtauksia viikottain eikä Litalgin enää toiminut.

[/quote]

Ei ole, pitää hankkia jos tuo toimisi!

-ap

Vierailija
28/29 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litalginin pitkäaikainen käyttö/yliannostus voi aiheuttaa veren valkosolujen romahtamisen, mikä on erittäin vaarallista, eli en suosittele ottamaan ainakaan sitä kuutta enempää...

Vierailija
29/29 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:13"]Mulla myös aikanaan oli välillä niin kovia sappikipuja/kohtauksia ennen sappiarkon poistamista, että Litalgin ei suun kautta auttanut. Jouduin niillä kerroilla käymään oysin päivystyksessä jossa sain Litalginia suoraan suoneen ja samalla antoivat pahoinvointi lääkettä tipan kautta. Eli jos olo menee illalla sietämättömäksi niin mene päivystykseen, niin kyllä sieltä saat ainakin hetkellisesti apua.
[/quote]

ei täällä saanut tuollaista palvelua :'( vaikka kerroin k ivusta itkien ottaneeni jo neljä litalginia, niin ei puhettakaan tipasta. Pari Litalgin-tabua vaan lisää ja ihmettelyä että "joo eivät ne näköjään auta".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi