Paljonko teidän mielestänne on maksaa halpa ruoka per ruokailija?
Meillä on nelihenkin perhe ja jos kahden euron pintaan syötän koko perheen, se on jo aika halpaa:
Mutta jos ostan broilerfileitä, se 2 euroa menee jo pelkkiin kanoihjin, joten se ei ole minusta halpaa ruokaa!
Kommentit (30)
juuresraasteita, kaaliraasteita ja kiinankaalisalaatteja sen sijaan, että ostaa joitain tammenlehväsalaatteja, jäävuorisalaatteja tms.
Ja ravintoarvot ei ole ainakaan huonommat.
ellette kasvata itse salaattia.
Tervellisempää ja riittoisampaa on ostaa esim. kilo porkkanaa 70s/kg, puoli kiloa valkokaalia n.50s, raastaa ne, lisätä kylmäpuristettua rypsiöljyä, ripaus suolaa ja ripaus pippuria. Tai tehdä itse sinappinen salaattikastike samalla pohjalla, lisäksi sinappia ja tippa hunajaa/sokeria, etikkaa/sitruunaa/limeä.
Tuosta syö jo useampana päivänä isompikin perhe. Sen voi myös pakastaa jos tökkii useampana päivänä syödä samaa salaattia. Joskus laitan sekaan esim. appelsiinia tai ananaspurkin. Maistuu muuten ihan paistetun broilerinlihankin kanssa tuo.
Meillä syödään edullista, terveellistä, kasvispainotteista ruokaa. Kauden tuotteita, lähiruokaa, sieniä, marjoja yms. Itse keräämällä saa ilmaista ruokaa pakkaseen, lisukkeeksi puuron joukkoon, leivontaan, kiisseleihin yms.
Itsestä kiinni, mutta meidän neljän hengen perhe syö hyvin noin kympillä päivä. Lapset kotona, mies ottaa töihin eväät edellisen illan ruoasta. Lapset 4 ja 5.5v.
Menee vähän aiheen vierestä.
Yleensä ostan vain tuoreita kasviksia ja melko paljon lihaa. Lihojen hintoja olen verrannut jo pitkään. Tiedän myös, että kasvikset ovat kalliita. Yleensä ostan mahdollisimman terveellistä ruokaa ja teen ruuan mahdollisimman pitkälle itse. En osta esim lihapullia valmiina.
Kerran satuin ostamaan kaikkea roskaa, puolivalmiita ruokia, pakasteita, siis kaikkea sellaista jota en yleensä osta. Sain kassillisen "ruokaa" samaan hintaa mitä terveellisiä ruokia puoli kassia. Lisäaineiden ja rasvan määrä oli älytön. Vitaamineja tuollainen ruoka ei juuri sisällä.
siitä, kun joillakin on hyvin rajallinen budjetti. Omalla työllä sitä pientä budjettia voi korjata keräämällä marjat ja sienet metsästä.
se on sama kuin sanoisi että vilja omasta pellosta. Et laske työlle, ajalle ja säilytykselle kuluja
se on sama kuin sanoisi että vilja omasta pellosta. Et laske työlle, ajalle ja säilytykselle kuluja
Ja miksi se pitäisi vielä hinnoitella?
ja se on aikalailla maksimi. Viikonloppuna voi mennä joskus ehkä muutama euro enemmän mutta yleensä ei. Lapsia on kolme: 2v, 4v ja 5v ja olen toistaiseksi kotona. Teen kaiken ruuan itse alusta lähtien eli meillä ei käytetä eineksiä (ei myöskään silloin, kun kävin välillä töissä). Kaupassa käydään pääasiassa kerran viikossa ja maitoa haetaan pari kertaa/vko. Suunnittelen yleensä arkiruuat etukäteen tarkasti. Usein päästään alle kymppiin ja silti meillä syödään hyvin ja maukasta.
Mikäs tämän hetkinen tilanne on? Mitä hintaluokkaa teillä maksaa perheen lämmin ruoka ?
Fantasiamaailmassa 1,50 €
Todellisessa maailmassa, todellisilla hinnoilla ja kunnollisilla aineksilla (lihaa, kalaa, kasviksia) noin 3 €.
Meillä lapset v ja 5v, teen salaatin joko puolikkaasta salaattiruukusta tai kolmasosasta kiinankaalia, parista tomaatista, puolikkaasta kurkusta ym. Ja yleensä jää tähteeksikin, syödään sitten rehuja leivän päällä.