Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Homeopaattinen lääke vauvan hammaskipuun?

Vierailija
29.09.2015 |

Onko kukaan kokeillut homeopaattista lääkettä vauvalle, joka kipuilee hampaiden tekemisen kanssa, eli huutaa yöllä ties kuinka kauan, jos en ole antanut särkylääkettä? Olen kuullut, että Chamomillaa voisi kokeilla, ainakin muutaman päivän. Vauva on kohta 11kk ja ekat hampaat kyseessä. Panadolia olen antanut viime iltoina ja se auttaa, mutta kohta on viikko täynnä eikä sitä saa viikkoa kauempaa antaa, minkä lisäksi vatsa vähän oireilee. Neuvolasta sanottiin, että ei missään nimessä yli viikkoa putkeen. Päivisin ei onneksi tarvitse antaa. 

Homeopatiasta ei ole itsellä kokemuksia ja vähän skeptinen olen, mutta jos jollain on auttanut joku homeopaattinen valmiste ja on ookoo käyttää myös vauvalle (!!!), niin voisin kokeilla. En tiedä mitä teen kun särkylääkettä ei saa antaa kohta enää, on tosi itkuinen öisin jos ei saa lääkettä!

ASIALLISIA vastauksia kiitos, eli vaan asiasta kokemuksia omaavat vastatkoon kiitos. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/7 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallisesti: Homeopatialla ei ole vaikutusta. Tämän on tiede osoittanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Eikä mitään panadoliakaan. Ootko kokeillu vauvan antaa imeskellä jääkalikkaa (ei niin pientä, että tukehtuu, vaan isoa, josta itsekin voit pitää kiinni). Meillä toimi hyvin. Onneksi se kipuiluaika on loppupeleissä tosi lyhyt

Vierailija
4/7 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se että hampaat kipuille nimenomaan öisin. Siksi jääkalikka ei ole oikein hyvä idea, vaikka päivisin varmaan auttaisikin. Hampaita on tulossa useampi yhtä aikaa ja kipu on tosi kovaa öisin (ei satu jos on saanut särkylääkettä, sattuu jos ei ole saanut). Lapset reagoin eri tavoilla hampaiden tuloon, esikoinen ei meillä kipuillut yhtään, kakkonen sen sijaan kipuille.

Vierailija
5/7 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos antaisit jonkun jäädytetyn purulelun sänkyyn? Vosiko se auttaa edes vähän? Hyvä puoli on se, että jos on jo viikon kestänyt, niin ei sitten varmaan enää kauaa :)

Vierailija
6/7 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tosi kiva, jos olisi joku vaaraton konsti auttaa, koska eihän sitä Panadolia saa kauan antaa, olen samaa mieltä, mutta ainakaan minun korviini ei vieläkään ole sellaista kantautunut. Jos joku täällä sanoo, että tämä ja tämä homeopaattinen (tms.) hoito auttoi, niin eihän sitä ole turvalliseksi tutkittu. Käsi sydämelle: oletko valmis ottamaan riskin, päättämään tällaisen asian lapsesi puolesta? Ja tosiasia on, että tuo kipu loppuu aikanaan: entä jos antaa lääkettä silloin, kun kipu olisi muutenkin juuri loppumassa, onko se todiste lääkkeen tehosta? En halua olla ilonpilaaja ja kaiken uuden vastustaja ihan periaatteesta, mutta kyllä hemmetti täytyy tutkia ennen kuin etenkään lapselle mitään antaa. Vaikka ethän sinä kaivannut kuin yhdenlaisia vastauksia eli heiltä, jotka asiaan uskovat ;)

Vierailija
7/7 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

homeopatia on hölynpölyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän