Seuraava elintarvikeidea uusavuttomille?
Nykyään saa kaupasta kaiken valmiina: pilkotut juurekset, valmiiksi tehdyn kaakaojuoman ja kahvijuoman, einesruuat, leivonnaiset, täytetyt voileivät, rikotut kananmunat pullossa, viipaloidut leivät juustot ja kinkut, jne.
Mikä on seuraava ruokakaupan innovaatio meille, jotka halutaan saada kaikki valmina? Valmiiksi viipaloidut kurkut ja tomaatit? Kuoritut ja pilkotut hedelmät?
Kommentit (20)
Saakohan jostain valmiiksi keitettyä riisiä, pastaa tai perunaa? Se keittämnen on niin kovin vaivalloista 🙂
Kaikenlaisia taikinoitakin saa valmina, osa jopa vuokaan sopivan muotoisina. Onkohan sokerikakkutaikina jo keksitty, siis ilman paistoa.
Laadukas perusruoka kohtuuhinnalla jossa on ravintoaineita, joka ei ole teollisesti manipuloitu, teurasjätettä tai huonoa. Koska kaikille tulee se päivä, jolloin on muuta menossa ja kokkauksen sijaan saisi lepopäivän siitä jatkuvasta kokkaamisesta. Ja voi keskittyä taas muuhun.
Saako Suomesta valmista puuroa, siis ihan kaura, ruis, tms. hiutalepuuroa? Jenkeissä muistaakseni myytiin näitä.
Monessa isossa marketissa saa jo kuorittuja ja pilkottuja hedelmiä, olet myöhässä.
Kypsälle jauhelihalle olisi mulla käyttöä, vaikka olenkin kaikkea muuta kuin avuton. Inhoan käryä mikä paistamisesta tulee.
Vierailija kirjoitti:
Saako Suomesta valmista puuroa, siis ihan kaura, ruis, tms. hiutalepuuroa? Jenkeissä muistaakseni myytiin näitä.
Riisipuuroa ainakin saa.
Luulen, että seuraavaksi yleistyy annosruuat ruokakaupoissa. Tästä nähtiin alkua korona-aikana kun ravintoloiden myynti sakkasi, niin toivat annoksia marketteihin myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Kypsälle jauhelihalle olisi mulla käyttöä, vaikka olenkin kaikkea muuta kuin avuton. Inhoan käryä mikä paistamisesta tulee.
Totta! Pihvejä ja lihapullia saa jo, mutta hyvin voisi olla sitä muruakin, ja myös kananjauhelihasta.
Näistä kaikista tulee jättimäinen määrä pakkausjätettä. Olette ekologisia vain mielikuvituksissanne.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin riisi-, manna- ja jotain spelttipuuroa tms on Saarioisten tekemänä. Kokkikartanolta taitaa löytyä ainakin suklaapuuro. On noita varmaan muitakin.
Valmiiksi paistettuja/ keitettyjä kananmunia?
Vierailija kirjoitti:
Näistä kaikista tulee jättimäinen määrä pakkausjätettä. Olette ekologisia vain mielikuvituksissanne.
Porkkanat myydään muovipussissa, olipa ne sitten kuorineen tai pilkottuna. Pilkottuna sitä on vähemmän joten muovipussiin tarvii vähemmän muovia. Hävikkiä tulee vähemmän, biojäteauton tarvii ajella harvemmin.
Rollaattorikin on ihan turha sellaiselle jolla ei ole liikkumisessa mitään ongelmaa. Voi että tätä omakehun määrää kun verrataan omia kykyjä vaikka reumapotilaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan puhunut täällä ekologisuudesta ennen sinua?
Grillimakkaraa valmiiksi grillattuna?
Vierailija kirjoitti:
Valmiiksi paistettuja/ keitettyjä kananmunia?
Tässä jokunen vuosi sitten oli valmiiksi keitettyjä, yksittäin pakattuna munia. On niitä valmiiksi keitettyjä perunoita ollut jo 80-luvulla, oli aika karseita kun kerran sellaisia hommattiin (siis äiti, itse olin lapsi).
Keksin liottaa ohrasuurimoita yön yli, näitä esikypsytettyjä, tein kasvisohrapadan, oli maukasta. Muuta vaivaa ei ole kuin pitää tunti uunissa.
Eikös ananasta, siis tuoretta, saa jo valmiksi kuorittuna?