Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koliikkia? Tämän voit tehdä

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva itku ja huuto ei ole normaali olotila, edes vauvalle. Aivan liian monet terveydenhoitajat ja lääkärit kuittaavat kaiken itkun "koliikilla", edes tutkimatta mistä voisi olla kyse. Lähestulkoon kaikilla tuntemillani "koliikki-vauvoilla" on myöhemmin todettu allergioita. Väittäisin näin maallikkona, että allergiat ne on huudattaneet silloin vauvanakin. Kannattaa muistaa, ettei maito ole ainoa allergian aiheuttaja. Maidon sijaan tai lisäksi oireita voivat aiheuttaa esimerkiksi kotimaiset viljat, kananmuna tai jopa riisi. Ja kaikki allergiat eivät näy iholla, vaan lapsen iho voi olla täysin kunnossa ja oireet vain suolistossa.

Toinen yleinen huudattaja on refluksi. Mieti oma raskausajan närästyksesi ja ajattele, ettet saisi siihen mitään lääkkeitä ja joudut olemaan makuullaan... Refluksiin oman kokemukseni mukaan saa hyvän avun jo miettimällä imettävän äidin ruokavaliota. Kokeile jättää pois ne ruuat, jotka itseäsi närästivät pahiten raskaana ollessasi ja pidä vaikka kirjaa lapsen oireista, helpottiko? Itse jätin pois kahvin vauvan oireiden vuoksi - suosittelen! Ajattelin, etten millään jaksa sitä valvomista ilman kofeiinia, mutta kun lopputulos oli rauhallinen ja hyvin nukkuva lapsi niin loppujen lopuksi jaksoin jopa paremmin.

Vierailija
2/8 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä! me tosin ravattiin polilla ja refluksilääkärillä, rt teki ruokavalion jota noudatin ja silti vauva vaan huusi, jopa 14h/vrk. Koliikkihan sillä kun muuta ei löytynyt. 3kk iässä oireet katosi maagisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolistotulehduksesta tässä on kyse. Infektio on niin sitkeä, että sitä täytyisi hoitaa vuosikaupalla, ja mikrobit suolistosta leviävät myös muualle elimistöön, siitä allergiat. Kyseessä on ns. vuotavan suolen ongelma, "leaky gut", joista eivät lääkärit ymmärrä mitään. Myös Parkinsonin taudissa on todettu että aivoinfektion aiheuttaa suoliston bakteerit, ja nivelnesteestä on löydetty suun mikrobeja. Suu ja suolisto ovat sellaisia että niistä mikrobit leviävät vuosien kuluessa muualle elimistöön, ja aiheuttavat lopulta erilaisia tulehdustauteja, allergioita, riippuen vähän perimästä jne.

Vierailija
4/8 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutti on kaiken pahan alku ja juuri, parempi kuitenkin kuin oma pikku peukkulainen.

Vierailija
5/8 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä nyt voi olla mikä tahansa. Mun pojalla taisi syynä olla myöhemmin löytynyt synnynnäinenhydronefroosi, ja siitä aiheutunut munuaisaltaan laajeneminen. Se tapahtui ensimmäisinä viikkoina, eikä munuaisen koko palaudu koskaan normaaliksi. Tai sitten ei. Maagisesti itku loppui kuin seinään 2 päivää ennen 3kk ikää.  Jatkuvasti itkevä lapsi muuttui hymyileväksi jokeltajaksi. On 15 v nyt eikä yhtään allergiaa.

Vierailija
6/8 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen huusi synnäriltä lähtien aina kolmen kuukauden ikään saakka yhtä mittaan. Neuvolassa asiaan ei mitenkään otettu kantaa, koska meille nuorille vanhemmille sen nyt vain kuuluvan asiaan. Kolmen kuukauden jälkeen alkoi tulla veristä ripulia todella paljon ja onneksi vaihtunut terkka ohjasi tutkimuksiin. Lopulta lapsella todettiin suolisto-oireinen maitoallergia ja välttämisdieetin avulla lapsi muuttui ihan erilaiseksi!

Lapsen koliikki on todella eristävää: kylään tai kauppaan uskaltauduttaessa sai aina kestää paheksuvia katseita sekä yrittää puolustella omaa kykyä kasvattaa lasta. Nyt kuopuksen ollessa vauva-ajan lopussa, voin todeta kuinka helppoa normivauva onkaan!

Vierailija
7/8 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Tarjoan perheille (Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen ja lähialueet) lastenhoitoa yön yli perheen kotona tai omassa kodissani Töölössä. Olen 26-vuotias nuori nainen ja minulla on hyvin kokemusta niin vastasyntyneistä kuin isommistakin vauvoista, taaperoista, leikki-ikäisistä ja koululaisista. Koulutukseltani olen sairaanhoitaja. Olen toiminut myös 7 vuotta MLL:n lastenhoitajana.

Yön yli hoidon lisäksi olen vapaana satunnaiseen hoitoon iltaisin ja viikonloppuisin, sekä tarvittaessa myös satunnaisesti arkiaikaan päivästä riippuen.

Kerron mielelläni lisää itsestäni ja voin antaa myös suosittelijoita. Perhe pystyy halutessaan varmistamaan henkilöllisyyteni MLL:n lastenhoitajavälityksestä veloituksetta, annan mielelläni tähän ohjeet sähköpostitse perheen niin halutessa.

Minut tavoitatte aluksi sähköpostilla luonnonystava90@outlook.com. Voimme sitten keskustella lisää ja halutessanne vaihtaa yhteystietoja. Odotan yhteydenottoanne.

Yt. Anna

Vierailija
8/8 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoisella oli todella paha koliikki ja tuo ihmisten vähättely oli varmasti yksi inhottavimmista asioista silloin, uudelle äidille sanottiin juurikin että vauvat itkevät, no itkevät juu mutta ei kai ihan koko ajan, muistan olleeni ihan loppu ja lopulta sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Tytöllä todettiin myöhemmin maitoallergia josta koliikki varmaankin johtui, mutta eipä siihen auttanut muu kuin aika. Eli Zemppiä kaikille <3