Jälkiehkäisystä kysymystä, auttakaa.
Ja ennen kuin mitään saarnoja ehkäisyn käyttämättä jättämisestä kuulisin, voin kertoa että kondomi oli meillä käytössä, joka hajosi.
No tilanne kuitenkin se että vahinko sattui sunnuntai-iltana, olen 6kk ikäisen vauvan äiti enkä todellakaan enää halua lapsia. Eilen illalla tosiaan aloin miettimään että ovulaationi osuisi juuri eiliseen, jos vanhat merkit paikkaansa pitävät. Minulla on siis synnytyksen jälkeen ollut vasta yhden kerran menkat, juuri 2 viikkoa sitten. Kiertoni on aina ollut erittäin säännöllinen, 28 pv. Tosin nyt on vaikea tietää kuinka säännöllinen on, koska menkat on juurikin ollut vain sen kerran.
Imetyskin on loppusuoralla, imetän n. 3x päivässä, joten siitäkään ei enää suojaa saa (jos ylipäätään on ikinä saanutkaan..) Eli kai se minun on nyt eka kertaa mentävä hakemaan jälkiehkäisy. Mutta onko siitä mitään apua enää. jos ovulaatio on jo tapahtunut? Luojan kiitos apteekki on ihan lähellä, joten ehdin sen ottamaan aikarajojen puitteissa..
Kommentit (6)
Oon ottanut joskus jälkiehkäisypillerin ja mulla alkoi heti sen jälkeen vuotamaan verta. Seuraavat kuukautiset tuli myös myöhässä, vaikka en raskaana ollutkaan. Varmaan stressi myöhästytti, kun jännitin onko pilleri tehonnut.
Mulla tuli tavallista pidempi vuoto jälkiehkäisyn jälkeen, en muista tuliko välivuotoa, kuukautiset aina olleet jonkun verran epäsäännölliset. Raskaana en kuitenkaan ollut.
Uskon että tulee olemaan hirveä ressi päällä seuraavat viikot koska menkat on synnytyksen jälkeen ollut vasta kerran niin saattaa muutenkin olla epäsäännölliset.. Noh katsotaan mitä tuleman pitää.. -ap
Oliko sulla käytössä NorLevo?
"NorLevo-valmisteen on osoitettu ehkäisevän 52–85 % odotettavissa olevista raskauksista.
Voit käyttää NorLevo-valmistetta jos epäilet olevasi raskaana jostakin seuraavasta syystä:
• olet ollut yhdynnässä ilman ehkäisyä
• olet unohtanut ottaa ehkäisypillerin ajallaan
• kumppanisi kondomi on hajonnut tai lähtenyt pois paikaltaan
• epäilet että kierukkasi on lähtenyt pois
• pessaari on liikkunut paikaltaan tai olet ottanut sen pois liian aikaisin
• epäilet, että keskeytetty yhdyntä tai rytmimenetelmä on epäonnistunut
• sinut on raiskattu.
NorLevo vaikuttaa estämällä munasolun irtoamisen munasarjasta. Se ei estä hedelmöittynyttä munasolua kiinnittymästä kohtuun."
Lähde: http://xn--lkeinfo-5waa.fi/Medicine.aspx?m=1546
^ juu, juuri tämä Norlevo oli jota oti. -ap
No uppaan tätä nyt eli pilleri haettu ja otettu. Voiko tulla vuotoa jo enne kuin menkkojen pitäisi alkaa? Vai onko se merkki jo alkaneesta raskaudesta. Pelottaa ihan sikana että oonko siltikin raskaana, kun tuo ovulaatio sattuisi olemaan juuri tuolloin yhdyntäpäivänä.. -ap