Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylisuojeleva vanhempi

Vierailija
07.04.2022 |

Tuttuni lapsi on jo 12 mutta vanhempansa suojelee tätä ihan kaikelta. Huomaan että lapsi on stressaantunut ja välillä aloitekyvytön jatkuvan selän takana kyttäämisen vuoksi. Vanhempi pyyhkii lapsen suun, korjaa pipon asennon, varoittelee jatkuvasti lätäköistä ja oikeastaan kaikesta. Lapsi on jatkuvan valvonnan alla. Vieraillekkin se on raskasta kun lapsi hakee huomiota kokoajan ja satuttaa leikisti itseään jolla hakee myös huomiota. Nukkuu vanhemman vieressä usein ja vanhempi peruu jopa tapaamisia jos lapsella on vähän nuha. Vanhempi myös suurentelee asioita pahemmiksi mitä ovat, mielestämme outoa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhut monikossa? Oletko monimielinen?

Vierailija
2/10 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ei valitettavasti voi juurikaan vaikuttaa. Koita puhua järkeä vanhemmille, usein se on aika tehotonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että semmosta tänään.

Vierailija
4/10 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän sinä sitten olet kun kyyläät 24/7? Stalkkeri?

Vierailija
5/10 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa näet monikossa puhumisen?

(Terveisin ei-aloittaja)

Vierailija
6/10 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(Terveisin ei-aloittaja)

Viimeisessä lauseessa: "mielestämme outoa".

Ja kontekstista voi ymmärtää miksi.

Tarkoittanee niitä vieraita, eli yhteisiä ystäviä tai kirjoittajan perhettä, jotka vierailevat kyseisen vanhemman ja lapsen kotona, sillä käytös on "vieraillekin outoa".

Vierailija
7/10 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(Terveisin ei-aloittaja)

Viimeisessä lauseessa: "mielestämme outoa".

Ja kontekstista voi ymmärtää miksi.

Tarkoittanee niitä vieraita, eli yhteisiä ystäviä tai kirjoittajan perhettä, jotka vierailevat kyseisen vanhemman ja lapsen kotona, sillä käytös on "vieraillekin outoa".

Tosi kivoja ihmisiä. Selän takana haukkumista ja juoruilua…

Vierailija
8/10 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kyhäelmä on outo.

Vierailija
9/10 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös tällainen tuttu. Lapsi tosin jo melkein 16. Kaikessa myötäilee äitiään eikä aina osaa ilmaista mielipidettään. Tavallaan osaa kyllä asioita itsenäisesti, mutta suusta tulevat lauseet ovat selkeästi äidin (aikuisen) sanomaa. Lapsi on ns. helppo ja todella ohjailtavissa. Opiskeluiden suhteen puhui minulle haaveilevansa ihan muista aloista, mutta päätyikin nyt lukioon, mitä äitinsä halusi, ja mistä itse nimenomaan sanoi, ettei tunnu omalta. Toivotaan, että menee nyt hyvin kuitenkin. Vaikea kuvitella, että äiti päästää ainokaistaan pesästä koskaan. Tämä äiti on lisäksi järjestänyt asiat niin, ettei lapsen isä ole juurikaan arkikuvioissa. Kun tätä kirjoitan, tuntuu entistä enemmän oudolta, miten hän on ominut lapsen ja varmistanut, ettei mitkään muut suhteet ole lapselle niin läheisiä. :(

Vierailija
10/10 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös tällainen tuttu. Lapsi tosin jo melkein 16. Kaikessa myötäilee äitiään eikä aina osaa ilmaista mielipidettään. Tavallaan osaa kyllä asioita itsenäisesti, mutta suusta tulevat lauseet ovat selkeästi äidin (aikuisen) sanomaa. Lapsi on ns. helppo ja todella ohjailtavissa. Opiskeluiden suhteen puhui minulle haaveilevansa ihan muista aloista, mutta päätyikin nyt lukioon, mitä äitinsä halusi, ja mistä itse nimenomaan sanoi, ettei tunnu omalta. Toivotaan, että menee nyt hyvin kuitenkin. Vaikea kuvitella, että äiti päästää ainokaistaan pesästä koskaan. Tämä äiti on lisäksi järjestänyt asiat niin, ettei lapsen isä ole juurikaan arkikuvioissa. Kun tätä kirjoitan, tuntuu entistä enemmän oudolta, miten hän on ominut lapsen ja varmistanut, ettei mitkään muut suhteet ole lapselle niin läheisiä. :(

Ja sinä olet mummo tai käly jolla jokin kummallinen tarve tunkea toisten koteihin ja asioihin.

Mun lapseton siskoni oli tuollainen veljwni vaimolle.

Ihan hyvin kuule sen lapsilla menee.

Lapseton siskoni sen sijaan kyhjöttää edelleen sitä elämätöntä elämäänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi