Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omakotitalon myynti

Vierailija
07.04.2022 |

En tiedä mistä aloittaa, olen väsynyt ja masentunut. Long story short: mies lähti toisen matkaan, sanoi vaan laita talomme myyntiin, häntä ei kiinnosta miten, millä hintaa tai muuta, mutta hoida homma PIAN, hän antaa tarvittavan valtakirjan. Omistusosuus talossa puolet ja puolet, mutta huom. emme ole naimisissa.
Kyseessä 80-luvun omakotitalo pk-seudulla, alkuperäiskuntoinen, talo vaatii lähiaikoina remontteja, kun ite ei olla tehty muuta kuin kattoremppa.

Yhden asian sain nyt hoidettua, kaveri lähtee syksyllä vaihtoon ja minä saan muuttaa hänen asuntoonsa pitkäaikaisesti eli minulla on syyskuun alusta asunto tiedossa eikä sillalailla ole tarpeen saada rahaa uuden asunnon ostoon.

Eli mistä aloitan, en pysty ajattelemaan nyt mitään järkevästi. Anteeksi.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uote=Vierailija]Välittäjä kyllä hoitaa homman. Ole onnellinen talon sijainnista, menee varmasti kaupaksi. Älkää ksunistelko tslon kuntoa, ettei tule jälkipyykkiä. Onko tontti oma?

On kaupungin vuokratontti. Onkohan se ostajille turn-off? Vuokra ei kuitenkaan ole ihan kohtuuton.

Ei välttämättä, esim Tampereella on tosi yleistä. Näkyyhän se hinnassa, kun hinnassa ei ole tontin hintaa. Koska talo on halvempi kuin vastaava omalla tontilla, montaa nuorta perhettä voi kiinnostaa se halvempi hinta.

Vierailija
22/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välittäjä kyllä hoitaa homman. Ole onnellinen talon sijainnista, menee varmasti kaupaksi. Älkää ksunistelko tslon kuntoa, ettei tule jälkipyykkiä. Onko tontti oma?

On kaupungin vuokratontti. Onkohan se ostajille turn-off? Vuokra ei kuitenkaan ole ihan kohtuuton.

Riippuu siitä, mihin asti nykyinen sopimus voimassa. Sopimusta uusiessa vuokra lähtee kuuta kiertävälle radalle, voi siis pahimmassa tapauksessa jopa kymmenkertaistua.

Vuokrasopimus nykyisellään vielä noin 20 vuotta voimassa, onneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vastauksia. Minusta on paras tilanne, että saa itse myydä ilman että tarvitsee olla miehen kanssa tekemisissä. Monella erosta ei tule mitään, kun toinen ei suostu myymään, tai olettaa liian suurta hintaa. Sitten asutaan pakosta yhdessä. Nyt ei tarvitse lähteä käräjien kautta purkamaan yhteisasumista. Lisäksi voi olla varma ettei itseä ole huijattu hinnassa

Vierailija
24/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun oma etu on nyt hankkiutua talosta eroon. Mitä paremman hinnan saat siitä myös, sitä kivempi on sinun uusi oma koti.

Sitä kivemman talon saat uuden miehesi kanssa, sen oikean.

Hyvä että olet jo muuttanut. Helpompi hoitaa sieltä käsin.

Soita välittäjälle. Meillä päin osuuspankin op-kiinteistönvälittäjät myy paljon, kun meidän kylällä on Osuuspankki. Myös kaupan vahvistamiset mä tein pankin lakimiehellä (naisella). Hän teki kaikki paperit, selitti minulle yhdellä istumalla ja vedin nimen alle.

Muutkin välittäjät tietysti käy, Habitat ym.

Muuttoon otat sitten siitä talorahasta jollain tonnilla muuttofirman. Voit tilata sinne pinot vuokralaatikoita etukäteen ja pakata itse, tai firma halutessa myös pakkaa.

Muuttopäivänä tulee pihaan iso auto ja joukko miehiä, ja he tekevät kaiken. Sinä näytät sitten uudessa kodissa, mihin sohva ym laitetaan. Suosittelen että kaikki laatikot pinotaan vaikka yhteen makkariin, niin pystyt liikkumaan muualla.

Jos sinulla on esim sisko tai veli, voisit pyytää häntä avuiksi soittamaan välittäjälle ja muuttofirmalle, jos tuntuu vaikealta.

Sinun ei tarvitse taloa myydessä kuin pysyä poissa sieltä, kun sitä esitellään.

Pääsen muuttamaan syyskuun alussa, joten siihen mennessä toivoisin talon olevan myyty. Kiitos step-by-step ohjeista, jotenkin pää on nyt niin sekaisin, että on lohduttavaa lukea selkeitä ohjeita.

Vierailija
25/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myisin kanssa tooooodella halvalla vaikka omalle äidilleni.

Ai miehelle kostoksi? Miksi pitäis myydä todella halvalla jos kerran ap:lle kuitenkin tulee puolet myynti hinnasta? Hänhän siitä kärsisi.

Talo tulee sitten perintönä takaisin.

Luultavasti jäisin asumaan taloon ilman aiettakaan myydä. Mies joutuisi ostamaan minut ulos.

Miksi kukaan haluaisi tehdä itselleen tällaista kiusaa?

Vierailija
26/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme vastauksia. Minusta on paras tilanne, että saa itse myydä ilman että tarvitsee olla miehen kanssa tekemisissä. Monella erosta ei tule mitään, kun toinen ei suostu myymään, tai olettaa liian suurta hintaa. Sitten asutaan pakosta yhdessä. Nyt ei tarvitse lähteä käräjien kautta purkamaan yhteisasumista. Lisäksi voi olla varma ettei itseä ole huijattu hinnassa

Juurikin näin! Tänne asumaan jääminen ei ole vaihtoehto ja nyt minulle tulee valta päättää itse myynnistä eikä kuunnella miehen nillitystä joka asiasta myyntiin ja muuttoon liittyen. -ap

Vierailija
27/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAKSAJAT PÖLJIÄ kirjoitti:

mailman tilanne on se että kuka pöljä ostaa ok talon. vaikka jetro ja kaisa ja muut huijarit muuta väittävät. kaikista loisista sitä ohjelmaakin tehdään JA TODELLA TYHMÄT MAINOSTAJAT MAKSAVAT TULEE ANTI REAKTIO JA SEN NÄKÖJÄÄN MUISTAA VIELÄ 3V PÄÄSTÄKIN

Haha! :D Kerron salaisuuden: jos ei ole täysin tumpelo, niin hyvinrakennetussa omakotitalossa on halpa asua, ja oman ison pihan myötä asumismukavuus on jotain muuta kuin rivitalossa puhumattakaan kerrostaloasunnoista. Tilaa on lähes poikkeuksetta aika mukavasti, eikä tarvitse taloyhtiön saatikka vuokraisännän kanssa olla ikinä vääntämässä kättä mistään, saa hoitaa asiat juuri niin kuin haluaa. Hintakaan ei ole mitenkään kova, jos katsoo, mitä kerrostalomarkkinoilta saa.

Vierailija
28/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miehelle kostoksi? Miksi pitäis myydä todella halvalla jos kerran ap:lle kuitenkin tulee puolet myynti hinnasta? Hänhän siitä kärsisi.

Luultavasti jäisin asumaan taloon ilman aiettakaan myydä. Mies joutuisi ostamaan minut ulos.

Miksi kukaan haluaisi tehdä itselleen tällaista kiusaa?

Mitä kiusaa?

Vierailija
29/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista kilpailuttaa välittäjät! Voi olla isot erot välittäjän palkkioissa,varsinkin kun omakotitaloa myy

Vierailija
30/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä perintö? Eihän kukaan oo kuollut. Miksi mies joutuis ostamaan ap:n ulos? Jos toinen omistaja haluaa myydä niin ei toinen voi sitä estää.

Vierailija
31/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista kilpailuttaa välittäjät! Voi olla isot erot välittäjän palkkioissa,varsinkin kun omakotitaloa myy

Miten kilpailutus tapahtuu?

Vierailija
32/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitat kiinteistönvälittäjälle ja annat miehesi numeron. Muutat pois. Miksi näkisit kaiken vaivan, anna miehen hoitaa.

Antaisit siis tuollaisen miehen hoitaa asian yksin, ei kyllä sopisi minulle, mies ei hoitaisi yhtään mitään yhteisiä asioita yksinään. PISTE.

Vierailija
33/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun oma etu on nyt hankkiutua talosta eroon. Mitä paremman hinnan saat siitä myös, sitä kivempi on sinun uusi oma koti.

Sitä kivemman talon saat uuden miehesi kanssa, sen oikean.

Hyvä että olet jo muuttanut. Helpompi hoitaa sieltä käsin.

Soita välittäjälle. Meillä päin osuuspankin op-kiinteistönvälittäjät myy paljon, kun meidän kylällä on Osuuspankki. Myös kaupan vahvistamiset mä tein pankin lakimiehellä (naisella). Hän teki kaikki paperit, selitti minulle yhdellä istumalla ja vedin nimen alle.

Muutkin välittäjät tietysti käy, Habitat ym.

Muuttoon otat sitten siitä talorahasta jollain tonnilla muuttofirman. Voit tilata sinne pinot vuokralaatikoita etukäteen ja pakata itse, tai firma halutessa myös pakkaa.

Muuttopäivänä tulee pihaan iso auto ja joukko miehiä, ja he tekevät kaiken. Sinä näytät sitten uudessa kodissa, mihin sohva ym laitetaan. Suosittelen että kaikki laatikot pinotaan vaikka yhteen makkariin, niin pystyt liikkumaan muualla.

Jos sinulla on esim sisko tai veli, voisit pyytää häntä avuiksi soittamaan välittäjälle ja muuttofirmalle, jos tuntuu vaikealta.

Sinun ei tarvitse taloa myydessä kuin pysyä poissa sieltä, kun sitä esitellään.

Pääsen muuttamaan syyskuun alussa, joten siihen mennessä toivoisin talon olevan myyty. Kiitos step-by-step ohjeista, jotenkin pää on nyt niin sekaisin, että on lohduttavaa lukea selkeitä ohjeita.

Muuttopalvelu Niemi on mua palvellut hyvin

Sähköpostilla voi pyytää tarjousta. He kysyvät muuttopäivän, ja minkä kokoisesta muutetaan minkä kokoiseen, onko hissiä ym. Tulee maailman helpoin ja luotettavin muutto.

Jos taloa tarvitsee siivota näyttöihin, tilaa sinne kerran siivooja. Sama, kun se pitää olla tyhjä ja siivottu ostajalle muuttofirman jäljiltä.

Näyttöihin voi välittäjällä olla stailaaja, jos haluat. Muuten kannattaa siivota pois kaikki tavarat tasoilta, keittiön pöydiltä, pois henkilökohtaiset valokuvat näkyvistä. Ikea-kassiin tai laatikkoon vaan ja viet varastoon. Ei haittaa vaikka olisi naulakko tyhjä ja kylppärin hyllyt tyhjät. Pyydä vaikka ystävä tai äiti talkoisiin. Miehen tavarat roskiin jos on antanut luvan hävittää kaiken. Muussa tapauksessa jätesäkkeihin, ja hänelle päivämäärä viikon päähän milloin hakee pois varastosta, ja samaan viestiin että muutoin laitat roskiin. Jos ei hae, roskiin.

Jos haluat paljon tavaroista eroon, on osto-ja myyntiliikkeitä, jotka hakee kokonaisia kuolinpesiä ym. Könttänä. Itse en ole käyttänyt.

Kun kaupat on syntymässä, on hyvä jos välittäjä hoitaa kuntotarkastajan paikalle. Kaikki pienetkin viat on siinä kohtaa hyvä rehellisesti kertoa.

Yleensä myyjä ja ostaja on molemmat ollut paikalla, kun kartoittaja kiertää ja tutkii talon. Pakko ei tietysti ole mennä, mutta on se ihan mielenkiintoista, ja hyvä tietää.

Vierailija
34/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hyvä muistutus tuo kuntokartoitus. Olisiko parempi tilata se jo ennen myyntiin laittoa? Onko kellään kokemusta tästä? -ap

Vierailija
35/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä vaikka kolmesta eri välitysliikkeestä tyyppi paikalle, katselevat vähän paikkoja ja antavat hinta-arvion sun talosta ja sitten tietenkin kertovat oman palkkionsa. Yleensä palkkio on joku prosentti kauppahinnasta. Välittäjä yleensä hommaa kaikki kauppaan tarvittavat paperit, mutta tsekkaa että heidän palkkionsa sisältää senkin.

Vierailija
36/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai hyvä muistutus tuo kuntokartoitus. Olisiko parempi tilata se jo ennen myyntiin laittoa? Onko kellään kokemusta tästä? -ap

https://kotikyla.com/omakotitalon-myynti-aloita-tasta/

Vierailija
37/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hei, olen myymässä taloa, ja haluaisin pyytää teiltä tarjousta ennen välittäjän valintaa."

Hän käy katsomassa taloa, antaa arvion hinnasta sekä omasta palkkiostaan. Voit pyytää vaikka kolme eri välittäjää tekemään näin.

En ottaisi sitä joka arvioi ylihintaa, koska se on taktiikka saada asiakas, ja sitten kohta sanoa että täytyy laskea hintaa. On huono signaali jos hinta on heti liian kova, ja oikeat ostajat jättävät väliin. He eivät kumminkaan tule takaisin, kun hintaa lasketaan. Muutkin katsovat, että tuosta on löytynyt jotain vikaa, kun hintaa on laskettu. Parempi olla aika realistinen hinta heti, mistä voi vähän tinkiä.

Itse en varmaan jaksaisi tuossa tilanteessa sitä rumbaa, pyytäisin tarjousta joltakin isolta tunnetulta firmalta, ja sitten ottaisin sen

Vierailija
38/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee äijälle näin, PAM ja tuon PAM sanan saat käsittää ihan mieleiselläsi tavalla. PAM !

Vierailija
39/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni kiinteistövälittäjä hoiti kuntotarkastajan paikalle.

Vierailija
40/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos vaikka käyttää välikäsiä niin että saa talon itselle. Toki mies voi suostua suoraan myös ulosostoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan