Niin pienet rinnat ettei sopivia liivejä löydy
Minulla on tasan yhdet sopivat liivit jotka ostin joskus ulkomailta. Alusvaatekauppoihin ei näin opiskelijana ole varaa, ja ketjuliikkeiden liivit ovat aina liian isoja. Haluaisin käyttää toppaamattomia ja kaarituettomia pelkkää kangasta olevia "lappuliivejä" mutta niihinkin jää aina tyhjää tilaa. Kohtalontovereita?
Kommentit (16)
Sporttiliivit tai sloggit? Minä käytän ainoastaan näitä toppimallisia.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:42"]Älä käytä liivejä vaan osta nännilaput :D
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:43"]Sporttiliivit tai sloggit? Minä käytän ainoastaan näitä toppimallisia.
[/quote]
Haluaisin silti käyttää nättejä liivejä. Esimerkiksi h&m myy nyt kauniita pitsisiä toppaamattomia ja kaarituettomia liivejä, mutta pieninkin koko on liian iso :(
Ap
Lastenosasto. Siellä on tosi pieniä ja ihan nättejäkin :)
Löytyiskö täältä, englantilainen nettikauppa joka toimittaa myös ulkomaille
Eikö käy sellaset sporttiliivit, saa vaikka Tarjoustalosta? Vähän antavat muotojakin.
Itse olen löytänyt topshopista ja victoria's secretiltä, kummastakin voi tilata netin kautta suomeen, ja on palautusoikeus elleivät sovi :)
Mikä se arvioimasi koko olisi?
Esim. Marks & Spencerilla on toppaamattomia kaarituettomia liivejä, pienin koko taitaa olla 70A. Jos sellaisen liivin laittaa ulimpaan hakaseen se on lähellä kokoa 75AA. Ja nättejä.
Kesällä siellä oli tämmöisiä, siis Helsingin M&S:ssä
http://www.marksandspencer.com/floral-lace-non-wired-bralet-bra-a-d/p/p22392635
Yleensäkin jos etsit englanniksi nettisivuilta etsi termeillä "bralet" tai "triangle bra".
Lindexillä on paljon malleja pienissä koissa. Ehkä olet käynyt jo siellä. Lappumallisista en tiedä, mutta olen löytänyt kivoja kaarituettomia malleja pienirintaiselle.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:43"]Sporttiliivit tai sloggit? Minä käytän ainoastaan näitä toppimallisia.
[/quote]
Täältä myös ääni sporttiliiveille. Niin mukavat ja hyvännäköisetkin etten enää juuri muita käytäkään. Kaikki normiliivit tuntuvat hiertävän inhasti eikä kokoja tosiaan juuri löydy.
Mihin tarvitset liivejä, pienirintainen?
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:05"]
Esim. Marks & Spencerilla on toppaamattomia kaarituettomia liivejä, pienin koko taitaa olla 70A. Jos sellaisen liivin laittaa ulimpaan hakaseen se on lähellä kokoa 75AA. Ja nättejä.
Yleensäkin jos etsit englanniksi nettisivuilta etsi termeillä "bralet" tai "triangle bra".
[/quote]
Eikö 70cm ympäryksisen liivin mitta ole juuri uloimmasta hakasesta mitattuna 70cm? Luulin, että useamman hakasrivin idea on se, että liivin venyessä voi ottaa sisemmät hakaset käyttöön ja näin liivi on taas ympärykseltään sama mitä uutena?
Kaarituettomia olen itsekin ajatellut, vaikka minulla on c-kuppi. Kaarituet kai edesauttavat rintasyöpää. Luulin aluksi vähän huuhaaksi, mutta ei se ollutkaan, kun vähän enemmän tutki.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:25"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:05"]
[/quote]
Eikö 70cm ympäryksisen liivin mitta ole juuri uloimmasta hakasesta mitattuna 70cm? Luulin, että useamman hakasrivin idea on se, että liivin venyessä voi ottaa sisemmät hakaset käyttöön ja näin liivi on taas ympärykseltään sama mitä uutena?
[/quote]
Ei ole. Liiven koossa 70 on koko, ei suoraan senttimetrimitta. Koko 70 kattaa eri hakasissa ympärykset 68-70-72. Liivissä 75 taas samalla lailla tiukimmassa hakasessa mitta on 73. Siis eroa on vain sentti.
Tuossa kommentissani ideana oli se, että jos esim kokoa 75AA on vaikea löytää, mutta 70A löytyy, niin kun valitsee sopivan joustavan materiaalin koossa ja käyttää ulointa hakasta, se voi istuakin. Siinähän kuppikoko on sama kuin koossa 75AA.
Jos taas sekä ympärys että kuppi on pieni, homma menee vaikeammaksi ja joutuu teettämään tai tilaamaan Briteistä.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:18"]Mihin tarvitset liivejä, pienirintainen?
[/quote]
Varmaan ettei nännit vilku paitojen läpi. Siihen ainakin minä. Mulle tosin se just h&mn toppaamattomat kaarituettomat liivit kokoa 34 on ihan sopivia. Samoin gina tricotin. Kannattaa tosiaan ap tsekata lastenpuoli
No älä käytä. Ei miehilläkään ole.
Älä käytä liivejä vaan osta nännilaput :D