Sukuni on Lapista kotoisin ja vihaan talvea
En kestä kylmää yhtään, vaikka mitä olisi päällä niin palelen ja palellun helposti sekä vilustun. Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa ja olen usein flunssassa.
Kommentit (12)
Mietin asuuko etelässä paljon ihmisiä jotka inhoavat porottavia helteitä? AP
Talvi on minustakin vastenmielinen. Pääsyynä on minulle juuri kylmyys, mutta ei pimeyskään helpota. Asun Rovaniemellä.
Vierailija kirjoitti:
Talvi on minustakin vastenmielinen. Pääsyynä on minulle juuri kylmyys, mutta ei pimeyskään helpota. Asun Rovaniemellä.
Vau, joku muukin pohjoisen geeneineen ei pidä talvesta. Jonkinlainen tabu tämäkin (kai). AP
Kylmä sää jatkuu jopa toukokuulle...AP
Minun sukuni ei ole Lapista, mutta itse muutin tänne. Syy on se, että rakastan talvea. Ihan pelkkä kävely talvisella pimeässä valaistulla kävelytiellä on ihanaa. Pidän hiihtämisestä paljonkin, mutten mistään hiihtovaelluksista.
En pidä kelkkailusta, pilkkimisestä, marjastuksesta, sienestyksestä, mökkeilyistä enkä ulkotöistä. Minun kuitenkin yleensä oletetaan pitävän. Ne ovat niin yleisiä harrastuksia täällä, että suoraan sanottuna ärsyttää, kun muiden seurassa puhe kääntyy jatkuvasti niihin. Näin me ollaan erilaisia.
Minä olen täältä Uudeltamaalta kotoisin ja enimmäkseen inhoan talvea. Saisi kestää vain pari viikkoa. Lapissa lasketellessa talvi on ihana. Helteistä pidän, mutta esim viime kesäinen oli liikaa. Minäkin sairastan kilpparin vajaatoimintaa, mutta loppuiän lääkityksellä olen kunnossa. Mulla siis radiojoditettu kilpparin. Jos sä palelet sen vuoksi, sun pitää neuvotella lekurin kanssa Thyroxin-annoksestasi. Mulla on TSH alle viitearvojen ja T4V rajojen ylärimassa ja nyt voin hyvin. Sen annoksen titraaminen voi olla pitkä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen täältä Uudeltamaalta kotoisin ja enimmäkseen inhoan talvea. Saisi kestää vain pari viikkoa. Lapissa lasketellessa talvi on ihana. Helteistä pidän, mutta esim viime kesäinen oli liikaa. Minäkin sairastan kilpparin vajaatoimintaa, mutta loppuiän lääkityksellä olen kunnossa. Mulla siis radiojoditettu kilpparin. Jos sä palelet sen vuoksi, sun pitää neuvotella lekurin kanssa Thyroxin-annoksestasi. Mulla on TSH alle viitearvojen ja T4V rajojen ylärimassa ja nyt voin hyvin. Sen annoksen titraaminen voi olla pitkä juttu.
Voi jos lääkärit vain ymmärtäisivät tämän lääkitysasian. Tuntuu että niitä arvoja tuijotetaan tosi tarkkaan jos ovat vain "viitteissä". AP
Täällä yksi samanlainen! Koko suku on Lapista kotoisin ja vihaan talvea yli kaiken. Inhoan kylmää, lunta ja pimeyttä. Onnellisin olen, kun aurinko paistaa ja on kunnolla lämmintä.
Minun on savolaisia ja inhoan savolaisia, joten ymmärrän.
Mukavinta on joku +20 lämpötila. Keväinen +10 celsiusastetta on myös aika kiva jos aurinko paistaa. Syksykin menee. Talvi on siedettävää myös kevättalvella jos aurinko lämmittää kunnolla selkää. AP