Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon sinulla on ollut tänään omaa aikaa?

Vierailija
28.09.2015 |

Minkä ikäiset lapset?onko miestä?

Minulla 1v, 10v ja 15v. Tähän mennessä 45min (päiväunet)mutta illalla mahdollisesti vielä tunti. Mies on mutta käynyt kotona 15min töiden jälkeen. Rakentaa.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsettomalla sinkulla koko päivä "omaa aikaa", jos joutuu tekemään töitä ja opiskelemaan aamusta iltaan?

Vierailija
2/33 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset 15 minuuttia.
Lapset 2v ja 4v. On mies, mutta on ollut töissä aamukuudesta ja tulee kotiin tuossa about 8 tunnin päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on oma aika? Mikä tahansa aika yksin vai vapaa-aika yksin? Lasketaanko kodin siivous tai opiskelu omaksi ajaksi? Olen sinkku lapseton opiskelija. Heräsin kuudelta lukemaan tenttiin. Äsken tulin tentistä. Eli omaa aikaa on ollut muutama minuutti, jos tuota opiskelua ei lasketa.

Vierailija
4/33 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se oma aika on? Koen, että en minä elämässä juurikaan pysty tekemään sellaisia asioita, mitä ihan oikeasti haluaisin. Tai jos teenkin, niin en pysty kunnolla rentoutumaan, koska koko ajan pitää huolehtia muista asioista. En koe, että äitinä ja muistakin ihmisistä huolehtivana ihmisenä pystyisin olemaan itsekäs ja ottamaan täysin omaa aikaa. Tämä ei ole ihannetilanne, mutta en minä nyt niin kauhean onnetonkaan koe olevani.

Vierailija
5/33 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Lapset 14 ja 15v

Vierailija
6/33 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miten tuo oma aika tosiaan määritellään? Tein kyllä töitä kotona tänään koko päivän, aloitin yhdeksältä ja lopetin tuossa seitsemän maissa, mutta tein vain kivoja juttuja joita tykkään tehdä muutenkin.

Vierailija
7/33 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko 10 min? Kun kaikki nukkuivat hetken samaan aikaan päivällä.. Lapset 4,5v , 3v ja 1v. Mies on, mutta ei masennuksen takia osallistu juurikaan kotielämään.. Tätä tää on nyt, ehkä kymmenen vuoden päästä yrtin pidellä murkkuikäisiä kotona kun juoksevat kavereillaan..? :)

Vierailija
8/33 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 tuntia, klo 15 lähtien

Vierailija
9/33 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi 4kk, mies opiskelijana kotona (istuu vain tietokoneella). Omaa aikaa minulla on tänään ollut 0,5h kun vauva nukkui päikkärit ja nyt illalla jo puoli yhdeksästä asti, kun lapsi on yöunillaan. Tänään olen kahdesti käynyt vaunulenkillä, toisella kerralla käytiin kaupassa, pessyt ja ripustanut koneellisen pyykkiä, kokannut ja tehnyt vauvalle parsasosetta, kestittänyt vieraita, siivonnut, leikannut kissan kynnet, harjannut turkin ja kouluttanut. Pääasiassa olen kuitenkin ollut vauvan kanssa leikkimässä ja huolehtimassa.

Nyt mietin jaksanko nostaa läskiperseeni koneen ääreltä ja siirtyä sohvalle töllöttämään leffaa. Toisaalta voisi suoraan mennä nukkumaankin, vauva herää noin kolmesti öisin ja kuudelta alkaa taas uusi päivä. Ei tässä ehdi edes kaipaamaan sitä omaa aikaa :D.

Vierailija
10/33 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma aika on suhteellista. 20 min suuntaansa ajaessani autoa työmatkat, n.10min ruokatauko töissä, n.30min netin selailua sohvalla lasten katsoessa pikkukakkosta, n.60 min netin selailua pimeässä huoneessa valvoessa nyt illalla lasten nukahtamista. Lapset 2,5 ja 7. Päivä ei sisällä yhtään hetkeä yksin paitsi työmatkat, piipahdukset työhuoneessani töissä ja wc reissut.

On ollut mukava ja leppoisa päivä.

Vierailija
11/33 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä määrittelen oman ajan sellaiseksi, että saa omilla ehdoillaan omalla tahdillaan tehdä ihan sitä mitä huvittaa.
Esim. oma päiväni sisälsi kyllä graduntekoa, mutta sitä ei ollut mikään pakko tehdä juuri tänään minkään ulkoisen aikataulun puitteissa, tein kun sattui huvittamaan. Ruoankin olisin voinut hakea tai tilata valmiina, jos ruoanlaitto ei olisi huvittanut ja tiskata olisi pitänyt vain haarukka sen noutoruoan mättämiseen.
T: kakkonen

Vierailija
12/33 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 7v ja 13v. Omaa aikaa ollut melkein koko illan

Vierailija
13/33 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:00"]Tähän mennessä tunti, jos ei lasketa sitä että työnsin samalla vauvaani vaunuissa. Mutta siis kävin lenkillä, ei mun ois ollut pakko (vauva olisi nukkunut paikallaankin sen tunnin) mutta halusin.
Kohta ehkä puoli tuntia kun saan vauvan nukahtamaan, syön iltapalaa ennenkuin itse menen myös nukkumaan.
Lapsia 3. 7v, 4v ja 7kk ikäiset. Mies on, mutta on 4pv/vk muulla paikkakunnalla töissä. Kolme yötä viikossa on kyllä kotona, mutta ei se silloin juuri tästä eroa. Joka päivä en pääse edes päiväuni-lenkille, vain silloin kun 4v on kerhossa. Tai siis pääsen hänen kanssaan jos haluan, mutta se ei ole enää omaa aikaa kun 4v kitisee vierellä pyöräillen.
[/quote]

Miten ihmeessä jaksat? Etkö koskaan väsy?

Vierailija
14/33 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö nukuin 3h päikyt tänään... aamulla olin pari tuntia hereillä kun lapset lähti kouluun enkä tehnyt sinä aikana mitään kotitöitä.. tein esikoisen kanssa läksyjä, tein niille välipalaakin.. pesin pyykkiä, imuroin, järjestelin askartelu hyllyn, tein äsken iltalaa ja tiskasin kattilat yms. Eli olikos tuossa yhteensä 5 tuntia omaa aikaa? 

Vierailija
15/33 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:04"]

Onko lapsettomalla sinkulla koko päivä "omaa aikaa", jos joutuu tekemään töitä ja opiskelemaan aamusta iltaan?

[/quote]Voisin kuvitella, että se riippuu siitä, kuinka paljon tykkää opiskella.

Vierailija
16/33 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ehkä puolisen tuntia kun valmistauduin lähtemään kouluun. Iltapäivällä kotiin tultuani reilu tunti kun tyttö nukkui päiväunia, tosin tuonkin ajan käytin opiskeluhommiin. Nyt illasta oma aika alkoi noin 5 min sitten kun sain 2-veen viimein nukahtamaan. En kovinkaan paljon rakasta näitä viikkoja kun mies on iltavuorossa :/

Vierailija
17/33 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä asti kun heräsin. Lapset 11-16v. Mies töissä, minä vapaalla.

Vierailija
18/33 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laskenut. Kävin kävelyllä, nukuin hetken, väritin vähän värityskirjaa, kävin hakemassa pitsaa. Tein vähän töitäkin, sekin tuntuu melkein omalta ajalta, kun enimmäkseen teen näitä kotiäitihommia.

Vierailija
19/33 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1h 15 min. avioliitossa, lapset 5-v, 10-v, 12-v ja 15-v. Kävin yksin uimahallissa, kun olin yhtä lapsista kuskaamassa samassa tilassa olevaan urheiluhalliin treeneihinsä.

Vierailija
20/33 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkat kuljen pyörällä (10-15min/suunta) ja ne on tavallaan omaa aikaa. Sitten kiireellä hakemaan lapset ja nyt istun sohvalla kun lapset nukkuu. Taidan mennä nukkumaan kun väsyttää niin paljon. Kerran viikossa yritän käydä jumpassa, usein jää väliin.

2 lasta ja mies kuuluu perheeseeni.