Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdotuksia mikä mun mahaa vaivaa?

Vierailija
28.09.2015 |

Jo yläasteella alkoi vaivaamaan, oikealle puolelle iski kipu.
Muutamaan otteeseen epäiltiin umpparia, joskus olikin tulehdusarvot lievästi koholla, otettu yön yli tarkkailuun mutta aamulla CRP olikin laskenut, todettu ettei ole umppari, päästetty kotiin.
Kivut toistuivat, tuktittiin aika paljon.
Bilirubiiniarot olivat koholla, maksasta otettiin koepala. Lekuri oli sitä mieltä että maksan ulkonäön perusteela kyseessä oli ravsamaksa. Koetuloset olivat kuitenkin puhtaat, lekuri niin varma omasta diagnoosista että luuli että labra tehnyt virheen ja määräsi että otetaan uus koepala, sekin oli puhdas.
Ikinä ei selvinnyt mikä oikeasti oli kipujen aiheuttaja, mutta eri tutkimukset sitten väittivät että esim. näkyi jälkiä haimatulehduksesta, ja vatsakatarri. (Olin siis 14-vuotias, en ollut ikinä juonut).
Jossain vaiheessa kivut vain loppuivat, ja pysyivät poissa.

muutama vuosi sitten (olen nyt 32v) alkoi taas sattumaan oikealle puolelle. Välillä kamalat krampit, olen päivystyksessäkin käynyt kun sattuu niin paljon ja tietysti pelännyt että umppari kyseessä. Annettu italginia mikä onkin hetken auttanut.
Raskauksien aikana vaiva pysynyt poissa, mutta nyt taas kun nuorin on 3kk on taas kipuilu alkanut.
Yhdynnät sattuu. Ulostaminen sattuu.
Ultrassa e näkynyt endometrioosia ennen viimeistä raskautta, laparoskopiaan olin menosa mutta tulinkin raskaaksi. Täytyy siihen varmaan varata uudestaan aika.

Onko kellään ollut vastaavaa epämääräistä kipuilua ilman varsinaista syytä?
(Umppari nyt poissa, tulehtui kun odotin toista.)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 20:04"]

Hedelmäsokeri voi aiheuttaa rasvamaksan, ei siihen alkoholia tarvitse.

[/quote] Juh, mainitisin tuon alkoholin vain siksi ettei kenekään tarttis heti tulla sanomaan että oma vika kun olen juopoksi jo nuorena ryhtynyt =D

Vierailija
2/5 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsatiekivet? Jos kivet ovat virtsanjohtimissä, niin aiheuttavat kipuja vatsaan ja sukupuolielimiin. Lueppa tuosta: http://www.sairaana.com/sairaudet/virtsatiekivet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matoja

Vierailija
4/5 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matoihin en usko, virtsatiekivet voisi olla mahdolliset. Olen joskus oksentanut kivusta.

Vierailija
5/5 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmäsokeri voi aiheuttaa rasvamaksan, ei siihen alkoholia tarvitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme