IHANAA kylmempää kesää luvattu!!
Toivon ja rukoilen, että pitää paikkansa. Vaikka olenkin ateisti. Helteet on hirveitä, vie yöunet ja energiat.
Kylmä kesäkin sopisi, paljon tunnelmallisia sateita ja luontokin kiittäisi!
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinpä! En ole lihava ja en myöskään tykkää olla hikinen.
Suomessa kuuluu olla viileä kesä enkä haluaisi hankkia mitään viilentimiä.Koronan ollessa nyt jo vähän helpommassa vaiheessa niin menkööt ne helteiden rakastajat sinne, missä niitä helteitä on. Siis ne, jotka ei vähääkään piittaa ilmastosta ja lentelevät sinne tänne.
En enää ikinä halua olla siinä meteorologien mainostamassa "käristekupolissa"!
Onneksi olen syntynyt tänne pohjan perukoille, jossa toivottavasti hirmuhelteet on poikkeusta.
Anteeksi vaan mutta viestistäsi paistaa läpi reilu ylipaino, ei kukaan muu kuin läski ole noin itsekäs.
Älä suotta pyytele anteeksi. Olen kuitenkin laiha sohvaperuna.
Eipä ollut yllätys ett olet laiska sohvapottu.
Sulle taitaa kaikki muu tulla yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on hyvä aika varautua kesän kuumuuteen.
Joo. Selvitä, missä on lähin väestönsuoja.
Taitaa olla edelliskesien lämmöt jo paistanut sun aivos, jos tuo on ainoa varautumisajatus :D
Vierailija kirjoitti:
Meteorologi sanoo itsekin tuossa jutussa, että ei noin pitkällle voi luotettaavsti ennustaa, mutta tällä hetkelllä näyttäisi siltä.
– Suomen leveysasteilla näiden ennusteiden toteutuminen ei ole välttämättä hirveän hyvää ollut tässä viime vuosina, Roine toteaa.
– Vaikka se näyttää tällä hetkellä vähän normaalia viileämpää kesää, niin se, että tapahtuuko niin, ei ole kyllä mitenkään selvää, hän jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ensinnäkin laiha, mutta kuvittele sinä rauhassa, että kaikki, jotka eivät halua helteitä on läskejä. Paljastat oman mustavalkoisuutesi.
Naurettavaa, että intoiluni ja toiveeni kesästä ilman hirveitä helteitä ottaa tuntemattomia päähän. :D Kyllä minä tiedän, että ennustuksiin ei täysin voi luottaa, mutta jos haluan edes jostain iloni repiä, siihen lienee minullakin oikeus.
Miksi teitä haittaa, että haluan kesälläkin nukkua kunnolla ja olla energinen eli äänestän EI helteille? Jotenkin ihan surkuhupaisaa.
Sä et halua olla liian kuuma, mutta entäs jos mä en vaihteeksi halua palella? Miksi se sua haittaa? Jotenkin ihan surkuhupaisaa.
Ei hitto teitä, paleletko jos on 20 astetta? Haloo lämmin voi olla ilman helteitäkin.
Kyllä, saattaa palella vaikka olisi 20 astetta. Verenkiertohäiriö, en voi sille mitään.
Pelkkää arvailua tässä vaiheessa, voisivat vaikka ennustaa koska alkaa kevät, näin alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ensinnäkin laiha, mutta kuvittele sinä rauhassa, että kaikki, jotka eivät halua helteitä on läskejä. Paljastat oman mustavalkoisuutesi.
Naurettavaa, että intoiluni ja toiveeni kesästä ilman hirveitä helteitä ottaa tuntemattomia päähän. :D Kyllä minä tiedän, että ennustuksiin ei täysin voi luottaa, mutta jos haluan edes jostain iloni repiä, siihen lienee minullakin oikeus.
Miksi teitä haittaa, että haluan kesälläkin nukkua kunnolla ja olla energinen eli äänestän EI helteille? Jotenkin ihan surkuhupaisaa.
Sä et halua olla liian kuuma, mutta entäs jos mä en vaihteeksi halua palella? Miksi se sua haittaa? Jotenkin ihan surkuhupaisaa.
Sä voit pukea jos paleltaa, mennä vielä lisäksi peiton alle.
Kun kämpässä on lähemmäs 30 astetta lämmintä ja alastikin tuntuu paistuvansa, ei ole samoja mahdollisuuksia vaikuttaa siihen olotilaan.Miten niin ei ole? Hanki tuuletin ja nuku jääpalojen seassa ammeessa.
Ja arvaa kuinka usein kuulen tuota ”sä voit laittaa lisää päälle”. Joo, ei auta ja en ehkä aina halua kulkea makuupussi päällä kaikkialla.
Tuulettimia on, ei vaikuta asunnon lämpötilaan.
Ammetta ei ole, nukun jäisten vesipullojen kanssa.
Muuta sinä saunaan.
Mikset voi muka laittaa toppatakkia päälle, ei sen makuupussi tarvitse olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tulee viileämpi kesä. En kaipaa viime vuoden tukalia helteitä. Kuumuutta kaipaavat voi matkustaa vaikka Afrikkaan.
Ja kylmää kaipaavat Alaskaan😁
Ja kuumaa kaipaavat ovat pikemmin kuin luulevatkaan tosi kuumassa paikassa.
Tulisipa sopivasti sateita, että saataisiin mustikoita.
Vierailija kirjoitti:
Mielenvikaista toivoa tällaista, kun Suomen kesä on maailman parhain.
Ja samalla toivot että koko kansa kärsii, kun SINÄ et tykkää kuumasta?
On kyllä mielenvikaista nauttia jostain tappohelteistä. Hikoilet kokoajan, on jano ja et jaksa tehdä mitään kun on niin tukalan kuuma.
Montako vuotta muuten ennätti olla tulikuuma/hornankattilahelteitä peräkkäin? Oliko ainakin viisi, tai peräti kuusi vuotta? Minä ainakin putosin kärryiltä laskuissa.
Olisihan se piristävää poikkeusta viime kesien helteiden jälkeen, jos olisi edes välillä vähän viileämpi kesä. Jotta ei tarvitsisi aina läähättää ja olla tuulettimien lähellä. Voisi olla ulkona enemmän touhuamassa. Sydänkin toimisi paremmin, eikä olisi aina pettämässä. Ja viljelyssatojen kannalta on parempi, jos aurinko ajoittain sentään paistaisi, olisi poutasäätä ja sataisi sitä vettä välillä kohtuullisesti. Muuten tulee katokesä. Ja maanviljelijät menevät konkurssiin.
Itse haluan kesällä uida lähes joka päivä (asutaan kävelymatkan päässä uimarannasta) ja loikoilla lukemassa kirjaa rantakalliolla. Harmi että merivesi lämpenee suht myöhään. Saa nähdä pääseekö tänä kesänä yhtä paljon uimaan.
Vain 2 kuukautta lämmintä keliä Suomessa ja talvihullut alkavat itkeä tulevasta, kauniista kesästä jo keväällä.
TOIVOTTAVASTI tuo ennuste ei tule pitämään paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on hyvä aika varautua kesän kuumuuteen.
Joo. Selvitä, missä on lähin väestönsuoja.
Taitaa olla edelliskesien lämmöt jo paistanut sun aivos, jos tuo on ainoa varautumisajatus :D
Suurin osa nuorista naisista ajattelee näin. Oma onnistunut filtteröity selfie on ihan parasta. Mutta kun maailmassa tapahtuu muutakin ja se sun ulkonäkösi tulee olemaan viimeinen ajatus, mikä on tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Montako vuotta muuten ennätti olla tulikuuma/hornankattilahelteitä peräkkäin? Oliko ainakin viisi, tai peräti kuusi vuotta? Minä ainakin putosin kärryiltä laskuissa.
Olisihan se piristävää poikkeusta viime kesien helteiden jälkeen, jos olisi edes välillä vähän viileämpi kesä. Jotta ei tarvitsisi aina läähättää ja olla tuulettimien lähellä. Voisi olla ulkona enemmän touhuamassa. Sydänkin toimisi paremmin, eikä olisi aina pettämässä. Ja viljelyssatojen kannalta on parempi, jos aurinko ajoittain sentään paistaisi, olisi poutasäätä ja sataisi sitä vettä välillä kohtuullisesti. Muuten tulee katokesä. Ja maanviljelijät menevät konkurssiin.
Nyt olisi tosiaan toivottavaa, että tulisi hyvä viljelykesä, kun sodan vuoksi viljasta ja ruokaöljystä saattaa tulla ensi talvena pula.
Onpa karmeaa luettavaa tämä ketju. Joku esittää MIELIPITEENSÄ, että toivoo viileää kesää. Ja siitä repeää kauhea haukkuminen ja minäminä- huuto tätä ihmistä kohtaan.
Jokaisella on oikeus lausua mielipiteensä. Kenenkään mielipide EI VAIKUTA säähän millään lailla. Me olemme erilaisia, yritetään muistaa se.
Nyt pitäisi toivoa suotuisia säitä ihan ruuantuotannonkin kannalta. Elämme sellaisia kriisiaikoja.
Kuka olisi uskonut koronakriisin päälle vielä sotaa Eurooppaan aloitettavan, hulluja ihmisiä riittää. Huoltovarmuus on elintärkeää nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenvikaista toivoa tällaista, kun Suomen kesä on maailman parhain.
Ja samalla toivot että koko kansa kärsii, kun SINÄ et tykkää kuumasta?
On kyllä mielenvikaista nauttia jostain tappohelteistä. Hikoilet kokoajan, on jano ja et jaksa tehdä mitään kun on niin tukalan kuuma.
Älä yleistä. Jotkut jaksaa parhaiten helteillä. Itsekin juoksin ensimmäistä kertaa puolimaratonin viime elokuussa, pyöräilin läpi kesän ja pelasin tennistä ulkona. Jano ja hiki tulee, mutta niinhän liikkuessa aina? Kivaa kun ei tarvitse palella.
Vierailija kirjoitti:
Menkää talvihullut ulos nauttimaan talvesta. Kesä on suomessa lyhyt niin se saisi olla lämmin.
Nautinkin. Olen monena kertana, kun on vähän palellut, ajatellut miten tulen kaipaamaan tätä kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja missäköhän tuollaista on luvattu?
Lukisit edes niitä iltapäivälehtiä palstan lisäksi.
Miksi lukisin? En jaksa kiinnostua sodan ja koronan lukemisesta, enkä turhien julkkisten "kesäksi bikinikuntoon" jutuista. Ja liian aikaista iloita viileästä kesästä, se on vaan ennustus.
IHANAA vietänkin sitten koko kesän muilla mailla. Adiós :)