Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhemmat eivät huolehdi lastensa lkadonneita vaatteita koulun löytövaatelaatikoista? Tänään lähti kymmenen jätesäkillistä roskiin

Vierailija
06.04.2022 |

Koska ei ole säilytystilaa. Oli toppatakkia toppahousua, paitaa yms. Myös lattioilla lojuvat kynät, kumit ja viivottimet mopataan roskiin.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä löytötavaraongelma oli jo ennen koronaa, eli sitä ei voi syyttää, että ei päästetä sisään. Enkä edes usko, että kovin monessa kunnassa noin tiukkaa sääntöä enää on.

Vierailija
42/49 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne pitäisi ilmoittaa wilmassa ja laittaa kuva jokapäivä mitä on löytölaarissa.

Wilmaan ei voi laittaa kuvia. Ja kenellä on aikaa kuvailla jokaista sormikasta, puhelimen laturia, matkakorttia, korvakorua ja vaikka mitä. Meillä on koulussa tuhat oppilasta. Aika paljon sitä löytötavaraa on. On myös joskus ollut jopa puhelimia, joita ei kukaan tule koskaan hakemaan. 

Mitenkähän ennen wilmaa ja kamerakuvien aikaan toimittiin?

Hävitin itse kerran ala-asteaikana lapaset. Jouduin etsimään niitä niin kauan, että löysin ne vihdoin koululta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä löytötavaraongelma oli jo ennen koronaa, eli sitä ei voi syyttää, että ei päästetä sisään. Enkä edes usko, että kovin monessa kunnassa noin tiukkaa sääntöä enää on.

Meillä kyllä on aina ollut kolmesta eteenpäin päiväkodin ryhmien ovet kiinni. Ja niin on koulukin siinä vaiheessa kun itse ehtisin sinne tonkimaan.

Vierailija
44/49 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut koskaan kadoksissa mitään, mutta veljellä oli aina. Välillä äiti laittoi mulle muovikassin kouluun että haen välitunnilla ne veljen vaatteet. Ihan joka kuukausi olin ongelmissa kun opettajat oli varmoja että varastan. Trauma koko löytötavaralaatikosta.

Vierailija
45/49 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sinne lukittujen ovien taakse on hankala päästä. Kuka ehtii sinne koululle kesken päivän ja vielä sopivasti välitunnin alkaessa tai päättyessä.

Tietääkseni ei ole mitään kateissa. Esikoisen pyyhe roikkui aika kauan yhdessä naulakossa lasin takana lukitusssa paikassa. Sai sen sitten kysyttyä joskus sellaiselta henkilöltä, jolla oli avaimet siihen paikkaan.

Samaa ihmettelen. Lapsille niitä löytyneitä vaatteita anneta ellei asussa ole nimikointia (monellako 8v ikäisellä enää on?) eikä vanhempia päästetä sisälle koulurakennukseen.

Joka päivä pitäisi olla tunnin verran aikaa päästä katsomaan löytötavaroita.

Vierailija
46/49 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes tiennyt, että kouluissa on löytötavaralaatikoita.

En minäkään! Ja miten lapsi lähtee koulusta ilman ulkotakkia tai pipoa?🤣 Miten paljon vaihtoryysyjä pitää kantaa mukana yhden koulupäivän aikana?

Muistelen ettå kouluun unohtuneet hanskat vain nostettiin naulakon päälle, ja omistaja bongasi ne siitä jossain vaiheessa.

Vierailija
47/49 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan vanhemmat valittaa, kun koulussa varastetaan vaatteita.

No kyllä! Ainakaan itse en lapseni vaatteita tuosta "löytölaatikosta" löytänyt

Vierailija
48/49 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne pitäisi ilmoittaa wilmassa ja laittaa kuva jokapäivä mitä on löytölaarissa.

Wilmaan ei voi laittaa kuvia. Ja kenellä on aikaa kuvailla jokaista sormikasta, puhelimen laturia, matkakorttia, korvakorua ja vaikka mitä. Meillä on koulussa tuhat oppilasta. Aika paljon sitä löytötavaraa on. On myös joskus ollut jopa puhelimia, joita ei kukaan tule koskaan hakemaan. 

Mitenkähän ennen wilmaa ja kamerakuvien aikaan toimittiin?

Hävitin itse kerran ala-asteaikana lapaset. Jouduin etsimään niitä niin kauan, että löysin ne vihdoin koululta.

TET-harjoittelijalle hyvä homma!

Vierailija
49/49 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan vanhemmat valittaa, kun koulussa varastetaan vaatteita.

No kyllä! Ainakaan itse en lapseni vaatteita tuosta "löytölaatikosta" löytänyt

Silloin kun olin itse koulussa meillä oli kerran kuussa löytötavarapäivä. Eli siis laatikon sisältö laitettiin esille aulaan ja sieltä sai luokka kerrallaan hakea omansa. Kaikki hieno lähti aina minne sattuu teille. Siis puhtaasti varastettiin.

Olen täysin varma että löytötavaralaatikosta varastetaan ne kivoimmat tavarat ja vaatteet. Opettajathan ei millään pysty arpomaan mikä on kenenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän