Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliksi suomalainen, puoliksi brasilialainen - voinko kutsua itseni suomalaiseksi?

Vierailija
06.04.2022 |

Joo on ehkä vähän jännä kysymys mutta käydään ulkomailla aika usein ja siellä on sellaisia kojuja joista ne huutaa kansalaisuuksia yrittäessään saada asiakkaita. Mulle yleensä huudetaan: ”Come Brazil!”, ”Come Mexico” tai ”Come Spain”. Äiti on suomalainen ja ollaan asuttu täällä aika paljon mutta jotenki semmone jännä fiilis.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en pidä ketään selvästi sekoitusta suomalaisena, koska eivät sitä ole. Ehkä joku puoli-suomalainen. Tosiaan, ulkomailla menevät kategoriaan "mixed" joten pitäisi kelvata myös suomen sekoituksille. 

Eli mitä me ollaan?

Vierailija
22/93 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut suomalainen, vaikka eri näköinen, Puoliksi latino. Monesti se on tuonut haasteita, ongelmia ja ihmetystä. Mutta myös hauskoja tilanteita. Suomessa ja  kantasuomalaisten näköisillä on edelleen paljon kehittymisen varaa siinä, että meitä erilaisen näköisiä täällä on, eikä meitä voi "käskeä kotimaahan", kun koti on Suomessa. Pelottavaa on jo se, että suomalaiseksi mielletään vain vaalea ja sinisilmäinen. Ruskeasilmäisiltäkin tivataan jo alkuperää. Nyt on aika lopettaa, meidän pitäisi olla yhtenäinen kansakunta ja taistella pahaa vastaan.

No, Suomessa on asunut enemmän erilaisia vasta muutamia kymmeniä vuosia. USA:ssa heitä on asunut 1700-luvulta, mutta edelleen ihmiset ovat eriytyneet etnisiin ryhmiinsä. Yleistän kyllä, mutta vastahan oli BLM-mellakat jne..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brasialaisella on aina brasialialainen vahaus ja sehän ratkaisee kansallisuuden.

Vierailija
24/93 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut suomalainen, vaikka eri näköinen, Puoliksi latino. Monesti se on tuonut haasteita, ongelmia ja ihmetystä. Mutta myös hauskoja tilanteita. Suomessa ja  kantasuomalaisten näköisillä on edelleen paljon kehittymisen varaa siinä, että meitä erilaisen näköisiä täällä on, eikä meitä voi "käskeä kotimaahan", kun koti on Suomessa. Pelottavaa on jo se, että suomalaiseksi mielletään vain vaalea ja sinisilmäinen. Ruskeasilmäisiltäkin tivataan jo alkuperää. Nyt on aika lopettaa, meidän pitäisi olla yhtenäinen kansakunta ja taistella pahaa vastaan.

Sinun täytyy ymmärtää kantasuomalaisten historia ja vuosisatojen o rjuuttaminen. Meidän ulkonäköämme puitiin todella pahasti ja niin pitkään jopa kalloja mittaillen että onko ihme ettei kaiken tämän jälkeen mikään latino mene "suomalaisesta" On väärin että muumaat yrittävät pakottaa alistetut ja heikon kansallisen itsetunnon omaavat suomalaiset hyväksymään kaiken "suomalaisena" Meillä on oikeus omaan kansaamme ja kulttuuriimme, niin kuin muillakin. Ei tarvitse olla vaalea hiuksinen ja sinisilmäinen mutta mitkään latinopiirteet eivät mene pohjoisen kansasta, tsori. 

Älä välitä näite metsäperjuen mielipiteistä, ne eivät edusta mitenkään enemmistön mielipiteitä. Tällä palstalla on paljon juntteja, joiden aatoksilla ei ole väliä. 

Vierailija
25/93 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun täytyy ymmärtää kantasuomalaisten historia ja vuosisatojen o rjuuttaminen. Meidän ulkonäköämme puitiin todella pahasti ja niin pitkään jopa kalloja mittaillen että onko ihme ettei kaiken tämän jälkeen mikään latino mene "suomalaisesta" On väärin että muumaat yrittävät pakottaa alistetut ja heikon kansallisen itsetunnon omaavat suomalaiset hyväksymään kaiken "suomalaisena" Meillä on oikeus omaan kansaamme ja kulttuuriimme, niin kuin muillakin. Ei tarvitse olla vaalea hiuksinen ja sinisilmäinen mutta mitkään latinopiirteet eivät mene pohjoisen kansasta, tsori. 

Tuon vastaajan jompikumpi vanhempi on kuitenkin suomalainen ja hän on asunut täällä koko elämänsä joten hän on suomalainen. Ei ulkonäkö ratkaise sitä.

Vierailija
26/93 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en pidä ketään selvästi sekoitusta suomalaisena, koska eivät sitä ole. Ehkä joku puoli-suomalainen. Tosiaan, ulkomailla menevät kategoriaan "mixed" joten pitäisi kelvata myös suomen sekoituksille. 

Eli mitä me ollaan?

puoli-suomalainen. half-finn what ever. Miksi pitää väkisin yrittää olla kantasuomalainen kun ei sitä ole? Vai onko siellä poc-ryhmissä joku liike että kaikissa pienissä vaaleissa maissa u lkkikset yrittävät ottaa yliotteen? Tämä liikehän on menossa pitkin eurooppaa, meillä "valkoisilla" kansoilla ei saisi olla enää mitään omaa. Sekoituksiakin alkaa olla jo niin paljon että pystyvät syrjäyttämään paikalliset. 

Vierailija
27/93 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vattua te täällä selitätte.

Onko teistä esim Lola Odusoga suomalainen?

Mun mielestä on.

Vierailija
28/93 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni on puoliksi etelä-eurooppalainen, mutta pitää itseään suomalaisena, koska on syntynyt ja asunut aina täällä.

Vierailija
29/93 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä näite metsäperjuen mielipiteistä, ne eivät edusta mitenkään enemmistön mielipiteitä. Tällä palstalla on paljon juntteja, joiden aatoksilla ei ole väliä. 

Sinun mielestäsi Suomen historialla ja suomalaisilla ei ole mitään väliä? Että kaikki mitä tämä kansa kävi läpi on pelkkää valetta? Mikäs hel vetti sinä ole??

Ja ps, olen keski-ikäinen pk-seudulla asuva nainen, hyvässä duunissa, myöskin älykäs enkä kannata mitään puolueita. Mikäs sinä olet antisuomalainen velliperce joka kieltää oman maansa historian. 

Vierailija
30/93 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäreni on puoliksi etelä-eurooppalainen, mutta pitää itseään suomalaisena, koska on syntynyt ja asunut aina täällä.

Eurooppalainen on vähän eri asia kuin toiselta puolelta palloa tullut. Viisas tajuaa tämän.

Vierailija
31/93 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia on varmaa: ruotsin kohtaloa emme halua.

Vierailija
32/93 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mitä me ollaan?

puoli-suomalainen. half-finn what ever. Miksi pitää väkisin yrittää olla kantasuomalainen kun ei sitä ole? Vai onko siellä poc-ryhmissä joku liike että kaikissa pienissä vaaleissa maissa u lkkikset yrittävät ottaa yliotteen? Tämä liikehän on menossa pitkin eurooppaa, meillä "valkoisilla" kansoilla ei saisi olla enää mitään omaa. Sekoituksiakin alkaa olla jo niin paljon että pystyvät syrjäyttämään paikalliset. 

En mä oo missään ihmeen poc-ryhmissä vaan ihan normaalien suomalaisten seurassa. En tiedä haluavatko u lkkikset ottaa vallan täällä, tuskinpa. En kuitenkaan tiedä koska en ole u lkkis.

Vierailija
33/93 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eurooppalainen on vähän eri asia kuin toiselta puolelta palloa tullut. Viisas tajuaa tämän.

No voi espanjalainenki olla aika tumma

Vierailija
34/93 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei kannata mainostaa brasilialaisia sukujuuria. Brasilia on Venäjän hyvä kaveri.

Vierailija
35/93 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sari Essayah on marokkolais-suomalainen. Isä edustaa ihan toista uskontoa.

Vierailija
36/93 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa huutelijat olisivat käräjillä etnisestä profiloinnista. Aika sairasta menoa, päättäkää itse kummassa.

Vierailija
37/93 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei kannata mainostaa brasilialaisia sukujuuria. Brasilia on Venäjän hyvä kaveri.

Tuskin ihmiset noin pitkästi ajattelevat.

Vierailija
38/93 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa huutelijat olisivat käräjillä etnisestä profiloinnista. Aika sairasta menoa, päättäkää itse kummassa.

Luuletko? Ulkomailla, varsinkin arabimaissa, todella moni kauppias tekee sitä. Se on aivan arkipäivää siellä eikä mulle ikinä huudeta ”Come Finland”.

Vierailija
39/93 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit. Mutta jos joku kysyy mistä olet kotoisin, sinuna vastaisin, että Suomesta, mutta toinen vanhempani on brasilialainen. Yleensä ihmisiä kiinnostaa eksoottisten näköisten ihmisten alkuperä, eikä siinä ole mitään pahaa. Muutenkin kannattaa erottaa etnisesti ja kansallisuudeltaan suomalainen. En näe esim jotain suomea huonosti puhuvaa somalia suomalaisena henkeen ja vereen, mutta pidän häntä kyllä Suomen kansalaisena.

Vierailija
40/93 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sari Essayah on marokkolais-suomalainen. Isä edustaa ihan toista uskontoa.

Junes Lokka on myös marokkolainen. Tunteekohan ne toisensa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi