Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Englantia kumppanin kanssa puhuvat

Vierailija
28.09.2015 |

Heips! Onko täällä sellaisia henkilöitä, jotka asuvat Suomessa ja puhuvat kumppaninsa kanssa englantia? Olisi kiva vaihtaa ajstuksia. Itse puhun, mutta mieheni opiskelee suomen kieltä. Joskus puhumme vähän suomea ja se tuntuu hiukan vaikealta minulle, koska olemme tottuneet puhumaan enkkua :D Muilla samoja ajatuksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän alapeukku tällekin xD

Vierailija
2/6 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää tuollaisessa suhteessa, mutta olin. Tottakai tuntuu hassulta puhua suomea, kun on tottunut englantiin, varsinkin kun suomen puhuminen tekee keskustelusta paljon hitaampaa. Sinuna kuitenkin tekisin parhaani ja yrittäisin puhua suomea mahdollisimman paljon, näin autat kumppaniasi oppimaan nopeammin. Mistä maasta hän on ja kauanko on ollut nyt Suomessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 09:32"]En ole enää tuollaisessa suhteessa, mutta olin. Tottakai tuntuu hassulta puhua suomea, kun on tottunut englantiin, varsinkin kun suomen puhuminen tekee keskustelusta paljon hitaampaa. Sinuna kuitenkin tekisin parhaani ja yrittäisin puhua suomea mahdollisimman paljon, näin autat kumppaniasi oppimaan nopeammin. Mistä maasta hän on ja kauanko on ollut nyt Suomessa?
[/quote]

Eräästä Lähi-Idän maasta ja asunut Suomessa n. kolme vuotta :) -ap

Vierailija
4/6 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva. Asutteko yhdessä?

Vierailija
5/6 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 09:43"]Kiva. Asutteko yhdessä?
[/quote]

Emme asu, muutenkin suhteemme on vielä aika alussa :)

Vierailija
6/6 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pariskunta, jonka yhteinen kieli on englanti. Mies on hollantilainen alunperin ja alkaa opiskella suomea, kunhan olemme varmoja, että tämä on tuleva kotimaamme. Työkuvioita siis vireillä muuallakin. Itsekin osaan hollannin alkeet. Meillä on 2v.-lapsi, jonka äidinkieli on suomi, mutta ymmärtää hollantia sekä englantia. Lisäksi pakkaa sekoittaa kivasti, että miehellä on aiemmasta liitosta lapsi suomenruotsalaisen naisen kanssa, joten tämä lapsi puhuu äidinkielenään ruotsia, minun kanssa ruotsia tai suomea, isänsä kanssa auttavasti hollantia (ymmärtää kyllä paremmin kuin puhuu), koulussa opiskellut pari vuotta englantia, joten käytämme sitäkin.

Itselläni ei ole ongelmia tässä kielisekamelskassa, mutta lasten kohdalla näitä miettii paljon. Siitä olen kuitenkin iloinen, ettei englanti, joka on perheemme yhteinen kieli, ole kenenkään äidinkieli. Jotenkin helpompi, että se on kaikille vieras kieli.