Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä sanontaa "elämä kantaa"

Vierailija
28.09.2015 |

Kun siis, eihän se aina kanna ja pahoja asioita tapahtuu.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on vaan miten asioita katsoo. Pahoja asioita tapahtuu, mutta elämä kantaa silti, vie eteenpäin ja aika kuluu.

Vierailija
2/80 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea pahaa tapahtuu, mutta elämä jatkuu siitä huolimatta. Moni tapahtuma, joonka ihminen tulkitsee pahaksi, voi lopulta olla hyvä asia. Avioero voi olla parasta mitä jollekin tapahtuu, vaikka alussa kirpaisee. Asioihin voi suhtautua monella tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet yh ja jokaisella lapsella eri isä. Et ole käynyt kouluja, olet työtön.

Nyt iski vauvakuume, olisi niin ihana tuntea vauva sylissä.
Joku random baarista vaan. Tee lapsi vaan, kyllä elämä kantaa!...

Lausahdus on luusereille synninpäästö.

Vierailija
4/80 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vaan jonkun positiivisen ihmisen kiertoilmaus "älä luovuta" -mantralle...

Vierailija
5/80 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on sitäkin, kun kuvittelet että nyt elämä vihdoin helpottuu, ja olet taas onnellinen niin elämältä tulee litsari, joka tiputtaa taas persiilleen takas maan pinnalle...

Vierailija
6/80 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä kantaa -sanontaa käyttävät ihmiset, joilla on ympärillään sukulaisia, ystäviä jne,. jotka ottavat kopin, kun he kompastuvat. Eli jos menettää työnsä, joku tuttu tulee kadulla vastaan, ja tarjoaa työtä jne.

Tosielämässä kaikilla ei tällaista turvaverkkoa ole tai sitten sattuu olemaan se tyyppi, joka joutuu aina kannattelemaan näitä elämä kantaa -hörhöjä.

Vierailija
7/80 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun elämä murjoo, sinulle lähetetään uusi ihminen elämääsi enkeliksi. Se voi olla työpaikan harjoittelija, jonka elämänasenne on positiivinen ja jota kuuntelemalla huomaat pitkästä aikaa nauravasi jälleen. Se voi olla lämmin ihminen jonka kohtaat yllättäen ja ohimennen. Uskon hyvyyteen loppuun asti ja se on lahja jota eivät edes paskimmat kohtaamani ihmiset ole kyenneet multa viemään.

Vierailija
8/80 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän sen sanonnan niin et kun ihminen romahtaa (usein silloin kun tapahtuu liian paljon/liian pahoja vastoinkäymisiä/menetyksiä) ja vaikka jäisit sängynpohjalle makaamaan niin elämä menee kuitenkin eteenpäin.Päivä vaihtuu yöksi jne.Eli maailma ei pysähdy vaikka sun elämä on pysähtynyt.Eli sinä et kanna elämää vaan elämä kantaa sinua.

Vierailija
9/80 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELämä kantaa  on aivan tosi ilmaisu. Se tarkoittaa vai sitä, että kaikki asiat jrjestyvät tavalla tai toisella ja kaikki ihmiset elävät elämänsä ihan loppuun asti. Se ei tarkoita sitä, että kaikki menisi hyvin, tai että kaikki eläisivät kivaa kiiltokuvaelämää, vaan, että menee miten menee, mutta menee kuitenkin, eikä siinä kukaan ole toisia paremmassa tai heikommassa asemassa.

Vierailija
10/80 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vahvasti sitä mieltä, että elämä todellakin kantaa. Koin lukioikäisenä sellaisen tragedian, että en edes muista abivuodestani yhtään mitään. Jollain tavalla onnistuin ilmeisesti kirjoittamaan ylioppilaaksi, vaikka puoli vuotta aiemmin olin pitänyt kuolevaa isääni paniikissa sylissäni. Tuosta koettelemuksesta selvinneenä todellakin uskon siihen, että elämä kantaa ja jostain minä aina löydän ne voimavarat, joilla puskea eteenpäin.

Vierailija
11/80 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 09:27"]

Minä ymmärrän sen sanonnan niin et kun ihminen romahtaa (usein silloin kun tapahtuu liian paljon/liian pahoja vastoinkäymisiä/menetyksiä) ja vaikka jäisit sängynpohjalle makaamaan niin elämä menee kuitenkin eteenpäin.Päivä vaihtuu yöksi jne.Eli maailma ei pysähdy vaikka sun elämä on pysähtynyt.Eli sinä et kanna elämää vaan elämä kantaa sinua.

[/quote]

Niin. Elämä kantaa - kohti kuolemaa. Tik. Tok. Tik. Tok...

Vierailija
12/80 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse käsittänyt asian lähinnä samaan suuntaan kuin 4. Se sanotaan kannustukseksi tilanteessa, jossa mitään merkkejä tulevasta onnistumisesta ei oikein ole. Mutta tännehän tuli yllättävän mielenkiintoisia vastauksia! ap

Vierailija
13/80 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut sellaisen lapsuuden, joka olisi musertanut monen muun. Minusta se kasvatti vahvan ihmisen ja vaikka aikuisiälläkin on ollut vaikeuksia niin olen niistä selvinnyt sitkeydellä ja periksiantamattomuudella. Keskityn hyviin ihmisiin ja ne, jotka saavat oloni huonoksi ilkeydellä jätän kylmästi taakseni. Elämä kantaa koska se on myös oma valinta, miten annan itseäni kohdeltavan.

Vierailija
14/80 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta elämä kantaa, mutta vain niitä jotka uskovat sen kantavan. Jos olette lukeneet tain katsoneet elokuvan Tarina vailla loppua/ Päättymätön tarina. Siinä on sellainen suo, surujen suo. Sen läpi voi kävellä jos ei vaivu synkkyyteen, mutta jos päästää epätoivon mieleensä, alkaa uppoamaan siihen suohon ja hukkuu. Elämä on sellaista.

Vierailija
15/80 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 09:27"]

[/quote]

Niin. Elämä kantaa - kohti kuolemaa. Tik. Tok. Tik. Tok...
[/quote]No kuka täällä nyt loputtomiin jaksaiskaan himmailla;) Että tik tok vaan sullekin ja muista ajatella kuolemaa usein-se pitää mielen virkeänä.Lähtölaskentasi on alkanut!!!

Vierailija
16/80 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 09:28"]

ELämä kantaa  on aivan tosi ilmaisu. Se tarkoittaa vai sitä, että kaikki asiat jrjestyvät tavalla tai toisella ja kaikki ihmiset elävät elämänsä ihan loppuun asti. Se ei tarkoita sitä, että kaikki menisi hyvin, tai että kaikki eläisivät kivaa kiiltokuvaelämää, vaan, että menee miten menee, mutta menee kuitenkin, eikä siinä kukaan ole toisia paremmassa tai heikommassa asemassa.

[/quote

Kyllä minusta esimerkiksi varallinen, jolla on hyvä terveys ja tukiverkot ja kasvatus, on paremmassa asemassa kuin köyhä, sairas ja yksinäinen. Ap

Vierailija
17/80 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 09:39"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 09:28"]

[/quote

Kyllä minusta esimerkiksi varallinen, jolla on hyvä terveys ja tukiverkot ja kasvatus, on paremmassa asemassa kuin köyhä, sairas ja yksinäinen. Ap
[/quote]Mutta miksi joku on köyhä ja toinen rikas? Entäpä jos se rikas on tehnyt enemmän töitä sen rahan suhteen? Peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
18/80 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 09:35"]

Olen kokenut sellaisen lapsuuden, joka olisi musertanut monen muun. Minusta se kasvatti vahvan ihmisen ja vaikka aikuisiälläkin on ollut vaikeuksia niin olen niistä selvinnyt sitkeydellä ja periksiantamattomuudella. Keskityn hyviin ihmisiin ja ne, jotka saavat oloni huonoksi ilkeydellä jätän kylmästi taakseni. Elämä kantaa koska se on myös oma valinta, miten annan itseäni kohdeltavan.

[/quote]

Uskon että olet tehnyt töitä, mutta sulla saattaa olla myös vain sattumalta sopivat geenit/luonne, että selvisit. Jotkut ihmiset menee helpommin rikki kuin toiset, koska ovat särkyvämpää materiaalia ikäänkuin. ap

Vierailija
19/80 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni elämä ei kanna, ajatelkaa Suomen itsemurhatilastoja!

Eikä elämä mitään kanna, itse tässä on itsensä kannettava.

Kyynikko on puhunut.

Vierailija
20/80 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 09:27"]

[/quote]

Mitä iloa siitä on, että elämä jatkuu? Eihän se ole sama asia, kuin että elämä kantaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän