Voiko joku olla oikeesti näin tyhmä???
Hankkii asunnon ja sopii muuttopäivän, mutta jättää ilmoittamatta sähkölaitokselle, että kytkevät sähköt asuntoon muuttopäivästä lähtien. Voi taivas!
Näin teki anoppini juuri. Mies meni muuttamaan häntä ja kun saivat kamat uuden kodin ovelle, siellä oli vastassa pimeys. Mies päätti suuressa viisaudessaan(???), että tuo äitinsä meille. Mulla ja anopilla huonot välit ja mies tietää sen.
Mä olen niin vihainen tästä viikonlopusta miehelle. Eilen sekä lauantaina oli ihan kirkas päivä, myös tuossa 40km päässä, missä anopin koti on. Luulisi siellä näkevän, jos ei verhoja laita. Ja vessaan voi mennä taskulampun kanssa. Ja kynttilät on keksitty. Mutta ei, anoppi piti raahata meille.
Mies vaan selittää, että ei voinut jättää äitiään yöksi sinne pimeään. Niin, pimeetä on meilläkin yöllä.
Tää on niin uskomaton tilanne. Kauhaulla ajattelen iltaa, kun keskustellaan tästä miehen kanssa.
Kommentit (36)
Jos anoppi ja miniä eivät ole väleissä, mies olisi voinut viedä mammansa hotelliin. On sähköt ja roomservice.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 08:51"]
Jos anoppi ja miniä eivät ole väleissä, mies olisi voinut viedä mammansa hotelliin. On sähköt ja roomservice.
[/quote]
Näin juuri. Mutta jos mies sekä mammansa ovat pihejä? Vaimo kärsiköön omassa kodissaan, kunhan vaan miehen mamma on onnellinen.
Olette te uskomattomia. Nainen on naiselle susi, tuli taas kerran todistetuksi.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 08:48"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 08:35"]
Kyllä ne sähköt saa päälle tunnin varoajalla kun soittaa sähköyhtiöön. Tokihan se hieman maksaa, mutta jos on pikkasen pöljä niin pitääkin maksaa. Jos inisevät vastaan siellä niin sanoo, että vaihtaa yhtiötä sellaseen josta saa sähköt päälle niin tunnin päästä on jääkaapissa valo. Älkää olko niin uusavuttomia vaan puhelin käteen.
[/quote]
Sähköt katkaisee verkkoyhtiö ja sitä ei voi vaihtaa muuten kuin muuttamalla toiseen kaupunkiin. Mutta ei niitä sähköjä normaalisti katkota asukkaan vaihtuessa. Jos sähköt olisi katkaistu edellisen asukkaan maksamattomien laskujen vuoksi, niin tuskin kytketään takaisin puhelinsoiton perusteella, jos laskuja ei ole maksettu.
[/quote]
Koskee vain kiinteistöjä, ei kerrostalohuoneistoa. Soittamalla sähköyhtiöön saa sähköt päälle vaikka sunnuntai-iltana nykypäivänä jos on muuttotohinassa unohtunut tehdä muuttoilmoitus.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 08:44"]
No enpä ole koskaan kuullut että vuokra-asunnosta olisi ollut sähköt pois, jonku sinne muuttaessa. Ei sähköjä normaalisti katkaista, vaan laskutus vain siirretään uudelle asukkaalle.
[/quote]
Sanoiko ap, että on kyse vuokra-asunnosta?
Ap tässä. Kyllä kyse on ison kaupungin vuokra-asunnosta. Asunnossa ei hetkeen ole kukaan asunut. Ja tosiaan sähköt sieltä oli katkaistu, kun mieheni sinne äitinsä tavaroita lauantaina vei. Soittivat johonkin sähköyhtiöön ja saivat sähköt tälle päivälle. Varmaan olisivat saaneet silloin lauantainakin isoa rahasummaa vastaan, mutta mieheni ajatteli äitinsä vähiä rahoja ja toi äitinsä meille.
En käsitä, kuinka anoppi voi unohtaa sähköyhtiön kanssa sopia, kun kaiken muun muuttojutun hoiti jo tosi ajoissa, osoitteenmuutokset yms.
Ja miehelle olen vihainen. Hän nimittäin tiesi minun ja äitinsä väleistä, että ovat suht viileät. Silti toi hänet tänne. Toki käyttäydyin aikuisen ihmisen tavoin anopin ollessa, muta itkin itseni uneen kumpanakin iltana ja piktin viikonloppua kävin vessassa itkemässä, kuinka pahalta minusta tilanne tuntuu. Mies ei välitä mun tunteista, äitinsä rahoista ja tunteista kylläkin.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 11:01"]Ap tässä. Kyllä kyse on ison kaupungin vuokra-asunnosta. Asunnossa ei hetkeen ole kukaan asunut. Ja tosiaan sähköt sieltä oli katkaistu, kun mieheni sinne äitinsä tavaroita lauantaina vei. Soittivat johonkin sähköyhtiöön ja saivat sähköt tälle päivälle. Varmaan olisivat saaneet silloin lauantainakin isoa rahasummaa vastaan, mutta mieheni ajatteli äitinsä vähiä rahoja ja toi äitinsä meille.
En käsitä, kuinka anoppi voi unohtaa sähköyhtiön kanssa sopia, kun kaiken muun muuttojutun hoiti jo tosi ajoissa, osoitteenmuutokset yms.
Ja miehelle olen vihainen. Hän nimittäin tiesi minun ja äitinsä väleistä, että ovat suht viileät. Silti toi hänet tänne. Toki käyttäydyin aikuisen ihmisen tavoin anopin ollessa, muta itkin itseni uneen kumpanakin iltana ja piktin viikonloppua kävin vessassa itkemässä, kuinka pahalta minusta tilanne tuntuu. Mies ei välitä mun tunteista, äitinsä rahoista ja tunteista kylläkin.
[/quote] no en mäkään tommoista akkaa kun sinä olet kohtelisi hyvin. Tuskin säkään miestäsi kovin hyvin kohtelet, kirjoituksistasi päätellen.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 11:01"]Ap tässä. Kyllä kyse on ison kaupungin vuokra-asunnosta. Asunnossa ei hetkeen ole kukaan asunut. Ja tosiaan sähköt sieltä oli katkaistu, kun mieheni sinne äitinsä tavaroita lauantaina vei. Soittivat johonkin sähköyhtiöön ja saivat sähköt tälle päivälle. Varmaan olisivat saaneet silloin lauantainakin isoa rahasummaa vastaan, mutta mieheni ajatteli äitinsä vähiä rahoja ja toi äitinsä meille. En käsitä, kuinka anoppi voi unohtaa sähköyhtiön kanssa sopia, kun kaiken muun muuttojutun hoiti jo tosi ajoissa, osoitteenmuutokset yms. Ja miehelle olen vihainen. Hän nimittäin tiesi minun ja äitinsä väleistä, että ovat suht viileät. Silti toi hänet tänne. Toki käyttäydyin aikuisen ihmisen tavoin anopin ollessa, muta itkin itseni uneen kumpanakin iltana ja piktin viikonloppua kävin vessassa itkemässä, kuinka pahalta minusta tilanne tuntuu. Mies ei välitä mun tunteista, äitinsä rahoista ja tunteista kylläkin. [/quote] no en mäkään tommoista akkaa kun sinä olet kohtelisi hyvin. Tuskin säkään miestäsi kovin hyvin kohtelet, kirjoituksistasi päätellen.
[/quote]
Mitä mä tein väärin?
Munko anopin sähköt olisi pitänyt käydä kytkemässä?
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 11:01"]
Ap tässä. Kyllä kyse on ison kaupungin vuokra-asunnosta. Asunnossa ei hetkeen ole kukaan asunut. Ja tosiaan sähköt sieltä oli katkaistu, kun mieheni sinne äitinsä tavaroita lauantaina vei. Soittivat johonkin sähköyhtiöön ja saivat sähköt tälle päivälle. Varmaan olisivat saaneet silloin lauantainakin isoa rahasummaa vastaan, mutta mieheni ajatteli äitinsä vähiä rahoja ja toi äitinsä meille.
[/quote]
Voi apua :D Jouduit ihan vessaan itkemään, kun teillä on pari päivää vieraana yksi miehen läheisimmistä ihmisistä.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 11:07"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 11:01"]Ap tässä. Kyllä kyse on ison kaupungin vuokra-asunnosta. Asunnossa ei hetkeen ole kukaan asunut. Ja tosiaan sähköt sieltä oli katkaistu, kun mieheni sinne äitinsä tavaroita lauantaina vei. Soittivat johonkin sähköyhtiöön ja saivat sähköt tälle päivälle. Varmaan olisivat saaneet silloin lauantainakin isoa rahasummaa vastaan, mutta mieheni ajatteli äitinsä vähiä rahoja ja toi äitinsä meille. En käsitä, kuinka anoppi voi unohtaa sähköyhtiön kanssa sopia, kun kaiken muun muuttojutun hoiti jo tosi ajoissa, osoitteenmuutokset yms. Ja miehelle olen vihainen. Hän nimittäin tiesi minun ja äitinsä väleistä, että ovat suht viileät. Silti toi hänet tänne. Toki käyttäydyin aikuisen ihmisen tavoin anopin ollessa, muta itkin itseni uneen kumpanakin iltana ja piktin viikonloppua kävin vessassa itkemässä, kuinka pahalta minusta tilanne tuntuu. Mies ei välitä mun tunteista, äitinsä rahoista ja tunteista kylläkin. [/quote] no en mäkään tommoista akkaa kun sinä olet kohtelisi hyvin. Tuskin säkään miestäsi kovin hyvin kohtelet, kirjoituksistasi päätellen.
[/quote]
Mitä mä tein väärin?
Munko anopin sähköt olisi pitänyt käydä kytkemässä?
[/quote] haukut miehesi äitiä, haukut miestäsi. Voi mistähän sulle löytyisi se marttyyriviitta ja äkkiä!!
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 11:01"]Ap tässä. Kyllä kyse on ison kaupungin vuokra-asunnosta. Asunnossa ei hetkeen ole kukaan asunut. Ja tosiaan sähköt sieltä oli katkaistu, kun mieheni sinne äitinsä tavaroita lauantaina vei. Soittivat johonkin sähköyhtiöön ja saivat sähköt tälle päivälle. Varmaan olisivat saaneet silloin lauantainakin isoa rahasummaa vastaan, mutta mieheni ajatteli äitinsä vähiä rahoja ja toi äitinsä meille.
[/quote]
Voi sua reppanaa... :-( Se on rankkaa, kun maailma ei pyöri sun ympärillä joka hetki... Oikein itkeä tihrustat kun mies haluaa auttaa äitiään! Voi voi kun on rankkaa sulla. Mut tsemppiä hei, kyl sä taas pian oot maailman napa!
Mä ymmärrän. Kyseessä on kuitenkin ap:n (ja miehensä) koti eikä mielestäni omaan kotiinsa tarvitse majoittaa muita kuin toivottuja henkilöitä. Mistä sen tietää mitä anoppi tässä ap:n ja hänen välisessä suhteessa on tehnyt? Varmaan hänkin omalta osaltaan syyllinen mainittuihin viileisiin väleihin. Toki auttaminen "hätätilanteessa" on kohteliasta ja varsinki miehen äidin ollessa kyseessä varmaan jopa pakkotilanne välien säilyttämiseksi mutta jos kyseessä on sattunut olemaan umpim****u ihminen niin enpä minäkään sitä kotiini olisi halunnut ja vielä viikonlopuksi.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 10:45"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 08:44"]
No enpä ole koskaan kuullut että vuokra-asunnosta olisi ollut sähköt pois, jonku sinne muuttaessa. Ei sähköjä normaalisti katkaista, vaan laskutus vain siirretään uudelle asukkaalle.
[/quote]
Sanoiko ap, että on kyse vuokra-asunnosta?
[/quote]
No ihan sama juttu vaikka olisi omistusasuntokin, jos ei ollu joku tyhjillään ollut hylkytalo.
Onko kenellekkään muulle käynyt noin, että asunnosta olisi kyteketty sähköt pois, kun sinne muuttaa? Olen elämäni aikana muuttanut ehkä noin 15 kertaa ja aina on asunnossa ollu sähköt, kun sinne on ekan kerran mennyt ja laskutusvastuu on otettu puhelinsoitolla.
Kyllä nyt on ap:n maailma järkkynyt pahan kerran. Onhan se nyt aivan ennenkuulumatonta, että poika auttaa äitiään tämän hankalassa tilanteessa. Voi luoja, mistä tämmöisiä aloittajan kaltaisia itsekkäitä pikkusieluja sikiää?
Ehkä anoppi on jo iäkäs ja ei vaan ole muistanut tai.....pikkasen nyt armeliaisuutta. Tulee se vanhuus nirppanaama-AP:llekin.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 08:35"]
Kyllä ne sähköt saa päälle tunnin varoajalla kun soittaa sähköyhtiöön. Tokihan se hieman maksaa, mutta jos on pikkasen pöljä niin pitääkin maksaa. Jos inisevät vastaan siellä niin sanoo, että vaihtaa yhtiötä sellaseen josta saa sähköt päälle niin tunnin päästä on jääkaapissa valo. Älkää olko niin uusavuttomia vaan puhelin käteen.
[/quote]
Sähköt katkaisee verkkoyhtiö ja sitä ei voi vaihtaa muuten kuin muuttamalla toiseen kaupunkiin. Mutta ei niitä sähköjä normaalisti katkota asukkaan vaihtuessa. Jos sähköt olisi katkaistu edellisen asukkaan maksamattomien laskujen vuoksi, niin tuskin kytketään takaisin puhelinsoiton perusteella, jos laskuja ei ole maksettu.