Voiko joku olla oikeesti näin tyhmä???
Hankkii asunnon ja sopii muuttopäivän, mutta jättää ilmoittamatta sähkölaitokselle, että kytkevät sähköt asuntoon muuttopäivästä lähtien. Voi taivas!
Näin teki anoppini juuri. Mies meni muuttamaan häntä ja kun saivat kamat uuden kodin ovelle, siellä oli vastassa pimeys. Mies päätti suuressa viisaudessaan(???), että tuo äitinsä meille. Mulla ja anopilla huonot välit ja mies tietää sen.
Mä olen niin vihainen tästä viikonlopusta miehelle. Eilen sekä lauantaina oli ihan kirkas päivä, myös tuossa 40km päässä, missä anopin koti on. Luulisi siellä näkevän, jos ei verhoja laita. Ja vessaan voi mennä taskulampun kanssa. Ja kynttilät on keksitty. Mutta ei, anoppi piti raahata meille.
Mies vaan selittää, että ei voinut jättää äitiään yöksi sinne pimeään. Niin, pimeetä on meilläkin yöllä.
Tää on niin uskomaton tilanne. Kauhaulla ajattelen iltaa, kun keskustellaan tästä miehen kanssa.
Kommentit (36)
Tuossahan teillä olisi ollut hyvä tilaisuus korjata välinne.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 07:40"]
Hankkii asunnon ja sopii muuttopäivän, mutta jättää ilmoittamatta sähkölaitokselle, että kytkevät sähköt asuntoon muuttopäivästä lähtien. Voi taivas!
Näin teki anoppini juuri. Mies meni muuttamaan häntä ja kun saivat kamat uuden kodin ovelle, siellä oli vastassa pimeys. Mies päätti suuressa viisaudessaan(???), että tuo äitinsä meille. Mulla ja anopilla huonot välit ja mies tietää sen.
Mä olen niin vihainen tästä viikonlopusta miehelle. Eilen sekä lauantaina oli ihan kirkas päivä, myös tuossa 40km päässä, missä anopin koti on. Luulisi siellä näkevän, jos ei verhoja laita. Ja vessaan voi mennä taskulampun kanssa. Ja kynttilät on keksitty. Mutta ei, anoppi piti raahata meille.
Mies vaan selittää, että ei voinut jättää äitiään yöksi sinne pimeään. Niin, pimeetä on meilläkin yöllä.
Tää on niin uskomaton tilanne. Kauhaulla ajattelen iltaa, kun keskustellaan tästä miehen kanssa.
[/quote]
Vitun hyvä provo taas...
Pimeästä selviää otsalampulla mutta järkevämpi selitys olisi ettei voi ruokaa tehdä eikä jääkaappikaan toimi kun ei ole sähköjä, nämä ovat oikeita syitä miksi on hankala asua, ei joku pimeys. Mutta noin yleisesti, ei ole asioita ihan loppuun asti ajateltu ja sinulla on oikeus olla ärsyyntynyt kun joudut muiden tyhmyydestä kärsimään.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 07:55"]Pimeästä selviää otsalampulla mutta järkevämpi selitys olisi ettei voi ruokaa tehdä eikä jääkaappikaan toimi kun ei ole sähköjä, nämä ovat oikeita syitä miksi on hankala asua, ei joku pimeys. Mutta noin yleisesti, ei ole asioita ihan loppuun asti ajateltu ja sinulla on oikeus olla ärsyyntynyt kun joudut muiden tyhmyydestä kärsimään.
[/quote]
Niinpä. Joten ei se ap myöskään älyllä loista.
Hän on miehesi oma äiti!!!! Mieti sitä, että miehet kohtelevat äitejään usein samalla tavalla kuin vaimojaan. Sinä tosin kuulostat siltä, että pienestä eristyksestä pimeässä ei olisi haittaa.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 07:55"]
Pimeästä selviää otsalampulla mutta järkevämpi selitys olisi ettei voi ruokaa tehdä eikä jääkaappikaan toimi kun ei ole sähköjä, nämä ovat oikeita syitä miksi on hankala asua, ei joku pimeys. Mutta noin yleisesti, ei ole asioita ihan loppuun asti ajateltu ja sinulla on oikeus olla ärsyyntynyt kun joudut muiden tyhmyydestä kärsimään.
[/quote]
No anoppi ei tee ruokaa muutenkaan. Eikä käytä mitään, mikä tarvitsee jääkaappilämpötilaa. syö vain apteeksin ravintolitkuja.
Eli mua siis huijattiin. Ja vielä niin, että tää anopin uus asunto on isossa kaupungissa, siellä palaa yöllä katuvalot, joten ei ole pimeää silloinkaan.
Ehkä mun pitää alkaa miettiä eroa miehestä, joka on sittenkin noin kiinni äidissään.
No jos harvoin muuttaa, niin eipä tuollainen itsestäänselvyys tule edes mieleen. Vähän armoa nyt hei anopille :)
Vai kumpaa sä haukuit, anoppia vai miestäsi?
No huhhuh... Itsekin ihmettelen, voiko joku olla noin tyhmä, mutta näköjään voi. Meinaan AP on minusta tässä se ainoa tyhmä, lapsellinen, ajattelematon ja joustamaton.
Kyllä sä nyt olet se tyhmä. Eroa miehestäsi, hän tarvitsee rakastavamman ja paremman vaimon!
Juuh, joskus kun elämässä on paljon ajateltavaa (tyyliin muutto) niin joku ihan olennainen asia tosiaan saattaa unohtua, tai sitä ei tule ajatelleeksi. Tai onhan tietysti Täydellisiä Ihmisiä jotka osaavat Kaiken ja tietävät Kaikesta Kaiken. Teillä sellainen ihminen taitaa asua... (tsekkaa peili niin näet)
Olipa hauska avaus taas.
Jos unohdetaan ilmeinen trollaus niin ehkä yhden illan voisikin istuskella ilman sähköjä mutta koko viikonloppu voisi tehdä tiukkaa itse kullekin. Huomatkaa että ilman sähköjä ei näy telkkarit, ei kuulu radiot, ei toimi netit, ei lataannu puhelimet, ei saa ruokaa, kahvia, teetä eikä edes valoja.
Ai, minä olen tyhmä?
Varmaan sitten niin. Mutta on mun mielestä aika tyhmää jos ei tee sähköfirmaan ilmoitusta että tarvitsee sähköt asuntoon. Vai teistäkö se on ihan normaalia? Ja sitten kinuta toiselle yöksi, että ei tarvitse olla pimeässä oman mokansa vuoksi.
Kuinka moni teistä ottaisi anopin luokseen moneksi yöksi mitään sopimatta etukäteen? Ihan oikeasti.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 08:24"]Ai, minä olen tyhmä?
Varmaan sitten niin. Mutta on mun mielestä aika tyhmää jos ei tee sähköfirmaan ilmoitusta että tarvitsee sähköt asuntoon. Vai teistäkö se on ihan normaalia? Ja sitten kinuta toiselle yöksi, että ei tarvitse olla pimeässä oman mokansa vuoksi.
Kuinka moni teistä ottaisi anopin luokseen moneksi yöksi mitään sopimatta etukäteen? Ihan oikeasti.
[/quote] minä ottaisin! Meillä anopin kanssa hyvät välit, ja hän on sentään mieheni äiti sekä lasteni mummu! T 12
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 08:24"]
[/quote]
Minä ainakin ottaisin!
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 08:24"]
Ai, minä olen tyhmä?
[/quote]
Kasva aikuiseksi. Toivottavasti saat pelkkiä poikalapsia ja sitten kun vanhana tarvitsisit itse majoittua poikasi ja miniäsi luokse, niin minä ottaisi sinut yhtä avoimin sylin vastaan. Kyllä minä tuollaisessa tilanteessa osaisin joustaa.
Kyllä ne sähköt saa päälle tunnin varoajalla kun soittaa sähköyhtiöön. Tokihan se hieman maksaa, mutta jos on pikkasen pöljä niin pitääkin maksaa. Jos inisevät vastaan siellä niin sanoo, että vaihtaa yhtiötä sellaseen josta saa sähköt päälle niin tunnin päästä on jääkaapissa valo. Älkää olko niin uusavuttomia vaan puhelin käteen.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 08:24"]Ai, minä olen tyhmä?
[/quote]
Ottaisin. Tottakai auttaisin tuollaisessa tilanteessa. En erityisemmin pidä anopistani, mutta auttaisin silti.
No enpä ole koskaan kuullut että vuokra-asunnosta olisi ollut sähköt pois, jonku sinne muuttaessa. Ei sähköjä normaalisti katkaista, vaan laskutus vain siirretään uudelle asukkaalle.
Kasva aikuiseksi.