Lue keskustelun säännöt.
Krooninen virtsaumpi naisella - mikä avuksi?
06.04.2022 |
Virtsa tulee huonolla paineella ja osissa. Rakko ei tyhjene hyvin ja taas pitää mennä vessaan. Mitä kotikonsteja tähän olisi avuksi? Lääkärissä on ihan turha käydä.
Kommentit (2)
Mene vaan sinne lääkäriin. Itse oon saanut tosi hyvin apua omiin virtsaamisvaivoihin, minut opetettiin katetroimaan jotta voin tyhjentää rakon kokonaan, helppo juttu kun sen oppii.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minulla oli vähän samanlaisia oireita ja aloin sitten psyykata itseäni asiasta kovasti. Esim. jos oli vähäistä vessahätää, niin keksin niin mielenkiintoista tekemistä (mm. pelit ja leffat), että pystyin siirtämään vessareissua helposti tunnilla tai kahdella eteenpäin. Samoin jos yöllä havahduin hereille, niin totesin, että viimeksi kävit vessassa pari tuntia sitten, etkä ole pahemmin juonut vettä, joten voit ihan hyvin jatkaa unia, vessaan kyllä pääset koska vain, jos kova hätä iskee. Lisäksi olen selittänyt itselleni, että vessahädän tuntu on juuri nyt vain merkki stressistä ja levottomuudesta, oikeasti ei tarvitse käydä, ajattele jotain mukavaa, niin se menee ohi. Kun tätä tein aktiivisesti viikon tai pari, niin vaiva helpotti, ja sitten kun lopulta kävin vessassa, niin rakko tyhjeni hyvin. Joudun vieläkin muistuttelemaan itseäni joskus asiasta, varsinkin stressi meinaa tuoda vanhat, huonot tavat takaisin. Mutta nyt hallitsen asiaa edes jotenkin omatoimisesti.