Sinä, joka olet työssäsi liian kovilla: mitä työtä teet?
Koetko, että kaikilla/kaikkialla ko. tehtävässä on liian raskasta?
Kommentit (73)
Apuhoitajan apulainen olen Onse raskasta
Lähihoitaja vanhustyössä. Jatkuvasti pulaa työntekijöistä, lääkeluvattomia,kielitaidottomia keikkalaisia. Lähes joka vuorossa joudut perehdyttämään uusia työntekijöitä. Ja loputonta kirjaamista,se vie ihan järkyttävän paljon aikaa. Että ei tarvitse ihmetellä jos näyttää että hoitajat on vaan koneella/puhelimella. Huutoa tulee jos joka asiaa ei ole kirjattu. Usein se kirjaaminen on vielä päällekkäistä, kiitos näiden järjestelmien. Viettäisin senkin ajan ennemmin vanhusten kanssa, uskokaa pois.
Huh järkkyä. Nostan hattua kaikille ja tsemppiä. Toivottavasti löydätte jotain ratkaisuja tilanteillenne!
Hirveätä. Tietääpähän mille aloille ei kannata kouluttautua.
Tarvitsen töissä koko päivän Sisua.
Vierailija kirjoitti:
Jep, joka kevät sama homma kirjanpitäjänä, ei omaa elämää lainkaan. Liukumat pidetään sitten hiljaisempana aikana eli nyt painetaan ylitöitä ilmaiseksi ja pomo nauraa matkalla pankkiin. Teet yhdenkin virheen ja asiakas haukkuu maan rakoon, kiitosta ei juuri kuule.
Olen myös läheltä liippaavissa tehtävissä ja mielestäni ero muutaman vuoden takaiseen on se, että nykyisin on koko ajan päällä sama härdelli. Saldojen pitäminen melko mahdotonta ja kun niitä on kuitenkin pakko pitää, sen jälkeen onkin taas mahdoton työsuma. Mietin alanvaihtoa päivittäin, mutta en tiedä mitä se voisi olla, koska nykyisin palkat ovat Suomessa todella huonoja kuluihin verrattuna ja leppoisammalla osa-aikatyöllä ei vaan tule toimeen. Loppuunpalaminen lähellä ja verenpaineet tapissa, sukurasite saa miettimään, milloin oikeasti verisuoni päässä poksahtaa.
Vaka hoitaja.
Ja aivan varmasti kaikilla vakan parissa työskentelevillä on haasteellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, joka kevät sama homma kirjanpitäjänä, ei omaa elämää lainkaan. Liukumat pidetään sitten hiljaisempana aikana eli nyt painetaan ylitöitä ilmaiseksi ja pomo nauraa matkalla pankkiin. Teet yhdenkin virheen ja asiakas haukkuu maan rakoon, kiitosta ei juuri kuule.
Mitä, onko teillä hiljaisempia aikoja jolloin niitä tunti-tunnista liukumia voi pitää?
Itse olen tottunut siihen, että kevään jälkeen aletaan ottamaan tilinpäätösten alle hautauneita hommia kiireellä kiinni. Sen jälkeen yritetään kesällä pitää vähän lomaa, ei kuitenkaan neljää viikkoa putkeen koskaan, koskva alv-päivä ja palkanlaskennat. Loman jälkeen palatataan tekemään niitä hommia, jotka ovat odottaneet pöydällä koko lomasi ajan, koska kaikki on yhden henkilön takana, eikä tuuraajia ole. Sitten ollaankin jo alkusyksyssä ja kiire saada kasaan välitilinpäätöksiä, budjettikatsauksia jne. Joulunpyhinä voi olla vähän hiljaisempaa, jos pyhät osuvat viikolle, mutta sen jälkeen rumba alkaakin jo uusiksi.
Talviloma pidetään pitkinä viikonloppuina, jos pidetään.
Tää on kyllä tosi raskas ala! Mutta on työnantajia (esim. suomen suurin ketju, joka alkaa R:llä), jossa maksetaan ylitöitä rahana. Varmasti tässäkin työpaikassa on toimistokohtaisia eroja siinä että miten viihtyisää on, mutta itse olen ihan tyytyväinen ainakin toistaiseksi. Muutenkin firma panostaa henkilöstöetuihin tosi paljon ja niin pitääkin, koska kilpailu työntekijöistä alalla on tosi kova! Ei voi enää olla vanhan liiton tilitoimisto jos meinaa saada pidettyä työntekijät ja rekrytoitua uusiakin.
Olen hoitaja. Rankaksi työni tekee jatkuva alimiehitys. Illasta saatetaan ottaa aamuun porukkaa tai toisinpäin, jolloin jostain vuorosta puuttuu joku, tai pahimmassa tapauksessa molemmista vuoroista. Työnantaja odottaa, että joustetaan jatkuvasti eli jäämme pitkiin vuoroihin, jolloin ei edes tarvitse yrittää etsiä sijaisia. Mutta niitäkään ei ole paljon, ja hekin ovat lääkeluvattomia jolloin työaika menee lähinnä lääkkeitä antaessa. Kirjaamista teet vielä kun työaika loppuu, siihen ei todellakaan ole työajan sisällä aikaa kiireen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä, onko teillä hiljaisempia aikoja jolloin niitä tunti-tunnista liukumia voi pitää?
Itse olen tottunut siihen, että kevään jälkeen aletaan ottamaan tilinpäätösten alle hautauneita hommia kiireellä kiinni. Sen jälkeen yritetään kesällä pitää vähän lomaa, ei kuitenkaan neljää viikkoa putkeen koskaan, koskva alv-päivä ja palkanlaskennat. Loman jälkeen palatataan tekemään niitä hommia, jotka ovat odottaneet pöydällä koko lomasi ajan, koska kaikki on yhden henkilön takana, eikä tuuraajia ole. Sitten ollaankin jo alkusyksyssä ja kiire saada kasaan välitilinpäätöksiä, budjettikatsauksia jne. Joulunpyhinä voi olla vähän hiljaisempaa, jos pyhät osuvat viikolle, mutta sen jälkeen rumba alkaakin jo uusiksi.
Talviloma pidetään pitkinä viikonloppuina, jos pidetään.
Tää on kyllä tosi raskas ala! Mutta on työnantajia (esim. suomen suurin ketju, joka alkaa R:llä), jossa maksetaan ylitöitä rahana. Varmasti tässäkin työpaikassa on toimistokohtaisia eroja siinä että miten viihtyisää on, mutta itse olen ihan tyytyväinen ainakin toistaiseksi. Muutenkin firma panostaa henkilöstöetuihin tosi paljon ja niin pitääkin, koska kilpailu työntekijöistä alalla on tosi kova! Ei voi enää olla vanhan liiton tilitoimisto jos meinaa saada pidettyä työntekijät ja rekrytoitua uusiakin.
Nämä ovat aina niin henkilökohtaisia, että missä kukakin viihtyy. Minä en pitänyt lainkaan työskentelystä ko. ketjulla, jouduin sinne yrityskauppojen myötä ja pari vuotta katselin touhua. Jähmeä organisaatio, missä kaikki mallintavat samoja toimintatapoja (koska yhtenäiset sääntömme) ilman, että siinä olisi järjen häivääkään. Kaiken kun tekee pilkulleen, niin päivästä menee leijonan osa hallinnollisiin töihin ja näille ei tietenkään ole laskettu työaikaa käytännössä lainkaan.
Vaihdoin pienempään tilitoimistoon, missä toki on myös kaikki samat alan ongelmat kuin muuallakin, mutta työn saa suorittaa itsenäisemmin ilman tuota sisäisten sääntöjen viidakkoa.
Sanoin itseni irti, irtisanomisajan työstä olen sairaslomilla ja en tee yhtään mitään työtä!
talonrakentaja