Mieheni on ihastunut kaveriini
Mitä tekisitte tilanteessa, jossa saisitte kuulla että miehenne on ihastunut parhaaseen kaveriinne? Suhdetta takana tässä vaiheessa n. vuosi, joten voisi ajatella että on päällä sellainen alkuhuuma, ettei käy toiset naiset mielessäkään... Mulla on tällainen tilanne, itsetunto ihan alamaissa asian takia. :( Ja olin aavistellut asiaa jo vähän aikaa, ja sitten kysyin mieheltäni siitä, ja humalassa meni "lipsauttamaan." Kaverini on tahollaan varattu, ja tiedän että heidän välillä ei ole tapahtunut mitään. Satuttaa silti suunnattomasti ja tuntuu etten ole tarpeeksi hyvä.
Kommentit (45)
Itsellä sama tilanne, mutta olen itse tuo nainen kehen mies ihastunut ja olen myös ihastunut häneen. Olen kuitenkin parisuhteessa missä ei ole mitään vikaa ja tiedän että suhde tähän toiseen mieheen perustuisi vain fyysiseen vetovoimaan ja olisi siksi tyhjä. Ihastumisia nyt sattuu itse kullekin, sille ei voi mitään, itse ihastun suhteellisen usein mutta pyrin ignooraamaan tunteet. Korkeintaan kerran tai pari fantasioin esim. Seksistä ihastuksen kanssa, sitten lopetan ja unohdan koko jutun. Ihastuminen ei ole mikään syy jättää nykyistä kumppaniaan jota rakastaa. Itse ainakin olen "chicks before dicks" mentaliteetillä liikenteessä jos tyttökamut on tunnettu pitempään kuin esim. Nykyinen kumppani. Sinuna neuvottelisin tämän kaverin kanssa kehen on ihastunut ja kertoisin riittämättömyyden tunteesta miehelleni; en usko että ihan huvikseen on sinun kanssa. Pääsette tämän yli.
Kannattaisi nuorena maistaa elämää laajemmin eikä ripustautua johonkin. Vaikuttaa siltä että miesystäväsi ei ole vielä valmis vakisuhteeseen vaan haluaisi elää nuoruuttaan.
Harmittaa itseäni pikkuisen kun itse suurinpiirtein ensimmäisen kanssa naimisiin menin ja perheen perustin. Olen koko elämäni hakenut jotakin ja nyt keski-ikäisenä hänet kohtasin . Sanotaan nyt näin että hän ilmestyi kuin puskista ihanine hymyineen. Molemmat olemme varattuja. Enpä vieläkään tiedä miten tätä ihastumistani käsittelisin.
Toki minulla on ollut hyvä avioliitto ja lapset tuli hyvin hoidettua jne. Puuttui vain tuo ihana kipinä ja kaipuu toisen luo. Sitä pitäisi olla ennenkuin vakiintuu ja sen pitäisi kestää kauemmin kuin 2 vuotta ennenkuin vakiintuu.
Elämä on.
Sanoisin, että on aivan normaalia ihastua vaikka puolison ystävään, mutta jos kohteena on todellakin puolison hyvä ystävä, niin ei ole todellakaan normaalia kertoa siitä puolisolle. Kyllähän se satuttaa, ja humalassakin ihminen sen tajuaa, että parempi pitää omana tietonaan.
Sinuna en siis niinkään ihmettelisi sitä, että ihastuu muihin, vaan sitä miksi halusi asiasta kertoa sinulle. Voi toki olla että onneton möläytys, mutta voi olla että toisella olikin halu saada sinut kokemaan itsesi huonommaksi.
Kyllä mekin ollaan mieheni kanssa keskusteltu pitkässä liitossa ihastumisista, mutta silloin kun osunnut lähelle, niin totta kai pidetty omana tietona. Tai enhän minä varmasti tiedä, onko mieheni tämän 10v aikana edes ihastunut yhteenkään ystävääni, mutta itse olen näin tapahtuessa pitänyt asian visusti omana tietonani. Totta kai se loukkaa enemmän, kun ihastuksen kohde ei olekaan jokin julkkis, vaan sinulle läheinen ihminen. Ja herättää sitten aina kysymyksiä, että onko toinen nyt erityisen mukava tuolle yhteisissä illanistujaisissa jne. Mielikuvitus alkaa laukkaamaan, ja pahimmillaan se ystävyyssuhdekin on koetuksella. Minun mielestä on vähän epäkypsää kertoa tuollainen asia puolisolle, kyllä ne ihastukset aina ohi menee, eikä tarkoita sen kummempaa, mutta pitää osata tunnistaa mikä voi satuttaa toista enemmän.
Up