Mieheni 34 v puhuu isästään "isi" mitä mieltä?
Soittaa isille, kysyyisiltä, saako isin autoa lainaan jne
meillä 2 lasta itselläkin.
Kommentit (24)
Ihan somaa! Viittaa siihen, että perhe ja lapsuus ovat olleet onnellisia.
Iskä on eri asia kuin isi, jota käyttävät pikkulapset.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 21:44"]Iskä on eri asia kuin isi, jota käyttävät pikkulapset.
[/quote] kyllä mä puhun välillä myös isi. Tai isä tai pappa.
Mun silmään on pistänyt se kun Annika Metsäketo, yli 40v, puhuu isistä. En tiedä, mun isä oli mulle rakas, mutta "faija" se aina oli.
Minä,42 vuotias 2:n äiti, puhun omasta isästäni joko iskä tai isi... ei mun mielestä mitään vikaa :)
Isä on aina isä. Samoin äiti on aina äiti. Miten häntä pitäisi mielestäsi kutsua? Etunimeltä kutsuminen ei ainakaan minusta kuulosta luontevalta. Ehkä lapsille pappa, mutta isää puhuttelen aina isänä.
Mä puhun niin itsestäni mun kissoille.
Ja sitten? Isoveli täyttää tänä vuonna 38 ja sekin puhuu isistä, kuten minä ja pikkuveljeni.
N24
ööh, kyllä mullakin on "isi". Ja ikää 36 vuotta.
Yök. Isukki tosin on vielä pahempi.
Täällä jotkut ei tajua isän Ja isin eroa.
Mä oon 46 ja sanon vieläkin isi.Sevon vieläkin mun isi, vaikka aikuinen olenkin.Pitäisikö ruveta sanomaan nyt nimellä?
Tulen aina kutsumaan isääni isiksi. N26
Mielestäni isi ja iskä on aivan kauheita. Faija ja fadekin on parempi... Häpeäisin jos mun 30+v mies sanoisi isi/iskä. En oo koskaan myöskään kuullut 50v menestyksekkään henkilön kutsuvan vanhempiaan muuksi kuin äidiksi ja isäksi. Ehkä noi muut väännökset on enemmän wt/junttikansan suuhun sopivia...
No jokasella ny on se oma vakiintunut nimitys omalle isälle lapsuudesta lähtien.Mitäpä sitä muuttamaan.Eräs ystäväni(nainen) sanoo isäänsä aina ukoksi tai äijäksi.Itelle tulee siitä mieleen lähinnä joku puutarhatonttu..
Öö, miten sen pitäs puhua?! Kyllä mäkin puhun omista vanhemmistani iskä ja äiti.