Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni 34 v puhuu isästään "isi" mitä mieltä?

Vierailija
27.09.2015 |

Soittaa isille, kysyyisiltä, saako isin autoa lainaan jne

meillä 2 lasta itselläkin.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 jatkaa: ajatelkaa nyt kun joku arvovaltainen henkilö, sanotaan nyt esimerkkinä Sauli Niinistö kertoisi lehdistölle että nyt hänen iskä on valitettavasti menehtynyt ja presidentillä on kiire isin hautajaisiin. Ei olisi kenenkään mielestä outoa?!

Vierailija
22/24 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 21:55"]

20 jatkaa: ajatelkaa nyt kun joku arvovaltainen henkilö, sanotaan nyt esimerkkinä Sauli Niinistö kertoisi lehdistölle että nyt hänen iskä on valitettavasti menehtynyt ja presidentillä on kiire isin hautajaisiin. Ei olisi kenenkään mielestä outoa?!

[/quote]

No mun mielestä on ihan eri asia puhua arkikielessä isistä tai iskästä,kuin jossain virallisessa lehdistötilaisuudessa,jossa ei käytetä puhekieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, olisipa mun ongelmat noin mitättömiä...

Vierailija
24/24 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ja tulee aina olemaan isi, olen 37v. On varmaan myös jonkin verran murteesta riippuvainen juttu tuo isi/isä homma. Mulla on joku käsitys, että karjalan murteen alueella on enemmän käytössä sana isi. Mun suku on valtaosin rajan takaa kannakselta ja muistan lapsuudessani kun ihan aikuiset ja iäkkäätkin sukulaiset puheessaan käyttivät isi-sanaa. "Mie muistan ku miun isi..."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan