SILTA 3. kausi
1. jakso alkaa tänään klo 22, aiotko katsoa?
Harmi, ettei Martin R. ole enää sarjassa.
Kommentit (1371)
Uskon että uusi poliisipomo liittyy Sagan rikolliseksi lavastamiseen jotenkin...
Olin pitäny sitä hautausurakoitsijaa jotenkin liian ilmeisenä hulluna murhurina. Mutta uskottava se kai on, että näin tää meni... Onko sen Annikan syyllisyyden tueksi muuta kuin Emilin kuvaus niistä äänistä? Tosin löytyihän sieltä asunnosta kaikenmoista, joten aikamoinen duuni olisi Emilillä ollut lavastamisesta, jos hän olisi sittenkin itse syyllinen.
En usko että hautausurakoitsija on murhaaja. Claes tuli lapion kanssa kotiin, luulen että kävi listimässä Annikan.
Vierailija kirjoitti:
Olin pitäny sitä hautausurakoitsijaa jotenkin liian ilmeisenä hulluna murhurina. Mutta uskottava se kai on, että näin tää meni... Onko sen Annikan syyllisyyden tueksi muuta kuin Emilin kuvaus niistä äänistä? Tosin löytyihän sieltä asunnosta kaikenmoista, joten aikamoinen duuni olisi Emilillä ollut lavastamisesta, jos hän olisi sittenkin itse syyllinen.
En usko että Annika on syyllinen yksin, tai että kaiken juju olisi hänen halunsa saada lapsi ja kaivaa se ulos Jeanneten mahasta. Tai jos on, se ei ole kliseisyydessään ja epöloogisuudessaan kovin hyvää juonenkirjoitusta. Veikkaan, että se yksi sijaislapsi, mies, joka kävi lyhyesti kuulusteluissa, saattaa olla mukana, ja ehkä muitakin. Claes varmaan tappoi Annikan (joten Annika ei voi olla Jeanneten sieppauksen takana fyysisesti), mutta en usko että hän on sekaantunut muihin murhiin. En myöskään usko Linnin, Sagan pomon, pahuuteen.
Claes voisi olla murhaaja. Nukkekotia näytettiin vasta tässä jaksossa, voi olla että Claes lavasti Annikan, Annika on pelkästään “stalkkeri”, mutta ei murhaaja.
Se selittäisi myös keltaisessa autossa istumisen ja valeraskaana olevan naisen tilanteen. Claes olisi saanut valeraskaana olevan naisen kyytiin, koska tunsi tämän , ja vasta kyydissä olisi tainnuttanut. Tuskin murhaaja olisi kadulla tainnuttanut naista.
Lisäksi Claes vuoti julkisuuteen tiedon sijaissynnyttäjästä, jotta häneen ei yhdistettäisi tietoa että hän on nähnyt sijaissynnyttäjän (ja on murhaaja).
Vierailija kirjoitti:
Uskon että uusi poliisipomo liittyy Sagan rikolliseksi lavastamiseen jotenkin...
Jotenkin ei istu tämä.... Toisaalta sarja on niin surrealistinen, että kaikki periaatteessa on mahdollista. Mutta mikä hänen motiivinsa olisi? Jos kovasti haluaa savustaa Sagan ulos poliisista, niin varmasti löytyisi paljon helpompia keinoja.
Vakavan virkavirheen lavastaminen olisi "järkevämpää". Ja kuka tämän äidin olisi murhannut. Ei kai poliisi kuitenkaan. Miksi ottaisi sellaisen riskin vain saadakseen Sagalle pahaa?
Mun mielestä se ponnaripoliisi (en muista sen nimeä, siis se tummatukkainen mies joka tutkii Sagan vanhaa keissiä) on lavastanut Sagan. Kantaa kaunaa vielä menneestä plus haluaa Sagan pois urakehityksensä tieltä.
Tää ryhmä auttaa mua jaksamaan aina viikon ilman Siltaa :D en muista koska oisin ollu näin koukussa johonkin sarjaan!
Mä veikkaan että ponnari-Rasmuksella on puhtaat jauhot pussissa, joskin ei sitä varmastikaan haittaa tehä tosta äiti-keissistä Sagalle niin vaikeeta ku vaan mahdollista. Samoin poliisipäällikön syyttömyyteen uskon, Linn vaikuttaa ihan hyvää tahtovalta, pätevältä tyypiltä.
Minäkään en usko, että Otsapoliisi on mikään pahis. Hän ei ole tottunut työskentelemään Sagan tapaisten ihmisten kanssa, mutta on kyllä muuten ihan ammattitaitoinen ja tekee vain työtään.
Annika ei varmasti ole ainoa syyllinen, ja nythän häntä ei edes saada kuulusteluihin koska Claes kävi listimässä. Olen yhä varmempi siitä sijaislapsiteoriasta. Se viime jaksossa näytetty uusi sijaislapsi jota poliisit jututtivat Annikan suhteen saattaa hyvin olla yksi murhaajista.
En tiedä tajusinko väärin, mutta minusta se taidemuseopoika antoi ymmärtää, että sijaiskodissa oli jonkinlainen "hierarkia". Olikohan mahdollista, että myös Freddie olisi ollut sijaiskodissa ja paremmassa asemassa? Äh, tuskin. Mutta jotenkin Freddie liittyy sijaislasten menneisyyteen ja rangaistukseksi siitä menettää oman lapsensa.
P.s. Hans kuoli. Olen siirtynyt shokista kieltämisvaiheeseen.
Olipas harvinaisen karsea lopetus! Tämä on ihan parhaita sarjoja ever, mutta välillä vähän tuntuu, että näiden täytyy koko ajan mennä sen rajan yli mitä on jo nähty voidakseen järkyttää katsojaa.
Olin niiiiin pettynyt kun Freddie alkoi yhtäkkiä suutelemaan Jeanetten kaulaa, yök.
Salapoliisi sisälläni sanoo:
Kuka on nuoren Emilin biologinen isä, jonka luokse Emil oli sijaisperheestä paetessaan sanonut menevänsä (ennen kuin Hans pilasi kaiken)? Ehkäpä Claes? Jos Claes Emilin isänä haluaa nyt kostaa kaikille niille, jotka jollakin tavalla estivät hänen isyytensä toteutumista? Estivät hänen "onneaan"? Siksi säästi juuri oman poikansa tauluinstallaatiossa?
Vanhempi-lapsisuhteet tuntuvat muutenkin olevan 3. kauden keskiössä. Miettikää nyt: Saga ja vanhemmat (erityisesti äiti), Freddien pakkomielle pojan saamiseen, vuokrakohtu, koko tämä sijaislapsisotku, Claes ja eutanasia-isä, Emilin vielä tuntematon biologinen isä...
Äh, arvasin niin paljon juonenkäänteitä oikein, en tykkää ennalta arvattavuudesta. Arvasin että Annika on ollut sijaiskodissa ja pääsyyllinen, ja että Jeannette pakenee mahavauvan kanssa ja murhaaja jahtaa mahavauvaa. Siellä taidegalleriassa oli keskellä lattiaa iso pinkki muovinen vauvanukke, varmaan tarkoitus tehdä siitä joku oma versio tällä Freddien vauvalla. Epäilen että on vielä joku muukin syyllinen, ehkäpä se taidegallerian poika (oliko Emil?). Sanoi ettei muista että Hans oli se poliisi joka lapsena palautti sijaiskotiin, vaikutti epäuskottavalta.
Voi Saga! Tää kausi on todella sydäntäsärkevä Sagan kannalta. Ihana toi Henkka, pelastaakohan Sagan itsarilta? Sagan siskohan meni junan alle, nyt sama mielessä Sagalla. Tai sitten keksii siellä raiteilla jotain ja palaa hommiin, vaikka onkin pakkolomalla.
Mä en kyllä kestä jos Saga tuomitaan äitinsä murhasta.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on nuoren Emilin biologinen isä, jonka luokse Emil oli sijaisperheestä paetessaan sanonut menevänsä (ennen kuin Hans pilasi kaiken)? Ehkäpä Claes? Jos Claes Emilin isänä haluaa nyt kostaa kaikille niille, jotka jollakin tavalla estivät hänen isyytensä toteutumista? Estivät hänen "onneaan"? Siksi säästi juuri oman poikansa tauluinstallaatiossa?
Vanhempi-lapsisuhteet tuntuvat muutenkin olevan 3. kauden keskiössä. Miettikää nyt: Saga ja vanhemmat (erityisesti äiti), Freddien pakkomielle pojan saamiseen, vuokrakohtu, koko tämä sijaislapsisotku, Claes ja eutanasia-isä, Emilin vielä tuntematon biologinen isä...
Mutta miksi olisi ylipäätään kohdellut omaa poikansa sillä lailla? Vaikka olisi päästänytkin karkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Emil lavasti itsensä ja johdatti tutkijat hautausurakoitsijan kotiin, no oli kyllä aika uskottava sairaalassa. Pääsikö jo sieltä pois.
Mutta miksi olisi ylipäätään kohdellut omaa poikansa sillä lailla? Vaikka olisi päästänytkin karkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöh, kommenttni meni väärään kohtaan, eli:
Jos Emil lavasti itsensä ja johdatti tutkijat hautausurakoitsijan kotiin, no oli kyllä aika uskottava sairaalassa. Pääsikö jo sieltä pois.
Eikö koodin pitänyt olla jo täysi ja Emilin viimeinen uhri (vaikka ei kuollutkaan)? Voisiko Jeannette olla eri tekijän "ylimääräinen " uhri? Siis Claesin, joka jatkaa nyt Annikan tekemisiä tapettuaan tämän. Koska Claes nimenomaan haluaisi kostaa Freddielle, ja Jeanneten ja vauvan kaappaus toimii pahimpana kostona.
No johan alkaa sijaislapsia ilmestyä...