Aiotteko herätä katsomaan kuunpimennystä?
Mulla on kello soimassa puoli kuudelta.
Kommentit (29)
Iltalehden mukaan se on parhaimmillaan, eli siis kai punaisimmillaan jo neljän jälkeen
Lähden muutenkin duuniin siihen aikaan ja matkalla on just sopiva maisema, mistä se saattais näkyä. Toivon, ettei ole pilvistä. Oon nähnyt kuunpimennyksen kauan aikaa sitten (ei vissiin ollut täydellinen) ja se oli todella vaikuttava näky. Silloin en tiennyt etukäteen, katsoin vaan työpaikalle kävellessä ylöspäin ja tadaa! Tuli epätodellinen olo hetkeksi, ihan kuin olis ollut vieraalla planeetalla oudon näkymän ääressä. Luen paljon scifiä ja tuli makee mielleyhtymä yhteen kirjaan, jonka just olin lukenut. Siinä kuvattiin tarkkaan oudon planeetan maisemia ja tää näytti hyvin samankaltaiselta =)
Kyllä ajattelin nousta, vaikka iltavuoro on minullakin. Voihan sitä mennä sitten takaisin nukkumaan. Yleensä aina pyrin katsomaan, jos taivaalla jotain tapahtuu, ne on hienoja juttuja ja tämä superkuun ja kuunpimennyksen kombinaatio näkyy melko harvoin, vain 5 kertaa viime vuosisadalla.
tässä iltasanmien jutun yhteydessä on hyvä video siitä. Ja muistakaa, se pilvipeite voi repeillä.
En, koska oon vauvan kanssa yksin, tekis kyl kovasti mieli mut en ihan viitti sekottaa viikoks unirytmii hänelle et äiti vois mennä kattelee vähä kuuta kantorepun kera. Mutta voin mä sälekaihtimia raottaa jos vauva herää niihin aikoihin.
Eipä ole ollenkaan varmaa, näkyykö täällä edes, koska pilvinen sää. Tällä hetkellä Kuu tosin kauniisti loistaa tuolla taivaalla.
On tuota pilvistä säätä ollut niin paljon jo tälle vuodelle, että pitäisi se pilvinen sää edes kuunpimennyksen mittaisen tauon.
En, koska luultavasti menen niin myöhään nukkumaan, etten jaksa herätä tuolloin.