Suhteesta ulkomaalaisen kanssa
Hei!
Olisiko täällä hyviä neuvoja suhteeseen ulkomaalaisen kanssa? Itselläni on amerikkalainen mies "tähtäimessä" ja haluisinkin kysyä onko teistä kellään muulla puolisoa/kumppania muualta? Miten järjestelitte tapaamiset ja miten päädyitte kyseiseen maahan asumaan ja millaisia kulttuurisia eroja olette joutuneet kokemaan? Voitte toki kertoa oleskelulupa rumbasta yms mikä tähän prosessiin kuuluu! :)
Kommentit (27)
Suomeen en toisi. Sinuna keskittyisin ottamaan selvää siitä, miten itse pääsisin Jenkkeihin pysyvästi. Niin paljon parempi ilmapiiri etenkin monikulttuurisille perheille, palkkataso ym. Finland sucks!
Ehkä minun on vain parempi muuttaa amerikkaan. Lisää ongelmia hommaan tuo se, että minulla ei ole ammattia. Olen välivuotta viettävä mutta työskentelen kaupassa ja keväällä olisi taas tarkoitus hakea yliopistoon opiskelemaan kasvatustiedettä joten opiskelut pitäisi hoitaa jotenkin
Älä ainakaan sinne Nevadaan farmille lähde. Ihan helvetin masentavaa tulee olemaan elämäsi siellä, pitkät etäisyydet, ei ystäviä, ei omaa työtä tai harrastuksia. Ymmärrätkö, miten ihastuminen on sokaissut sinut?
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:05"]Ap tässä! Kiitos kaikille vastauksista! Mieheni on kotoisin Nevadasta ja tekee farmarin hommia joten ei takulla löydy Suomesta töitä tai näin ainakin tuntuisi mututuntumalta. Ja hän työskentelee perheensä farmilla (=varma tulonlähde) niin en tahtoisi siksikään häntä Suomeen tuoda työttömäksi
[/quote]
Jos miehellä on töitä ja tuloja, niin älä hyvä ihminen häntä Suomeen ylipuhu. Itse tein tuon virheen, eikä mieheni todellakaan löytänyt töitä Suomesta. Muutimme Suomesta Moskovaan, jossa oli molemmilla töitä ja hyvä palkkataso - sittemmin muutimme muualle Eurooppaan, ja molemmat saimme taas töitä ja paremman elintason ongelmitta.
Suosittelen lämpimästi, että muutat miehen luo. Hankitte fiance-viisumin, jonka jälkeen naimisiin.
Et sinä töitä amerikasta saa tyttö hyvä
Toin amerikkalaisen kumppanin Suomeen, aluksi siis nettisuhdeja vierailimme toistemme luona.. Oleskeluluvan saanti Helsingissä oli suht nopeaa, olisko ollut puoli vuotta.. Menimme sisi naimisiin maistraatissa ja sen perusteella oleskelulupa. En huomannut mitään kulttuurieroja..