Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku rimputtaa Tuntemattomasta numerosta koko ajan, onko jotain aktiivisia puhelinmyyjiä tai huijareitaliikkeellä nyt?

Vierailija
06.04.2022 |

On taas soitellut koko aamun. En vastaa kun en tiedä kuka on enkä odota puhelua mistään.

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka käskevät vastaamaan myyjille: montako puhelua teille tulee päivässä? Mulle tuli esim. toissapäivänä kahdeksan myyntipuhelua. Olivat onneksi estossa, mutta näen ne puheluhistoriasta. Kellonajat 9.25 aamulla ja 20.35 illalla välillä. Miksi tuhlaisin aikaani näihin vastaamiseen??

Minulle ne ainakin jatkaa soittelua jos ei vastaa. Osan olen kyllä laittanut estoonkin, mutta kun ne usein soittelee pikkuisen eri numeroista... Se loppuu vain, jos vastaa ja sanoo että vastahan te soititte, älkää häiritkö enää.

Vierailija
82/115 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on soitellut joku huijari nyt kuukauden sisään muutaman kerran Briteistä (Canterbury). Paikka siis näkyy puhelun tullessa numeron alla, en ole vastannut mihinkään noista. Jos vielä soittaa, niin aion vastata ja sanoa vain, että nyt loppuu se soittelu. Parin voimasanan säestämänä toki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuohon puhelimeen nykyisin kehtaa vastata jos tuntematon soittaa kun on kaiken maailman huijareita liikkeellä, jos vastaa puhelimeen -haloo, toisesta päästä kysytään onko "maija" puhelimessa? ja siihen vastaa että on tai joo niin tyyliin pankkitili napsahtaa tyhjäksi tai lupautuu tilaamaan jotain. Pitäisi muistaa olla tarkkana ja muistaa kysyä ensin että mitä asia koskee.. Eikö ne huijarit jotai joo tai kyllä sanaa metsästänyt yhteen aikaan?

Ja jos joku soittaa että puhelimessa lukee vaan että tuntematon numero tai yksityinen numero niin mitä ne on???

Kukaan ei pääse sinun pankkitilillesi tai maksukorttisi tietoihin tai saa sinua "tilaamaan" jotain, mitä et halunnut pelkällä "joo"-vastauksella.

No kyllä onnistuu vaikka sanomalla ei! Äidilleni soitti joku aggressiivinen lehtimyyjä ja äiti sanoi ettei tilaa mitään, ja kuinkas kävikään, parin viikon päästä alkoi tulemaan se lehti ja tuli myös lasku! Otti yhteyttä asiakaspalveluun ja kuluttajaliittoon, mitään ei tarvinnut maksaa, mutta kyllä se ärsyttää tuollainen ja on ylimääräistä työtä sitten noiden selvittelyssä.

Ei niitä lehtiä ala tulla  jos ei mitään tilaa.
Ja miksi kummassa ihmiset ei heti lopeta sitä puhelua, jos siellä aletaan kaupata jotain?

Niin itse teen ja pistä sen nron välittömästi estolistalle.

Ei niiden myyjien ja tyrkyttäjien kanssa pidä jäädä juttelemaan.  Sellainen on heille merkki siitä, että asiaskas taitaakin olla kiinnostunut myytävästä tuotteesta, kun jäi linjoille puhumaan myyjän kanssa.

Vierailija
84/115 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prime Sales on ainakin hyvin aktiivinen soittaja, näin kerrottiin numeropalvelusta.

Soittavat useasta eri numerosta. Kauppaavat mm. Sähkösopimuksia, telepalveluja jne.

Vierailija
85/115 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä vastaan jos monta kertaa samasta paikasta soitetaan. Tai vähintäänkin googlaan numeron. Myyjät tuntuu jatkavan soittelua niin kauan että saavat, joten helpommalla pääsee kun vastas ja sanoo että kiitos mutta ei kiitos.

🤦🏻 No yleensä kyllä googlaan numeron itsekin, mutta miten hemmetissä googlaat sen numeron jos se ei näy?

Vierailija
86/115 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuntemattomasta numerosta tulee puhelu silloinkin, jos vaikka sairaalasta soitetaan, että teidän lapsenne on tuotu tänne, vaikka äkillisen onnettomuuden tai muun sellaisen takia ja on erittäin huonossa kunnossa.

Eikä poliisit aina tule käymään kotona, minkään pikkuasian takia, ei heillä ole sellaiseen ole aikaa.

Mitä se haittaa jo puhelimeen vastaan,  jos on joku hörhö toisessa päässä, puhelun voi katkaista välittömästi.

Ei siihen puheluun vastaaminen vielä mitään aiheuta kellekään, huijausta tai vastaavaa.

Myyjille voi sanoa heti suoraan, että kiitos, en osta mitään, ja katkaista puhelu.

Kannattaa varoa sanoja, jo tuo kiitos voidaan erottaa asiayhteydestä ja pitää sitä suostumuksena, sillä laittaa jotain tulemaan.

Vierailija
87/115 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä että miksi pitää rinkuttaa monta kertaa putkeen,jos ei vastaa niin ei vastaa. Puhelun kyllä näkee sitten puhelimesta.

Lankapuhelin aikoina oli kiva kun ei aina tarvinnut olla tavoitettavissa, yritän elää siten nykyäänkin vaikka kännykkä onkin.

Vierailija
88/115 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä vastaan jos monta kertaa samasta paikasta soitetaan. Tai vähintäänkin googlaan numeron. Myyjät tuntuu jatkavan soittelua niin kauan että saavat, joten helpommalla pääsee kun vastas ja sanoo että kiitos mutta ei kiitos.

🤦🏻 No yleensä kyllä googlaan numeron itsekin, mutta miten hemmetissä googlaat sen numeron jos se ei näy?

Jos on tuntematon eli numero ei näy niin vastaan aina, koska se voi olla joku viranomaispuhelu! Niihin pitää vastata. Lehtimyyjät ja huijarit soittaa yleensä ihan näkyvästä numerosta.

Vierailija
89/115 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikaa... Sen sijaan, että vastaisi puhelimeen ja selvittäisi kuka siellä soittelee, niin kirjoittaakin asiasta kysymyksen keskustelufoorumille.

Mutta kyllä: aktiivista puhelinmarkkinointia ja -huijaulua on meneillään 24/7 ja 365. Auttoiko tämä tieto sinua?

Näinhän se olisi loogista toimia. Mutta kun osa näistä huijauksista alkaa siitä kun vastaat puhelimeen. Lehdissäkin ollut varoituksia ettei joihinkin numeroihin saa vastata. Laitetaan tilauksia menemään, vaikka et olisi tilannut mitään, peukaloidaan nauhoja ja osa puheluista tulee tosiasiassa ulkomailta ja niistä voi tulla itselle iso lasku jos vastaa.

Sanoman puhelinmyyjät ei muuten kunnioita yksityistä numeroa eikä suoramarkkinointikieltoa. Itselläni on kaikki yksityisenä, kaikki kiellot ja estot, mutta niin vaan saan soittokierroksen pari kertaa vuodessa. En viitsi myyjää sättiä, kun tiedän ettei ole hänen vika.

Tämä. Tosi ylimielisiä kommentteja täällä. On harvinaista että pelkällä puhelimeen vastaamisella joutuisi kuseen jonkin huijauksen kanssa, mutta koska näitä on tapahtunut niin ihmisistä on tullut tosi varovaisia. Harmi ettei tekstiviestiä voi lähettää niin ettei numero näy, viranomaiset varmasti laittaisivat mieluummin "Hei, ylikonstaapeli xxxx xxxxxxx tässä, olen yrittänyt tavoitella sinua liittyen...." -viestin perään kuin soittelisivat pitkin päivää.

Vierailija
90/115 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuohon puhelimeen nykyisin kehtaa vastata jos tuntematon soittaa kun on kaiken maailman huijareita liikkeellä, jos vastaa puhelimeen -haloo, toisesta päästä kysytään onko "maija" puhelimessa? ja siihen vastaa että on tai joo niin tyyliin pankkitili napsahtaa tyhjäksi tai lupautuu tilaamaan jotain. Pitäisi muistaa olla tarkkana ja muistaa kysyä ensin että mitä asia koskee.. Eikö ne huijarit jotai joo tai kyllä sanaa metsästänyt yhteen aikaan?

Ja jos joku soittaa että puhelimessa lukee vaan että tuntematon numero tai yksityinen numero niin mitä ne on???

Kukaan ei pääse sinun pankkitilillesi tai maksukorttisi tietoihin tai saa sinua "tilaamaan" jotain, mitä et halunnut pelkällä "joo"-vastauksella.

No kyllä onnistuu vaikka sanomalla ei! Äidilleni soitti joku aggressiivinen lehtimyyjä ja äiti sanoi ettei tilaa mitään, ja kuinkas kävikään, parin viikon päästä alkoi tulemaan se lehti ja tuli myös lasku! Otti yhteyttä asiakaspalveluun ja kuluttajaliittoon, mitään ei tarvinnut maksaa, mutta kyllä se ärsyttää tuollainen ja on ylimääräistä työtä sitten noiden selvittelyssä.

Ja miksi kummassa ihmiset ei heti lopeta sitä puhelua, jos siellä aletaan kaupata jotain?

Ei niiden myyjien ja tyrkyttäjien kanssa pidä jäädä juttelemaan.  Sellainen on heille merkki siitä, että asiaskas taitaakin olla kiinnostunut myytävästä tuotteesta, kun jäi linjoille puhumaan myyjän kanssa.

Kyllä minulle kerran alkoi tulla yksi naistenlehti ja kun otin yhteyttä asiakaspalveluun, sieltä sanottiin, että silloin ja silloin on soitettu ja olen siinä yhteydessä tilannut. No en varmaan ollut, koko lehti kiinnostanut pätkän vertaa. Ehkä näillä sitten joskus kalastellaan, että jospa se kumminkin maksaa laskun, ei ehkä edes muista onko tilannut.

Sitten kun vastaajana onkin joku vähän höpsähtänyt vanhus tai mt-ongelmainen, niin ei siinä paljon auta nämä normaalikuntoisen ja -vointisen neuvot "toimi jämäkästi" tms. Oikeasti on aika moraalitonta touhua.

Vierailija
91/115 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle kerran alkoi tulla yksi naistenlehti ja kun otin yhteyttä asiakaspalveluun, sieltä sanottiin, että silloin ja silloin on soitettu ja olen siinä yhteydessä tilannut. No en varmaan ollut, koko lehti kiinnostanut pätkän vertaa. Ehkä näillä sitten joskus kalastellaan, että jospa se kumminkin maksaa laskun, ei ehkä edes muista onko tilannut.

Sitten kun vastaajana onkin joku vähän höpsähtänyt vanhus tai mt-ongelmainen, niin ei siinä paljon auta nämä normaalikuntoisen ja -vointisen neuvot "toimi jämäkästi" tms. Oikeasti on aika moraalitonta touhua.

Todellakin on moraalitonta touhua ja välillähän nämä on käräjilläkin sen takia. Mutta jos on tervejärkinen eikä höpsähtänyt mummo niin miksi ei kannattaisi toimia jämäkästi. Tosin "en osta mitään" ei välttämättä edes riitä lopettamaan sitä tarinointia langan toisessa päässä, joskus on vaan laitettava luuria korvaan ja mustalle listalle. Itse olen todennut aika toimivaksi sen, että sanoo saman firman soittaneen viimeksi viime viikolla, tarpeeksi äkäiselle kun kuulostaa niin pahoittelevat ja lopettavat.

Vierailija
92/115 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku on tilannut jotain tuotetta vastaamalla kyllä ihan viattomaan kysymykseen, joten en vastaa ikiniä joo tai kyllä.

Onko tähän jotain todistetta olemassa? Eli millaisessa tilanteessa on johonkin random-kysymykseen "kyllä" vastaamalla tullut tilanneeksi jotain, mitä ei kysymyksessä kysytty?

Vierailija
93/115 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken tuli puhelu, vastasin vain haloo. Oli joku Ruokaboksien Myyjä mies. En jäänyt jaarittelemaan vaan katkaisin puhelun.

Vierailija
94/115 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) Oletko lakossa? Se on varmaan työnantaja, kun yrittää kutsua suojelutyöhön.

b) oletko terveydenhuollon asiakas, jolla on vastaanotto lähipäiville? Toimipisteestä yritetään tavoitella ja perua aikaa.

Vastatkaa nyt perkele ihmiset puhelimeen! Mikä siinä on niin vaikea sulkea puhelin, jos puhelu osoittautuu vaikka puehlinmyyjäksi?? Ei niitä jorinoita ole pakko jäädä kuuntelemaan. On yhtä epäkohteliasta olla vastaamatamma kuin lopettaa puhelu sanomalla "kiitos ei".

Vierailija
95/115 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin on moraalitonta touhua ja välillähän nämä on käräjilläkin sen takia. Mutta jos on tervejärkinen eikä höpsähtänyt mummo niin miksi ei kannattaisi toimia jämäkästi. Tosin "en osta mitään" ei välttämättä edes riitä lopettamaan sitä tarinointia langan toisessa päässä, joskus on vaan laitettava luuria korvaan ja mustalle listalle. Itse olen todennut aika toimivaksi sen, että sanoo saman firman soittaneen viimeksi viime viikolla, tarpeeksi äkäiselle kun kuulostaa niin pahoittelevat ja lopettavat.

Siis itse lopetankin puhelut saman tien, sanon vain, etten ole kiinnostunut kiitos hei, enkä edes odota vastausta ja suljen puhelimen. Mutta tarkoitin siis, ettei kaikilla ole kykyä toimia näin ja silloin aggressiivinen tai yksinkertaisesti vain lipevä kauppias vie rahat.

Vierailija
96/115 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehti- ym. myyjistä pääsee parhaiten eroon, kun vastaa heti puhelimeen. Katkaisee sen sitten. Muutoin yrittävät usein tavoitella. 

Vierailija
97/115 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka jumalan päivä soittaa joku 040 924 -alkuisista numeroista, kerran vastasin ja oli joku hammashoitokysely ja lopetin puhelun heti. Ei varmaan ole sattumaa, että numerot ovat lähes samat, mutta ei ihan.

Vierailija
98/115 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä palstalla nyt pöllöjä monta oksallista. Jos joku soittaa tuntemattomasta numerosta, niin sitä numeroa ei ole. Minäkin, keskivaikeasti kehitysvammainen tajusin sen viestistä.

Vierailija
99/115 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on tuntematon eli numero ei näy niin vastaan aina, koska se voi olla joku viranomaispuhelu! Niihin pitää vastata. Lehtimyyjät ja huijarit soittaa yleensä ihan näkyvästä numerosta.

Viranomaiset lähettävät sinulle tekstiviestin, jos et jostain syystä vastaa puhelimeen. Ei kenenkään velvollisuus ole olla koko ajan tavoitettavissa.

Vierailija
100/115 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka käskevät vastaamaan myyjille: montako puhelua teille tulee päivässä? Mulle tuli esim. toissapäivänä kahdeksan myyntipuhelua. Olivat onneksi estossa, mutta näen ne puheluhistoriasta. Kellonajat 9.25 aamulla ja 20.35 illalla välillä. Miksi tuhlaisin aikaani näihin vastaamiseen??

Kannattaisi varmaan tehdä suoramarkkinoitikielto, jos noin paljon myyjät soittelee. Itse olen tehnyt ja ei tule myyntipuheluita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi