Joku rimputtaa Tuntemattomasta numerosta koko ajan, onko jotain aktiivisia puhelinmyyjiä tai huijareitaliikkeellä nyt?
On taas soitellut koko aamun. En vastaa kun en tiedä kuka on enkä odota puhelua mistään.
Kommentit (115)
Ehkä yrittävät soittaa kertoakseen, että talosi palaa.
Perintöä miljoona tulossa ja tyyppi ei vastaa puhelimeen.
Vastaa nyt, aikuinen ihminen. Niille voi sanoa kiitos ei tai olla sanomatta mitään.
Näytössä lukee sanat tuntematon numero? Joko terveydenhoito tai poliisi yrittää tavoitella. Onko sinulla omaisia? Ehkä joku heistä on kuollut ja poliisi tavoittelee. Tai sitten koronajäljittäjä, vieläkö sellaisia on?
Todennäköisesti poliisi tai muu viranomainen. Lehtimyyjät, puhelinliittymäkauppiaat ym. soittavat numerolla.
Tuntematon numero tarkoittaa todellakin, että näytössä lukee "tuntematon numero". Miten sellaista voi hakea netistä???
Jos huomaan, että joku tuntematon on soittanut:
1. Katson löytyykö kukasoitti-palvelusta kommentteja. Useimmiten löytyy.
2. Jos kyseessä oli puhelinmyyjä, laitan numeron estoon.
Viime aikoina ovat vitamiinikauppiaat taas aktivoituneet.
Googlaa tuntematon numero, eiköhän sieltä jotain löydy. Siis hakusanalla tuntematon numero.
Tuntematon numero on terveysviranomaiset. Vastaa nyt!
Ihme touhua nykyään kun mennään paniikkiin siitä kun puhelin soi eikä tiedetä kuka siellä on. Vastaa siihen niin sittenpään tiedät kuka soittaa! Jos joku yrittää jotain myydä, niin sano että ei kiitos ja katkaise puhelu.
Vierailija kirjoitti:
sanoman lehtimyyjiä hyvin todennäköisesti, kaikista aggressiivisimmat puhelinmyyjät löytyy sieltä.
Työtänsä ahkerasti tekevät he ja ovat asiallisia
Nykyään puhelinmyyjät soittaa yleensä siten, että numero näkyy. Jos näytöllä näkyy "tuntematon numero" puhelu voi tulla terveyskeskuksesta, poliisilta jne. paikasta, missä halutaan peittää soittajan numero (jotta siihen ei ihmiset alkaisi soitella takaisin).
Painaa vihreää luuria, sanoo haloo, kuuntelee kuka soittaa ja sen jälkeen päättää, painaako punaista luuria vai kuuntelee asian loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Siis jos jotenkin olin epäselvä niin puhelimessa lukee siis vaan Tuntematon numero. Ei ole numeroita näkyvillä mitä voisi katsoa mistään.
Joku, joka on salannut numeronsa. Minulle tuo tarkoittaa yleensä sitä, että anoppi soittaa.
Eli olisikohan minun anopillani asiaa sinulle. Ei hän kovin pahantahtoinen ole, anopiksi. Sitä paitsi hän ei todennäköisesti ole sinun anoppisi, joten ihan hyvin uskallat vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jos jotenkin olin epäselvä niin puhelimessa lukee siis vaan Tuntematon numero. Ei ole numeroita näkyvillä mitä voisi katsoa mistään.
No sitten ainakin vastaisin. Poliisi kun soittaa niin lukee "tuntematon numero". Ja yleensä lehtimyyjät ym. ei soittele montaa kertaa putkeen.
Jaa mulle kun soitti poliisi tuli kyllä kaupungin numerosta (eli suunta ja kolme ekaa numeroa kuuluvat kaupungille jossa asun).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sanoman lehtimyyjiä hyvin todennäköisesti, kaikista aggressiivisimmat puhelinmyyjät löytyy sieltä.
Ovat todella epäasiallisia. Soittavat heti uudestaan, vaikka sanotaan, ettei tilaukselle ole tarvetta. Ja joka päivä, kunnes vastataan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten ainakin vastaisin. Poliisi kun soittaa niin lukee "tuntematon numero". Ja yleensä lehtimyyjät ym. ei soittele montaa kertaa putkeen.
Jaa mulle kun soitti poliisi tuli kyllä kaupungin numerosta (eli suunta ja kolme ekaa numeroa kuuluvat kaupungille jossa asun).
Minulle on tullut poliisilta soittoja, niin että numero näkyy sekä "tuntematon numero", joten voi hyvin olla poliisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat todella epäasiallisia. Soittavat heti uudestaan, vaikka sanotaan, ettei tilaukselle ole tarvetta. Ja joka päivä, kunnes vastataan!
Ei ne myyjät tiedä kelle soittaa. Sitä varten on ohjelmistot. Ehkä jossain vaiheessa Suomessakin persoonalliset myyjät korvataan roboteilla.
-sivusta
Taannoin kolme pikkupoikaa soitteli minulle on pilapuheluita. Selvitin samassa osoitteessa asuvan aikuisen numeron ja soitin siihen. Nyt joko samat tai luultavammin eri kaverit ovat keksineet soittaa "tuntemattomasta numerosta". Miten sellaisen saa estettyä?
Työhaastatteluun pyysin porukkaa 3/5 vastas puhelimeen, joten heidän haastattelin.