Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen äiti poltti tupakkaa autossa kun lapsemme oli kyydissä

Vierailija
27.09.2015 |

Olen niin vihainen. Itsensä saa tappaa jos haluaa mutta pienen tyttäreni ei tulisi siitä kärsiä. 5v vielä valitti että tekee pahaa. Ikkunoissa lapsilukot niin ei saanut auki. Etupenkin ikkuna oli raollaan. Tyttö oli oksentanut autoon ja itkenyt.

Tästä mummu suuttui ja sanoi tytölle "Sinä tulet perkele liftaamalla perästä jos ei kelpaa"

En enää ikinä päästä tyttöä sinne anopin kyydillä. Elää yhä jotain 1800-lukua.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävää että ketään täällä ei tunnu kiinnostavan tupakan aiheuttamat terveyshaitat. Ne eivät näy samoin tein, mutta vuosien ja vuosikausien kuluttua näkyvät, se on lapsen pahoinpitelyä eikä lapsi voi itse vaikuttaa tähän. Surullista jos lapsen tulevaisuus esim. urheilijana on pilattu nuoruudenajan passiivisen tupakoimisen toimesta. Vaikuttaa muuhunkin kuin keuhkoihin. Joku hyvin listasikin haittoja ylempänä. T. Lääkäriopiskelija

Vierailija
62/63 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 11:10"]

Mitenkään puolustelematta tupakan polttoa, kerron tähän, että 60-luvulla syntyneenä, olen viettänyt KOKO lapseuuteni tupakan savussa. KAikki polttivat joka paikassa. Kotona, autossa, bussissa, työpaikalla. Voit olla huoleti, mtään pysyviä vauriota lapsesi ei saanut. Itsekkin olen ihan terve.

[/quote]

Kyllä ihan tutkitusti paljon passiivisesti tupakan savua saaneilla on huomattavasti korkeampi keuhkosyövän riski (ja muidenkin syöpien) kuin sinulla. Se, että sinä olet terve ei kerro tilastollisesti yhtään mitään. Erityisesti lapsena tuo on vaarallista, sillä lapsen keuhkot ovat kehittymättömät vielä. Passiivinen tupakansavu on ihan yhtä vaarallista kuin tupakoitu savu, samat myrkyt siinä on. ja samalla tavalla menee hengitysteihin. On ihan totta että ennen oli yleistä polttaa kotona sisällä, mutta niin ovat syövätkin hyvin yleisiä niillä ihmisillä joiden lapsuudessa on sisällä poltettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ok polttaa autossa, varsinkaan jos lapsia kyydissä. Mutta en yhden kerran takia alkaisi riehumaan.