Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen äiti poltti tupakkaa autossa kun lapsemme oli kyydissä

Vierailija
27.09.2015 |

Olen niin vihainen. Itsensä saa tappaa jos haluaa mutta pienen tyttäreni ei tulisi siitä kärsiä. 5v vielä valitti että tekee pahaa. Ikkunoissa lapsilukot niin ei saanut auki. Etupenkin ikkuna oli raollaan. Tyttö oli oksentanut autoon ja itkenyt.

Tästä mummu suuttui ja sanoi tytölle "Sinä tulet perkele liftaamalla perästä jos ei kelpaa"

En enää ikinä päästä tyttöä sinne anopin kyydillä. Elää yhä jotain 1800-lukua.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 11:10"]

Mitenkään puolustelematta tupakan polttoa, kerron tähän, että 60-luvulla syntyneenä, olen viettänyt KOKO lapseuuteni tupakan savussa. KAikki polttivat joka paikassa. Kotona, autossa, bussissa, työpaikalla. Voit olla huoleti, mtään pysyviä vauriota lapsesi ei saanut. Itsekkin olen ihan terve.

[/quote]

Meillä ei muuten vietetty, isä oli sen verran fiksu että ei polttanut sisällä/autossa tai lasten lähellä ollessaan. 

Vierailija
42/63 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 11:29"]

Hysteeriset nykyihmiset pitäisi lähettää vuodeksi vaikkapa 70 luvulle.

Astmat ja allergiat siedätettiin silloin pois.

Meillä 5 lasta asui tupakansavussa koko lapsuutensa. Kenelläkään ei ole mitään allergioita tai astmoja. Kaikki terveitä kuin pukit.

Vanhin meistä 65v ja pesee kunnoltaan suurimman osan nykynuorista.

[/quote]

Allergia tulee muista syistä. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi tässä on sivuseikka. Paljon oudompaa on tuollainen kielenkäyttö lapselle. 

Mistä tiedät, että sanoi juuri tuon lauseen? Haisee provo tässä. Toistiko tosiaan viisivuotias tämän lauseen sinulle. Luulisi, ettei edes tiedä, mitä on liftaaminen ja ohi meni. 

Vierailija
44/63 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota. En nyt oikein tiedä onko tähän ketjuun kokoontunut palstan junteimmat tupakoitsijat vai mitä tapahtuu... Itse tunnen useita tupakoitsijoita(olen myös itse polttanut) ja KENELLEKKÄÄN ei tulisi edes mieleen polttaa jos kyydissä on muita ihmisiä. Ja varsinkin jos yksi on vielä alle kouluikäinen lapsi. En tosiaankaan omaa lasta päästäisi tälläisen ihmisen kyytiin ellei hän muuta tapojaan. En sen takia, että siinä samantien joku keuhkosyöpä tulisi vaan ihan periaatteen takia. On yksinkertaisesti sikamaista tupakoida pienessä tilassa toisten ihmisten kanssa. Varsinkin jos muut eivät ole tupakoitsijoita.

Vierailija
45/63 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 11:29"]

Hysteeriset nykyihmiset pitäisi lähettää vuodeksi vaikkapa 70 luvulle.

Astmat ja allergiat siedätettiin silloin pois.

Meillä 5 lasta asui tupakansavussa koko lapsuutensa. Kenelläkään ei ole mitään allergioita tai astmoja. Kaikki terveitä kuin pukit.

Vanhin meistä 65v ja pesee kunnoltaan suurimman osan nykynuorista.

[/quote]

Kuinka moni teistä itse polttaa nyt?

Ex-naapurissa poltti oikein sukupolvien ketju, mummo ja hänen tyttärensä sekä tietenkin teini-ikäinen lapsenlapsi. Allergioita ja istukan irtoamisia periytyy sukupolvelta toiselle, ja tietenkin ADHD:tä.

Vierailija
46/63 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 11:22"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 11:17"]

Eli suurin osa on sitä mieltä, että koska 70-luvulla tämä oli arkipäivää niin se pitäisi hyväksyä edelleen? Itse olen sitä mieltä, että ei tällaisesta yhdestä kerrasta kannata ottaa pulttia, koska mitään pysyvää vahinkoa ei seuraa. Olet oikeitettu tunteisiisi, mutta älä ala järjestämään mitään kohtausta. Tästä lähtien et vain päästä lastasi samaan autoon mummon kanssa, sillä tämäkin ongelma ratkeaa.

[/quote]

Tuollaisen takia pitää tuhota lapsen suhde mummiinsa? Uskomatonta! 

Aloittajalle: 

Sanot nätisti mummille, että lapsesi on vähän herkkä tulemaan huonovointiseksi autossa ja tupakansavu saattaa vielä pahentaa tilannetta. Näin hän saa säilyttää kasvonsa, kun et kaikkea laita hänen syykseen. 

[/quote]

Aikuinen ihminen jonka täytyy säilyttää kasvonsa käyttäytyessään idiootisti lasta kohtaan on ongelma.

Vierailija
47/63 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka puolustavat tupakointia lasten läsnäollessa niin lukekaapa artikkeli

http://www.dailymail.co.uk/health/article-3002204/Exposing-children-secondhand-smoke-CHILD-ABUSE-Doctor-speaks-caring-children-hospitalised-breathing-problems.html

jos teidän aivosolut siihen enää pystyy.

Ihan oikein, että AP suuttui tosta. Itsekkin olisin suuttunut eikä anoppi olisi enää ikinä tervetullut meille!

Vierailija
48/63 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin tarina voi todellisuudessa olla jotain aivan muuta. 

Lapsi on mankunut, kitissyt ja vaatinut vaikkapa jätskiä takapenkillä jo tunnin verran (en ihmettelisi, jos on hankala, kun äitikin katsoo asiakseen sanella anopin käytöksen)

Sitten mummi hermostuksissaan panee tupakaksi, lapsi tietää, että nyt on oiva hetki rääkyä kuin tapettava sika, siinä sitten hengenahdistuksessaan oksentaa ja mummilta palaa käämit lopullisesti. 

Vierailija
49/63 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 11:36"]

Kaikki jotka puolustavat tupakointia lasten läsnäollessa niin lukekaapa artikkeli

http://www.dailymail.co.uk/health/article-3002204/Exposing-children-secondhand-smoke-CHILD-ABUSE-Doctor-speaks-caring-children-hospitalised-breathing-problems.html

jos teidän aivosolut siihen enää pystyy.

Ihan oikein, että AP suuttui tosta. Itsekkin olisin suuttunut eikä anoppi olisi enää ikinä tervetullut meille!

[/quote]

Aivosoluni ovat ainakin riittäneet suomen kieliopin säälliseen hallitsemiseen -- itsekin ja läsnä ollessa jne. 

Vierailija
50/63 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän anoppi syötti meidän lapselle silakkaa! Itämeren silakassa on fosfaatteja! Siis yritti myrkyttää lapseni!

Arvatkaa menikö välit poikki? No todellakin meni!

Vierailija
51/63 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on se ok polttaa autossa ja/tai kotona kun 70-luvullakin tehtiin niin :O

70-luvulla tehtiin paljon muutakin...esim. kakarat oli autossa ilman turvaistuimia ja turvavöitä, ihan pienillekin lapsille laitettiin avain kaulaan ja pihalle ilman mitään valvontaa, pienet lapset jätettiin yksin kotiin kun vanhemmat läx juhlimaan ja päiväkotiin ja eskariin sai kävellä yksin ym ym.

Vierailija
52/63 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 11:40"]Tämäkin tarina voi todellisuudessa olla jotain aivan muuta. 

Lapsi on mankunut, kitissyt ja vaatinut vaikkapa jätskiä takapenkillä jo tunnin verran (en ihmettelisi, jos on hankala, kun äitikin katsoo asiakseen sanella anopin käytöksen)

Sitten mummi hermostuksissaan panee tupakaksi, lapsi tietää, että nyt on oiva hetki rääkyä kuin tapettava sika, siinä sitten hengenahdistuksessaan oksentaa ja mummilta palaa käämit lopullisesti. 
[/quote]

Et voi olla tosissasi! Kyllä sen auton voi pysäyttää ja sen röökin vetää siinä auton vieressä jos vituttaa!
Täällä palstalla riehutaan et oksettaa kun joku kehtaa käyttää hajusteellista pesuainetta ja kävellä muinamiehinä kaupassa haisemassa ja samalla ei ymmärretä että pieni lapsi voi todellakin oksentaa jos joku röökaa pienessä suljetussa tilassa. Miettikää vähän!

Vierailija
53/63 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta ei tule milloinkaan altistaa tupakansavulle, eikä varsinkaan suljetussa autossa (yksi ikkuna auki ei kyllä paljoa lohduta...). Isoäiti kuulostaa aika vastuuttomalta idiootilta.
T. Kuusi vuotta tupakoinut, nyt neljä vuotta ilman

Vierailija
54/63 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaa provolta. Mistä tiedät mummon sanoneen noin?

Vierailija
55/63 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 11:54"]

Vai on se ok polttaa autossa ja/tai kotona kun 70-luvullakin tehtiin niin :O

70-luvulla tehtiin paljon muutakin...esim. kakarat oli autossa ilman turvaistuimia ja turvavöitä, ihan pienillekin lapsille laitettiin avain kaulaan ja pihalle ilman mitään valvontaa, pienet lapset jätettiin yksin kotiin kun vanhemmat läx juhlimaan ja päiväkotiin ja eskariin sai kävellä yksin ym ym.

[/quote]

Tässä on paljon hyvää. Ylisuojelu on ottanut vallan ja pahempaan suuntaan ollaan menossa. 

Yksi tuttuni ei voinut tulla kylään, kun kuusivuotiaan turvaistuin oli unohtunut isän autoon. Siis kuusivuotiaan.

On munkin lapsilla sellaiseksi kolmivuotiaiksi ollut turvaistuin, mutta kai kohta teineilläkin on omansa. 

Vierailija
56/63 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkään puolustelematta tupakan polttoa, kerron tähän, että 60-luvulla syntyneenä, olen viettänyt KOKO lapseuuteni tupakan savussa. KAikki polttivat joka paikassa. Kotona, autossa, bussissa, työpaikalla. Voit olla huoleti, mtään pysyviä vauriota lapsesi ei saanut. Itsekkin olen ihan terve.

[/quote]Ja tupakoivan perheen lapset haisivat aina ja joka paikassa tupakalle. 

Vierailija
57/63 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 11:05"]

Olen niin vihainen. Itsensä saa tappaa jos haluaa mutta pienen tyttäreni ei tulisi siitä kärsiä. 5v vielä valitti että tekee pahaa. Ikkunoissa lapsilukot niin ei saanut auki. Etupenkin ikkuna oli raollaan. Tyttö oli oksentanut autoon ja itkenyt.

Tästä mummu suuttui ja sanoi tytölle "Sinä tulet perkele liftaamalla perästä jos ei kelpaa"

En enää ikinä päästä tyttöä sinne anopin kyydillä. Elää yhä jotain 1800-lukua.

[/quote]

Erittäin huono. Ei jatkoon. Tarina 4, henkilöhahmot 4, dialogi 4-.

Vierailija
58/63 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä todellakin katkaisisin välit anoppiin tuollaisesta. Tuo on lapsen kemiallista pahoinpitelyä, ja ihan kamalaa, että mummo kävi vieläpä v*ttuilemaan lapsiparalle, joka oli juuri oksentanut! Käsittämättömän itsekäs tyyppi.

Vierailija
59/63 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passiivinen tupakointi on tupakoimattoman henkilön altistumista tupakansavun karsinogeeneille, teratogeeneille, ärsyttäville ja toksisille aineille toisten tupakoinnin vuoksi. On vahvaa näyttöä siitä, että passiivinen tupakointi aiheuttaa useita kansanterveydellisesti merkittäviä sairauksia sekä lisää niiden pahenemista. Lapsilla passiivinen tupakointi lisää keskikorvainfektioita, alempia hengitystieinfektioita, astmaa ja kätkytkuolemia; aikuisilla astmaa, keuhkoahtaumatautia, keuhkosyöpää sekä sydän- ja verisuonisairauksia. Raskaana olevien altistuminen passiiviselle tupakoinnille johtaa sikiön kavuhäiriöön ja voi johtaa elinjärjestelmien kehityshäiriöihin. (Duodecim v. 2012)

Vierailija
60/63 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 11:58"]

[/quote]Ja tupakoivan perheen lapset haisivat aina ja joka paikassa tupakalle. 

[/quote]

Eipä haitannut, tosi paljon oli kavereita. Kukaan ei oksentanut, kukaan ei itse asiassa koskaan edes maininnut asiaa. Kukaan ei oksentanut edes silloin, kun autossa oltiin, kenellekään ei edes tullut varmaan mieleen, että se olisi paha haju. 

Siihen oli niin totuttu joka puolella, tupakansavu leijailli jopa koulun käytävillä, koska opettajanhuoneessa poltettiin ketjussa ja sieltä se pakosti levisi oven käydessä koko ajan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän