Miehen äiti poltti tupakkaa autossa kun lapsemme oli kyydissä
Olen niin vihainen. Itsensä saa tappaa jos haluaa mutta pienen tyttäreni ei tulisi siitä kärsiä. 5v vielä valitti että tekee pahaa. Ikkunoissa lapsilukot niin ei saanut auki. Etupenkin ikkuna oli raollaan. Tyttö oli oksentanut autoon ja itkenyt.
Tästä mummu suuttui ja sanoi tytölle "Sinä tulet perkele liftaamalla perästä jos ei kelpaa"
En enää ikinä päästä tyttöä sinne anopin kyydillä. Elää yhä jotain 1800-lukua.
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 11:08"]No elä laske! Ite en tommosesta kyllä vetäis hernettä nenään, enkä ole vetänytkään.
[/quote]
En ole ap, mutta eikö sua itseäsi siis haittaa, jos lapsesi on joutunut kärsimään?
[/quote] no ei ne siitä kärsi, jos kerran polttaa! Oma isäni poltti aikoinaan 70-luvulla sekä sisällä että autossa eikä musta mikään psyko oo tullu :D
Olette varmaan sellainen perhe, joka kulkee kadullakin hengityssuojat päässä?
En ymmärrä. Vaikka itsekin poltan mutta en kyllä koskaan lapsien lähellä. Enkä todellakaan autossa vaan pihalla! En kyllä hyväksyisi jos joku polttaisi mun lasten läheisyydessä. Aikanaan tein miehellekin hyvin selväksi, että edes vaunuja työnnettäessä ei kiskota savuja. Voin tuhota omat keuhkoni mutta en halua altistaa lapsia savulle.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 11:10"]
Mitenkään puolustelematta tupakan polttoa, kerron tähän, että 60-luvulla syntyneenä, olen viettänyt KOKO lapseuuteni tupakan savussa. KAikki polttivat joka paikassa. Kotona, autossa, bussissa, työpaikalla. Voit olla huoleti, mtään pysyviä vauriota lapsesi ei saanut. Itsekkin olen ihan terve.
[/quote]
No ei tässä nyt varmaan mitään vaurioita pelätäkkään. Kysymys on periaatteesta. Todella törkeä mummo.
Meillä tupakoi molemmat vanhemmat automatkoilla 70-luvulla ollessani lapsi. Meitä kolme lasta takapenkillä. Ikkunaa ei voinut avata, kun isällä olisi tullut niskat kipeäksi.
Aikanaan sillonen"anoppi" veti kun korsteeni tupakkaa ja iho oli ryppyinen ennenaikojaan ja ei ihme. Sitten tuli meille kylään niin ohjasin heti parvekkeelle ja oli talvi. Se olikin viimeinen kerta kun kävi.
No ainakin sulla hiton vätys mies!
huoh.. ihankun lapsesi ei sattuisi ikinä kävelemään tupakoivien ihmisten ohi tjms..
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 11:10"]
Mitenkään puolustelematta tupakan polttoa, kerron tähän, että 60-luvulla syntyneenä, olen viettänyt KOKO lapseuuteni tupakan savussa. KAikki polttivat joka paikassa. Kotona, autossa, bussissa, työpaikalla. Voit olla huoleti, mtään pysyviä vauriota lapsesi ei saanut. Itsekkin olen ihan terve.
[/quote]
Sama täällä vm-63. Himassakin oli aina niin sakea savu, että vanhemmat sai etsiä käsikopelolla.
En kaipaa tätä aikaa takaisin, mutta tämä hullu hysteria on saavuttanut jo lakipisteensä. Lapsi kärsii, koska olet hysterisoinut hänet. En muista, että yksikään muksu olisi tupakansavun takia oksentanut. Geneettinen muutoskaan ei tässä ajassa voi olla mahdollinen parissa sukupolvessa.
Se lemu tarttuu heti hiuksiin ja vaatteisiin, yök! En tajua ihmisiä, jotka tupakoivat autossa/asunnossa.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 11:08"]
No elä laske! Ite en tommosesta kyllä vetäis hernettä nenään, enkä ole vetänytkään.
[/quote] ei voi tupakoida samassa tilassa missä on lapsia. Moukka anoppi.
En ymmärrä miksi ei voi polttaa ulkona jos lapsia kyydissä.. Mekin ajetaan mökille n 2tuntia ja sen ajan pystyy ihan helposti olemaan tupakoimattakin.
Eli suurin osa on sitä mieltä, että koska 70-luvulla tämä oli arkipäivää niin se pitäisi hyväksyä edelleen?
Itse olen sitä mieltä, että ei tällaisesta yhdestä kerrasta kannata ottaa pulttia, koska mitään pysyvää vahinkoa ei seuraa. Olet oikeitettu tunteisiisi, mutta älä ala järjestämään mitään kohtausta. Tästä lähtien et vain päästä lastasi samaan autoon mummon kanssa, sillä tämäkin ongelma ratkeaa.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 11:17"]
Eli suurin osa on sitä mieltä, että koska 70-luvulla tämä oli arkipäivää niin se pitäisi hyväksyä edelleen? Itse olen sitä mieltä, että ei tällaisesta yhdestä kerrasta kannata ottaa pulttia, koska mitään pysyvää vahinkoa ei seuraa. Olet oikeitettu tunteisiisi, mutta älä ala järjestämään mitään kohtausta. Tästä lähtien et vain päästä lastasi samaan autoon mummon kanssa, sillä tämäkin ongelma ratkeaa.
[/quote]
Ei pidä hyväksyä, mutta ei hysteriaan ole syytä. T. 60-luvun lapsi
Vetäisin turpiin tuollaista roskaa.
Onneksi tämä oli vain provo.
Nykyään ollaan niin suvaitsevaisia pakolaisten suhteen. Että maailma muuttuu. Jos ennen oli valkea suomi niin nyt se vaan on niin että on ruskea suomi.
Miks sitten tässä tupakka asiassa maailma ei olekkaan muuttunut ja vielä lasten vieressä tupakointi olisi ok. Haloo!!!
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 11:17"]
Eli suurin osa on sitä mieltä, että koska 70-luvulla tämä oli arkipäivää niin se pitäisi hyväksyä edelleen? Itse olen sitä mieltä, että ei tällaisesta yhdestä kerrasta kannata ottaa pulttia, koska mitään pysyvää vahinkoa ei seuraa. Olet oikeitettu tunteisiisi, mutta älä ala järjestämään mitään kohtausta. Tästä lähtien et vain päästä lastasi samaan autoon mummon kanssa, sillä tämäkin ongelma ratkeaa.
[/quote]
Tuollaisen takia pitää tuhota lapsen suhde mummiinsa? Uskomatonta!
Aloittajalle:
Sanot nätisti mummille, että lapsesi on vähän herkkä tulemaan huonovointiseksi autossa ja tupakansavu saattaa vielä pahentaa tilannetta. Näin hän saa säilyttää kasvonsa, kun et kaikkea laita hänen syykseen.
Onneksi mä en aio olla lastenlapsien kanssa tekemisissä, koska nää miniät valittaa näköjään ihan kaikesta! Oma anoppi on taas mulle kuin äiti eikä tee mieli sille valittaa, eikä se valita mulle. Mä tulisin hulluksi jos kaikki pitää mennä näiden tämmöisten marttyyrien mukaan!!
Hysteeriset nykyihmiset pitäisi lähettää vuodeksi vaikkapa 70 luvulle.
Astmat ja allergiat siedätettiin silloin pois.
Meillä 5 lasta asui tupakansavussa koko lapsuutensa. Kenelläkään ei ole mitään allergioita tai astmoja. Kaikki terveitä kuin pukit.
Vanhin meistä 65v ja pesee kunnoltaan suurimman osan nykynuorista.
Että ihan oksensi?
Ei tervettä olla noin yliherkkä, vie tutkimuksiin.
Katkaise nyt tästä sitten suhteet sukulaiseen, kai sitä vähemmästäkin on tehty.