Vahva mustasukkaisuus avovaimostani
Olen viimeisen kahdeksan kuukauden aikana tullut hyvin mustasukkaiseksi avovaimostani. Tämä tunne on ahdistava enkä tiedä miten tästä pääsen eroon. En pysty avautumaan kavereilleni tästä. Tämä tunne on jollain tavalla hävettävä, ei tästä pysty kavereille avautua. Olenhan menestynyt, urheileva, pitkä, lihaksia löytyy ja naamakin ok. Avovaimo on hoitoalalla ja sai tammikuussa uuden paremmin palkatun työn yksityispuolelta ja tämän jälkeen nämä mustasukkaisuuden tunteet ovat tulleet voimakkaiksi. Avovaimo selvästi viihtyy uudessa työssä entistä paremmin. Mutta hänellä on nykyään työmenoja, joita aiemmin oli todella vähän. Ei ole tapahtunut mitään sellaista, että voisin suoranaisesti epäillä jostain, mutta tämä mustasukkaisuuden tunne vahvistuu viikko viikolta. Tuntuu, että jotain on meneillään. Avovaimo on muuttunut jollain tapaa. Periaatteessa myönteiseen suuntaan. Hän on aiempaa tyytyväisempi ja iloisempi. Kuitenkin minua tämä vaivaa. Avovaimo käy juoksemassa useammin kuin ennen ja suunnittelee puolimaratonia keväälle. On kai laihtunut myös. Aiemmin hän halusi puhua häistä ja intti että päätämme ajankohdan, mutta nyt ne puheet on loppuneet. Otin asian itse eilen esille, mutta avovaimo sanoi, että kannattaa mieluummin säästää nekin rahat omistusasuntoon. Suutuin hänelle ja huusin, että mikä helvetti häntä vaivaa. Loukkaantuneena lähti juoksulenkille ja minä jäin miettimään mustasukkaisia ajatuksiani. Illalla sovimme ja katsoimme elokuvaa. Seksikin on vähentynyt. Välillä iskee suorastaan raivo siitä, että tunnen, että minua kohdellaan väärin ja salataan jotain. Olemme yhdessä luoneet tämän elämämme, kun olemme olleet yhdessä seitsemän vuotta. Tukeneet toisiamme opintojen ajan, taloudellisesti ja psyykkisesti. Opetin hänelle useammankin urheilulajin ja ostanut lahjoja ja kohdellut hyvin. Koskaan en ole pettänyt häntä. Nyt tuntuu, että minua kusetetaan. Pää räjähtää kohta. Nainen on muuten taas jo urheilemassa klo 8 sunnuntaina.
Kommentit (30)
Uskon että mustasukkaisuutesi ei ole ilmaantunut tyhjästä, vaisto on vaisto. Yritä saada asist puhuttua, mutta valmistaudu jo eroon. Naiselle pettäminen voi olla pikällinenen suunnitelmallinen prosessi, jota tämä ei myönnä edes itselleen, ennen kuin on vieraassa sängyssä oltu ja sitten muka ihmetellään että näin kävi.
Miehelle pettäminen on usein vain satunnainen tilaisuus yhtenä yönä.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:14"]Me nussitaan.
T. Johtava lääkäri
[/quote]
Ap on selvästi hädissään ja vähän neuvoton tilanteessa. Miksi haluat kiusata häntä tällaisella kommentilla?
Ha...PANEMASSA käy säännöllisesto siunnuntaisin klo 8,00... Tiedän sen kun itselläni samainen kuvio. Naapurustossa eräs mies lähtee sunnuntaisin töihin klo 7.40... ja minä tulen panemaan klo 7.55...
Kuulostaa kyllä siltä ettei sulla ole kaikki hyvin. Hyvä kuitenkin että myönnät nuo tunteet. Ehkä niistä kannattaisi puhua jonkun kanssa. Sen avovaimon tai sitten psykologin? Mustasukkaisuus on todella vaikea asia ja se tekee sinulle kaikkein eniten vahinkoa. Ole avoin itsellesi ja käsittele noita tunteita. Mieti mikä ne aiheuttaa ja mikä on totta ja mikä ei. Järki ja tunteet kun ei usein kohtaa. Tuossa vaiheessa suhdetta eletään jo aika pitkälle omiakin elämiä... eli omat menot on aika tärkeitä. Mutta hae apua ennen kuin tuo menee pahemmaksi.
Hanki apua jotta sinusta ei tule puolison tappajaa.
Suhteesi suurin uhkatekijä on sun oma mustasukkaisuus. Hyvä että olet sen tunnistanut ja tunnustanut. Muista että mustasukkaisuus on vain tunne sun omassa päässä. Sanoithan itsekin että mitään ei ole tapahtunut mistä olisi syytä epäillä kumppania.
Muutama kysymys joihin ei tarvitse vastata mutta mieti niitä: Oletko muistanut vaalia parisuhdettasi? Onko teillä yhteistä aikaa/tekemistä? Olisko mahdollista että menisit sen kanssa esim.yhdessä urheilemaan? Onko teidän suhteessa hellyyttä ja läheisyyttä (muulloinkin kuin sekstaillessa)?
terveisin: Mies joka joutuu aina silloin tällöin kamppailemaan omankin mustasukkaisuuden kanssa.
Mielestäni on ihan ymmärrettävää olla ihmeissään, jos toisen käytös on muuttunut. Tässä tapauksessa vaimostasi on tullut iloisempi ja itsenäisempi eikä hän enää haaveile häistä.
Oletko mustasukkainen yleisesti siitä, että vaimollasi on nyt paljon muutakin elämää sinun lisäksesi? Vai pelkäätkö, että hänellä on toinen mies?
Toisen miehen puolesta puhuu teidänvälisen seksin väheneminen. Eli kuvioissahan voi hyvinkin olla toinen mies. Mutta ei välttämättä tarvitse olla.
Neuvon, kuten toisetkin kirjoittajat, että rauhallisesti kerrot vaimolle tunteistasi. Älä menetä malttiasi, älä huuda, älä syyttele yms. Kerrot, mitä itse tunnet tilanteessa. Jos vaimolla on puhtaat jauhot pussissa, luulen hänen voivan ottaa asian rauhallisesti vastaan. Mikäli hänellä on salattavaa, hän ehkä hermostuu. Tiedä häntä. Mutta kokeile. Onnea matkaan!
Langan aloittaja täällä taas. En koe mustasukkaisuutta siitä, että avovaimolla on nyt parempi työ ja enemmän menoja. Koen mustasukkaisuutta siitä, että avovaimolla saattaisi olla joku toinen mies, jolle hän antaa huomiota. Voisin hyväksyä jossain mielessä senkin, jos avovaimo kertoisi minulle, että hän haluaa erota minusta. Mutta tämä ajatus siitä, että minua kusetetaan. Tätä ajatusta en kestä. Pari viikkoa sitten repäisin puhelimen avovaimon kädestä ja olin lähellä heittää puhelimen seinään, kun hän viestitteli jonkun kaverin kanssa pari tuntia. Sain kuitenkin hillittyä itseni.
Me nussitaan.
T. Johtava lääkäri