Äiti irtisanoi itsensä siivoamisesta
Lopetin tänään siivouksen ja passaamisen, saa nähdä miten kauan pää kestää siivottomuutta... Olen siivousyrittäjä ja siivoan muiden koteja arkipivät aamusta iltaan,joten töiden jälkeen ei energiaa riitä muuhun kuin pakollisiin; kauppareissut (joita mies ei tee) ruoan laitto (mieskin tekee kunhan on aineet kaapissa valmiina) tiskit, järjestely ym. pieni työ. Viikonloput mulla menee yleensä oman kodin siivoamiseen ja pyykinpesuun. Kuulostaa hullulta, mutta kaiken siivoamisen lisäksi se on yleensä rentouttavaa puunata omaa kotia.
Tästä vaan tulee meillä hirveä marmatus kun AINA siivoan!Koskas sitten? Hei...kerran viikossa. En saa kauniisti pyytämällä enkä kiristämällä ja uhkailemalla teini-ikäisiä auttamaan ja mieskin imuroi kerran viikossa (muuta en pyydä tekemään) pitkin hampain ja odottaa siitäkin "palkkaa". Kyllä hän tekee pihatöitä ja nikkaroi omaksi ilokseen, mutta ilman pakkoa. Tekee mikä milloinkin tuntuu kivalta. Mielestäni hän harrastelee pihalla.
Itselläni odottaa joka viikonloppu monta koneellista pyykkiä ja koko kämpän siivous. Olen kokeillut joka toinen viikko, mutta ei toimi meillä. Oltiin just muutama päivä lomalla kaksin, nuoriso kotona ja kämppä oli sitten sen näköinen...
Tänään sitten aloin tapani mukaan siivota sotkuja ja ajattelin myös pestä ikkunat niin siitäkös sitten alkoi sanominen. Miksi teen kymmentä asiaa kerralla!Miksi koko kämppä pitää räjäyttää ensin? Miksi joka viikonloppu? Mies oli kuulemma suunnitellut muuta... sen nyt tietää. Noo, oiskohan siksi ettei ole aikaa ja VOIMIA muulloin ja viikonloppu on aika lyhyt??!
Joten, ei sit siivota. Ikkunat jäi pesemättä. Laitoin matot takas lattialle ja ilmoitin et pyykit on lajiteltu kodinhoitohuoneen lattialle, peskää kun tarviitte. (Kukaan ei osaa käyttää pesukonetta..Hah!) Ja koskaan ei ole tullut kiitoksen sanaa tästä passaamisesta, töissä sentään ihanat asiakkaat aina kiittelee ja tuntuu tosi kivalta ; )
Kommentit (2)
Hyvä!
Ihmettelen vaan että miksi ei voi pyykätä viikon varrella koneellista illassa? Mä kyllä teen niin: kone pyörimään ja sohvalle löhöömään
Ikkunoiden pesu ja mattojen ulkoiluttaminen on todellakin ihan turhaa hommaa. Vähempikin riittää.