Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko kokolattimatto aiheuttaa poskiontelotulehduksia

Vierailija
26.09.2015 |

Apua kaipaava

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos allergisoidut kokolattiamatolle ja joudut nuhakierteeseen niin kyllä. Kannattaa pestä/pesettää puolen vuoden välein.

Vierailija
2/13 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä todella kaukaa haetulta. Ensin lähtisin kyllä etsimään syytä ihan mistä tahansa muualta. Sitten tietysti jos on asennettu uusi kokolattiamatto vähän aikaa sitten ja heti sen jälkeen on alkanut jatkuva tulehduskierre, niin asia on eri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä paljon kun sun tapettis.

Vierailija
4/13 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskiontelontulehdus tulee, kun flunssavirus aiheuttaa limakalvoilla turvotusta ja limaneritystä. Turvotus pussittaa limakalvoille päässeet bakteerit poskionteloon jossa ne pääsevät lisääntymään lämpimässä ja kosteassa räjähdysmäisesti. Poskionteloiden tulehdus on bakteeritulehdus ja sen aiheuttaa bakteeri, ei kokolattiamatto.

Vierailija
5/13 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"lääkärisetä hei, voinko saada antibiootit kun minulla on kokolattiamatto". Kokolattiamatto on yleensä jotain muovista valmistettua keinomateriaalia. Aiheuttaako muoviastiat ja nylon sukkahousut sulle bakteeritulehduksia tai limakalvoja turvottavaa allergiaa joka saattaa johtaa tulehdukseen?

Vierailija
6/13 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskiontelotulehdus voi ainakin aiheuttaa kokolattiamaton. Näin olen kuullut.

Vierailija
7/13 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeinen ja bakteerien riivaama matto voi aiheuttaa allergisia reaktioita joista johtuva limakalvoturvotus ehkä saattaa altistaa poskiontelovaivoille. Silti kaukaa haettua. Enemmän altistumista aiheuttaa ahtaat nenäkanavat, joiden takia onteloihin kertyy helpommin bakteereja jotka eivät poistu luonnollisesti vaan jäävät onteloihin muhimaan.

Vierailija
8/13 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 17:42"]Poskiontelotulehdus voi ainakin aiheuttaa kokolattiamaton. Näin olen kuullut.
[/quote]

Kerran lähdin hakemaan lääkäristä antibiootteja, mutta ilmeisesti ihan liian myöhään, sillä kun tulin apteekista kotiin, peitti koko asunnon pohjapinta-alan ihan järkyttävän ruma laventelin värinen korkeanukkainen kokolattiamatto!!! Siis millä tommosta ees pesee? Tai imuroi?! Jää kaikki pöly ja roska sinne sisään!!!

Vierailija
9/13 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne olet sitä kokolattiamattoa tunkenut? En ole kuullut, että niitä saa nenätippoina ainakaan.

Vierailija
10/13 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matto voi lisätä allergianuhaa mikä aiheuttaa poskiontelotulehduksia

Vierailija
11/13 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matto on yläkerran rapuissa huopa/kokolattiamatto. Mietin kun olen usein kipeä johtuuko tästä?

Vierailija
12/13 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:01"]

Matto on yläkerran rapuissa huopa/kokolattiamatto. Mietin kun olen usein kipeä johtuuko tästä?

[/quote]

Pese höyrypesurilla, niin eiköhän pöpöt häviä.

Vierailija
13/13 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa nenäkannu ja ala käyttää sitä säännöllisesti, eiköhän vaivat vähene. Pese toki sitä mattoakin välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän