Kerro ärsyttäviä oikeinkirjoitusvirheitä
Kommentit (147)
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 09:26"]
Nahkat, miksei voi kirjoittaa suoraan nahat?
[/quote]
Mitenkäs tämä kirjoittaja taivuttaa pahka-sanan monikon? Hyvät, pahat ja rumat?
Teen henkistä kuolemaa uuden puhelimeni kanssa. Ennakoiva tekstinsyöttö erottaa kaikki mahdolliset yhdyssanat, ja varsinkin jos kirjoitan nopeasti jollekin, maailmalle lähtee ihan törkeitä yhdyssanavirheitä. Esim ruokakauppa on puhelimen mielestä ruoka kauppa. Argh! :D
Kestosuosikkini duBlo. Viimeksi tänään näin lehtimainoksessa noin kirjoitettuna.
En enään jaksa teitä jankkuttaia! Puollustan niitä ketkä osaavat perus koulun jälkeen työlistyä.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:38"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 09:26"]
Nahkat, miksei voi kirjoittaa suoraan nahat?
[/quote]
Mitenkäs tämä kirjoittaja taivuttaa pahka-sanan monikon? Hyvät, pahat ja rumat?
[/quote]
Tiedän, että molemmat on "oikein", mutta tuo nahkat on vain pölösti kirjoitettu.
Samaan kategoriaan menee niitten vrt. Niiden.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:43"]Teen henkistä kuolemaa uuden puhelimeni kanssa. Ennakoiva tekstinsyöttö erottaa kaikki mahdolliset yhdyssanat, ja varsinkin jos kirjoitan nopeasti jollekin, maailmalle lähtee ihan törkeitä yhdyssanavirheitä. Esim ruokakauppa on puhelimen mielestä ruoka kauppa. Argh! :D
[/quote]
Muuta asetuksia puhelimestasi..
Opiskelia, enään, jauhenliha, makarooonilaatikko
Viellä ja enään, siinäpä ne kauheimmat.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:54"]
En enään jaksa teitä jankkuttaia! Puollustan niitä ketkä osaavat perus koulun jälkeen työlistyä.
[/quote]
Nyt pitää korjata sinun virheesi: heitä ketkä osaa
työnkierto ja kodinhoitotuki, opiskelia, hiat, piirrustaa, sisarrus
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:25"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:09"]Hoitoalan ammattisanasto on joillekin kollegoille varsin vaikeaa. Ja koulusta on kuitenkin päästy läpi. Lauvantaina gatetroin potilaan, jolla on laktoosi-intorelanssi ja diapeettes. [/quote] Vai että oikein ammattisanastoa. En hoitoalalla työskentelevänä hirveästi kommentoisi muiden virheitä, kun et edes lääkikseen päässyt :) [/quote]
Sarkasmia ei kannata harjoittaa, jos ei osaa :)
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:56"] hiat,
[/quote]
Mitä tuo yrittää edes tarkoittaa? :D meni aivan yli.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 09:28"]
Sairasloma!!!!!! (Sairausloma)
[/quote]
Valitettavasti kumpikin käy. Olen lomalla, koska olen sairas. Olen lomalla, koska minulla on sairaus.