kuinka moni teistä on ollut poliisiauton kyydissä
Pikku jutska 15 v ikäisenä. Sain sakot muttaen kertonut ikinä vanhemmille. Olin aivan paniikissa koko ajan että soittavat kotiin. Nyt jo hymyilyttää mutta ei silloin.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Törkeää käytöstä poliiseilta.
Olen aina ihmetellyt miksi minä jouduin putkaan. Olin kuulusteluissa poliisiasemalla. Baarissa tuli riitä ja joudun sit putkaan vaikka en kyllä ite mitään tehnyt. Puolustin vain itseäni. Oliko poliisimiehillä lailliset perusteet kiinniottamiseen sekä voimakeinojen käyttämiseen. Tuossa tilanteessa en kyllä ainakaan itse keksi mitään syytä, minkä perusteella kiinniotto ja välitön kuljetus poliisiasemalle.
Polisit vievät minut asemalle edelleen kysymättä minulta mitään ja sanovat että minut laitetaan putkaan. Kun sanon, että en voi olla putkassa, minulla on suljetun paikan ,niin minulle vastataan ilkeästi, että sitten viedään putkaan. Omasta mielestäni olisin tarvinnut ymmärrystä, tapahtumista kyselyä ja mihin haluaisin mennä, jos kerran halutaan kyyditä.
ottin yhteyttä poliisilaitokseen ja pyytäisin saada lisätietoa kiinnitotosta, mikäli sellaisia n
Mitä ihmettä - kosivatkinko he sinua???
Minusta on kaksi eri asiaa olla poliisiauton kyydissä.
-Istua poliisiauton takapenkillä vastaanottamassa sakkolappua ja poliisiauto ei liiku.
-Istua poliisiauton takapenkillä, kun sinua viedään johonkin.
Omalla kohdalla on kokemuksia molemmista vaihtoehdoista.
Minä 15vuotiaana n. v.1965 ja pitkän matkan, Etelä-Savosta Kainuuseen. Setä oli poliisi ja tulossa Heslsingistä jostain koulutuksesta. Oli ns. maijalla liikkeellä ja läksin hänen mukanaan serkkujen luo Kainuuseen.
Olen ollut itseasiassa aika monta kertaa, en edes osaa suoralta kädeltä sanoa, montako. Työskentelen poliisien kanssa, viimeksi viime viikonloppuna istuin poliisin siviiliautossa. Työkaverini nauroi, kun oli omalla vuorollaan päässyt kotiin maijan kyydissä, olivat heittäneet hänet lasten päiväkodin pihaan ;-D Lapset olivat kommentoineet useampaan kertaan hoidossa, että taas se äiti tuli poliisikyydissä kotiin.
Monta monta kertaa teininä (13-17) maijan takaosassa kiinniotettuna. Joko humalassa, pidätettynä typeryyksistä taikka hatkamatkalta yhytettynä. Viimeisen oikeudenkäynnin jälkeen viisastuin, enkä sen jälkeen ole päätynyt poliisin haaviin.
Vierailija kirjoitti:
Törkeää käytöstä poliiseilta.
Olen aina ihmetellyt miksi minä jouduin putkaan. Olin kuulusteluissa poliisiasemalla. Baarissa tuli riitä ja joudun sit putkaan vaikka en kyllä ite mitään tehnyt. Puolustin vain itseäni. Oliko poliisimiehillä lailliset perusteet kiinniottamiseen sekä voimakeinojen käyttämiseen. Tuossa tilanteessa en kyllä ainakaan itse keksi mitään syytä, minkä perusteella kiinniotto ja välitön kuljetus poliisiasemalle.
Polisit vievät minut asemalle edelleen kysymättä minulta mitään ja sanovat että minut laitetaan putkaan. Kun sanon, että en voi olla putkassa, minulla on suljetun paikan ,niin minulle vastataan ilkeästi, että sitten viedään putkaan. Omasta mielestäni olisin tarvinnut ymmärrystä, tapahtumista kyselyä ja mihin haluaisin mennä, jos kerran halutaan kyyditä.
ottin yhteyttä poliisilaitokseen ja pyytäisin saada lisätietoa kiinnitotosta, mikäli sellaisia n
Huusitko ärsyttävällä anarkistiäänelläsi "mä en pysty hengittää mä en pysty hengittää mä en pysty hengittää"?
Minä olen ollut, liftattiin kerran kaverin kanssa nuorina opiskelijatyttöinä kännissä kyytiin.
Olen ollut ihan kuskin penkillä, ei ollut kovinkaan ihmeellinen kokemus.
Tulin viimekesänä raiskatuks. Soitin poliisit ja ne kuskas mut poliisiautolla naistenklinikalle. Mutta en muuten.
Joskus lukioikäisenä lähdin kävelemään keskustasta kotiin. Matkalla sitten poliisit nappasivat maijan kyytiin. Tien toisella puolella olevaan liikkeeseen oli murtauduttu ja epäilivät , että minulla on osuutta asiaan. No ei ollut ja kyllä ne sen sitten jonkin ajan kuluttua uskoivat ja päästivät jatkamaan matkaa.
En ole. Mutta yksi tympeä kokemus poliisista 90- luvulla. Olin kahden kaverini kanssa Helsingin rautatieasemalla. Siihen aikaan siellä taisi olla joku rikollisaalto, jossa teinit varastelivat ym. Rutiininomaisesti meidätkin "napattiin", talutettiin poliisiasemalle, otettiin valokuvat ja sormenjäljet. Sen jälkeen pääsimme pois. Emme mitenkään häiriökäyttäytyneet, olimme selvinpäin. Kenelläkään meistä ei ollut eikä ole mitään rikollista toimintaa. Mitään selitystä emme saaneet miksi näin toimittiin. Olimme niin nuoria ja poliisia kunnioittavia, että ei silloin tullut mieleenkään kysyä omien oikeuksien perään.
Ensimmäinen kerta oli kun riideltiin poikaystäväni kanssa kovaäänisesti keskustassa. Siinä huudettiin toisillemme mitä sylki suuhun toi, poliisipartio ajoi ohi ja päätti viedä meidät läheiselle asemalle. Oltiin siellä erikseen juttelemassa poliisien kanssa n 20min jonka jälkeen päästettiin jatkamaan matkaa yhdessä sillä ehdolla että ei ruveta enää riitelemään. Mitään fyysistä ei ikinä ollut, ehkä kuulosti ja näytti ulkopuolelle pahemmalta se nuoren parin riita. Käsi kädessä lähdettiin asemalta kotiin eli hyvin meni.
Toisella kerralla olin yksin yöllä vieraassa kaupungissa vähän eksynyt ja sain kyydin poliisilta hotelliin.
Olen ollut kaksi kertaa kun olin liian kännissä baarissa ja portsari soitti poliisit ja sain kyydin kotiin. Saattelivat vielä kotiovelle asti.
6 kertaa viety putkaan (yhdellä kertaa 2 eri autossa)
1 kerran kirjotettu sakkolappu
1 kerran käyty automaatilla
1 kerran olin hetken kyytissä kun satuin kulkemaan murtopaikan ohi yöllä
Eli 10 on saldo. Taitaa olla 30 v edellisestä kyydistä.
"Aamulla heräsin juoppoputkasta
Muisti meni, katosin tutkasta
Päivällä jo täydessä nousussa
ja illalla paskat housussa
sulle taas soittelen
Miekkataksi ja näkemiin
Käsi kädessä maailmaa vastaan
Yö on kuulas ja sinä suulas
kuten tapanas on"
Olin kerran hirvikolarissa ja istuin poliisiautossa sen aikaa, että saatiin "asiat järjestykseen" ja pääsin jatkamaan matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Istuin poliisiautossa sen aikaa kun poliisit kirjoittivat minulle sakot katsastamattomalla autolla ajosta.
Olin siinä luulossa, että auton katsastus olisi ollut vasta myöhemmin samana vuonna.
Poliisit ovat useamman kerran pysäyttäneet minut katsastamattoman auton vuoksi. Ikinä ei ole tarvinnut mennä poliisiautoon istumaan.
No kuka ei ole ollut?