Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia teidän miehet on kun pitää järjestää juhlat kotona?

Vierailija
26.09.2015 |

Vaikka nyt lapsen synttärit. Ovatko miehenne hyväntuulisia ja avuliaita ja tekevät osuutensa vai jotain muuta / mitä? Entä oletko itse hyväntuulinen vai kiristääkö pinnaa järjestelyjä tehdessä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni saattaa käydä pyynnöstäni kaupassa ja/tai esim. imuroida. Muuten ei juuri osallistu. Mieheni stressaantuu kovasti, jos itselläni on pinna kireällä valmisteluja tehdessä ja sitten saattaa esim. lähteä pois kotoa koko valmistelujen ajaksi. 

Vierailija
2/10 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa järjestellä jotain käsittämätöntä paikkaa, kuten kylppärin kaappia tai vaatehuonetta. On luvannut imuroida, joten raahaan imurin keskelle asuntoa. 20 min ennen kuin vieraat tulee, karjun sille, että voisiko jo viimein imuroida edes vähän keskilattiaa. Aloittaa imuroinnin esim, kirjahyllyjen päältä. 2 minuuttia ennen vieraiden tuloa menee suihkuun, eli kun vieraat tulee, hipsii asunnossa pyyhe päällä. Kyelee multa mitä vaatteita voisi laittaa päälleen.

Kyllä, olen hermoraunio siinä vaiheessa kun vieraat saapuvat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up :)

Vierailija
4/10 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:10"]

Alkaa järjestellä jotain käsittämätöntä paikkaa, kuten kylppärin kaappia tai vaatehuonetta. On luvannut imuroida, joten raahaan imurin keskelle asuntoa. 20 min ennen kuin vieraat tulee, karjun sille, että voisiko jo viimein imuroida edes vähän keskilattiaa. Aloittaa imuroinnin esim, kirjahyllyjen päältä. 2 minuuttia ennen vieraiden tuloa menee suihkuun, eli kun vieraat tulee, hipsii asunnossa pyyhe päällä. Kyelee multa mitä vaatteita voisi laittaa päälleen.

[/quote]Tämä kuulostaa todella tutulta :) Isompien juhlien aikaan se ärsyttää, esim ylioppilasjuhlien aikaan, mutta pienemmissä ei niin haittaa. Mutta tuo erityisesti että mennään suihkuun ihan viime tipassa :D

Vierailija
5/10 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kaupassa, osallistuu kokkailuihin ja siivoiluihin. Vieraiden saavuttua tarjoilee ja isännöi. 

Vierailija
6/10 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei kyllä eväänsä liikauta juhlien eteen. No, maksaa tarjoilut. Komennan hänet sitten vaikka koirien kanssa ulos, että voin edes siivota ilman että kaksi terrieriä roikkuu pölyimurin johdossa.

Vierailija
7/10 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:10"]

[/quote]

Meillä samanlainen mies, joka ihan itse hoksaa, että nyt on aika siivota. Aloittaa jostain täysin omituisesta kohteesta kuten eteisen kausivaatekomerosta, kasaa sieltä tavaraa eteisen lattialle keoksi, etsii imuria, päättää pestä pyykkiä, kasaa likaisia vaatteita (omia sukkiaan pääasiassa) ulko-oven eteen ja muistaa, että nyt suihkuun. Joten minulla on 2 minuuttia aikaa siivota pois sukkakeko, pölynimuri ja järjestyksessä olleesta kaapista pois pengotut tavarat.

Vieraille mies myhäilee, että yhdessä teitä kovasti odotettiin, minä siivosin koko talon ja vaimo laittoi kahvin tippumaan!

Vierailija
8/10 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä homma menee niin, että yhdessä tehdään, mutta työnjako on se että minä suunnittelen ja organisoin ja mieheni on "apumiehenä". Suunnittelen tarjoilut ja miehen hyväksynnän (tai pienten korjailuehdotusten/lisäyksen) jälkeen suuntaamme yhdessä kauppaan hankintojen tekoon. Kotona mies siivoilee ja järjestelee paikkoja sillä välin kun kokkaan/leivon. Juhlien aikana mies seurustelee vieraiden kanssa sillä aikaa kun minä häärin keittiössä. Jos tarvitsen apukäsiä siellä, mies kyllä jeesaa. Minä ainakin olen tyytyväinen työnjakoon, eikä mieskään ole valitellut ja yhä uudelleen ja uudelleen on osallistunut juhlien järkkäilyyn.

Minä ehkä hieman panikoin ennen vieraiden tuloa, että onhan tajoiltavat varmasti viimeisen päälle onnistuneita ja yleensä mies saa minut jotenkin rauhoiteltua. Juhlissa on mielestäni hyvä tunnelma, eikä minua enää stressaa kun olen saanut tarjoiltavat pöytään. Minä suorastaan pidän juhlien emännöinnistä ja ruuanlaitosta ja leipomisesta!
Nyt kun sen näin oikein "ääneen" sanoo, niin pakko myöntää, että ollaan me kyllä hyvä tiimi, eikä varmasti vähiten miehen ansiosta!

Vierailija
9/10 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on seremoniamestari:) Hän suunnittelee tarjottavat, tekee ruoat mun kanssani, kattaa pöydän ja vieraiden syödessä huolehtii että on viiniä lasissa ja tarjottavat kiertää kaikilla. Mä saan vain olla ja nauttia:) Ja siivota keittiön

Vierailija
10/10 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siivoan ja suunnittelen,mies leipoo tarjottavat :)