Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömyyskorvauksista/sosiaalituista ei leikata?

Vierailija
26.09.2015 |

Miksi opiskelijoilta kaikkein köyhimmiltä leikataan mutta sossutuista ja työttömyyskorvauksista ei leikata? Sossupummit saa tonninkuussa tekemättä mitään ja opiskelijoiden pitäisi pärjätä puolet pienemmällä. Pakko kai itsekin lopettaa opiskelut ja rupee sossupummiksi kun ei täällä suomessa kannata opiskella kun loisimisesta maksetaan enemmän.
T.Opiskelija

Kommentit (275)

Vierailija
61/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:06"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:02"]Se on hevonkukkua että työttön saa tonnin. Alle neljä sataa on ns. käteen jäävä osuus ja siitä pitää maksaa ruuat, vaatteet, netti, puhelin jne. Pienikin ylimääräinen meno sanotaan pyykinkoneen kosahtaminen on tiukka paikka. Tiukentaa ei voi, oikeasti pitäisi saada enemmän. Tästä asiasta on euroopan neuvostolta tullut jo huomautus mutta paskat se mitään vaikuta. Mä en kertakaikkiaan tajua miten joku voi kadehtia työtöntä? Kokeilkaa itse tätä muutama vuosi ja tulkaa sitten kertomaan onko ihanaa. [/quote] Perusosa on lähes 500 euroa. Että kyllä sossupummit elää leveästi suomessa toisinkun köyhät opiskelijat.

[/quote]jos opintotuki ei riitä nii se on sit otettava sitä lainaa opiskelijat! älkää kadehtiko työttömiä, sit ku opinnot on suoritettu niin tervetuloa kokeilemaan työttömyyttä

Vierailija
62/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:30"]

Taas tätä samaa... Ottakaa lopputili ja antakaa se työpaikka jollekin työttömälle, niin näette miten ihanaa ja ''rikasta'' on olla työtön. 

[/quote]

Nämä kaikkitietävien kokoomusnuorten ketjut ovat kyllä ihan hauskaa luettavaa. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:30"]

Taas tätä samaa... Ottakaa lopputili ja antakaa se työpaikka jollekin työttömälle, niin näette miten ihanaa ja ''rikasta'' on olla työtön. 

[/quote]

Mulle oli opiskelujen jälkeen suorastaan luksusta olla työtön. Ja siitäkin huolimatta, että olen itsekin joutunut elämään työmarkkinatuella, olen sitä mieltä, että sitä voitaisiin leikata tai muuttaa vastikkeelliseksi.

Vierailija
64/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:27"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:24"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:20"]Ainakaan yksin asuvana, lapsettomana työttömänä en todellakaan saa tonnia kuussa. Joskus olen hakenut sossustakin toimeentulotukea, kun kaikki laskut sattuneet samalle kuulle eikä rahat olisi mitenkään riittänyt, niin sain 15€. Käyttörahaa pakollisten jälkeen minulle jää n. 300€/kk [/quote] 300€/kk? Kyllä sillä yhden ihmisen ruuat maksaa kevyesti. Ei mullakaan töissäkäyvänä jää 300 euroa pakollisten menojen jlkern, humputteluun.

[/quote]

Eikös ~480€ pitäisi jäädä pakollisten kulujen (vuokra, sähkö) jälkeen yksinasuvalle? Sossusta voi siis hakea sitä puuttuvaa osaa.

[/quote]

Miksi tämä ei koske opiskelijoita?
[/quote]
Siksi koska opiskelijat ovat suomen pohjasakkaa.
[/quote]

OPISKELIJAT POHJASAKKAA? :D siellä joku elämämkoulun käynyt pummi vauhdissa? Et voi tosissaan olla noin tyhmä?

Vierailija
65/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:32"]Minimi toimeentulolla elävät eivät vie yhteiskunnalta yhtään mitään.Kaikki palaa kiertoon moninkertaisina veroina.Lisäarvo jää tosin saamatta.
[/quote]
Kyllä vievät. Sossupummit ei tee mitään yhteiskunnan eteen ja silti heidän loikoilusta maksetaan maltaita.

Vierailija
66/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:06"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:02"]Se on hevonkukkua että työttön saa tonnin. Alle neljä sataa on ns. käteen jäävä osuus ja siitä pitää maksaa ruuat, vaatteet, netti, puhelin jne. Pienikin ylimääräinen meno sanotaan pyykinkoneen kosahtaminen on tiukka paikka. Tiukentaa ei voi, oikeasti pitäisi saada enemmän. Tästä asiasta on euroopan neuvostolta tullut jo huomautus mutta paskat se mitään vaikuta. Mä en kertakaikkiaan tajua miten joku voi kadehtia työtöntä? Kokeilkaa itse tätä muutama vuosi ja tulkaa sitten kertomaan onko ihanaa. [/quote] Perusosa on lähes 500 euroa. Että kyllä sossupummit elää leveästi suomessa toisinkun köyhät opiskelijat.

[/quote]jos opintotuki ei riitä nii se on sit otettava sitä lainaa opiskelijat! älkää kadehtiko työttömiä, sit ku opinnot on suoritettu niin tervetuloa kokeilemaan työttömyyttä
[/quote]

Töitä on. Vaikka sitten siivousta, avustajan hommaa yms. Pätkätyöt tai matalapalkkaiset hommathan ei työttömille kelpaa, ihan kuin teillä olisi edes varaa valita.

Vierailija
67/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta molemmista, niin opiskelusta kuin pitkäaikaistyöttömyydestäkin. Opintolainaa on edelleen maksamatta lähes 10 000 €. En ole pystynyt lyhentämään, koska en ole saanut töitä. Tein opiskelun aikana paljonkin töitä, mutta sitten tuli lama ja jouduin työttömäksi. Minulla on 2 korkeakoulututkintoa, joten en edes ehtinyt opiskelemaan toista tutkintoa loppuun, kun opintotukikuukaudet loppuivat kesken ja minusta tuli väliinputoaja. Isäni oli juuri kuollut, joten en saanut sossusta mitään apua, koska piti tuhlata se pieni perintö, minkä hän jätti. Vuodessa siitä ei jäänyt juuri mitään jäljelle, kun jouduin maksamaan ilman tukia vuokrat ja ruoat.

Minulla oli jo oman alan kokemusta, mutta yhtäkkiä töiden saaminen olikin todella vaikeaa. Yritin saada mitä tahansa töitä, mutta en saanut edes kaupan kassan töitä. Siivoukseenkin vaaditaan koulutus. Puhelinmyynnistä minulla oli jo kokemusta ja olin niin huono siinä (en saanut myytyä mitään), että en halunnut mennä enää uudelleen häiritsemään ihmisten kotirauhaa ja olemaan turhanpanttina. 

Jouduin keskeyttämään opinnot vuodeksi, koska en saanut mitään tukia. En saanut ansiosidonnaista, koska minulta puuttui muutama viikko työssäoloehdosta. Kelan peruspäivärahalla oleminen oli todella kurjaa, kun ei ollut opiskelija-asuntoa, eikä saanut tehdä töitä yhtään toisin kuin opiskelijat, koska muuten menettäisi senkin rahan. (Onneksi nykyään saa tienata sen 300 €).

Työttömänä itsetunto on todella alhaalla. Kun tosissaan yrittää saada töitä, ihan mikä tahansa kelpaa, ja silti ei saa mitään, tulee torjutuksi yhä uudelleen ja uudelleen, alkaa ihmettelemään, että tämänkö vuoksi panostin yli 10 vuotta opiskeluihin ahkerasti? Opiskelijana on myös rankkaa, jos ei kukaan sukulainen koskaan auta (minä en ole koskaan saanut mitään apua vanhemmilta tai keltään muultakaan), ja jos ei saa mitään osa-aikatöitä tai kesätöitä.

Sain pätkätyön, mutta uuvuin siellä pahasti, kun kaikki oli uutta ja piti näyttää koko ajan parhaansa, olla tosi ahkera ja paineet olivat kovat. En saanut jatkoa työsuhteelle ja tyttömänä sairastuin vakavaan masennukseen, enkä tiedä olenko enää koskaan työkykyinen. Työkyvyttömyyseläkkeellekään ei niin vain pääse, vaan vaarana on, että putoan pysyvästi työmarkkinatuelle. Millä maksan kaikki tuhansien opintolainat ja korkeat vuokrat, kun nykyiset tuet eivät riitä edes vuokranmaksuun?

Kela myöntää asumistukea Helsingissä vain 500 € maksavaan asuntoon, eikä huomioi sitä kalliimpaa vuokraa. Mistään en ole kuitenkaan saanut niin halpaa kämppää. Nykyiset tuet eivät yksinkertaisesti riitä. 

En kadehtisi siis kumpaakaan osapuolta.  

Sen sijaan ymmärrän sen, että suututtaa laiskat elämäntapatyöttömät, jotka vain ryyppäävät ja tupakoivat. Heitä on työttömissä kuitenkin vain pieni osa, joten älkää yleistäkö. Se on todella loukkaavaa meitä kohtaan, jotka ovat oman mielenterveydenkin uhalla yrittäneet kaikkensa menestyäkseen tässä elämässä. 

Vierailija
68/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:20"]Ainakaan yksin asuvana, lapsettomana työttömänä en todellakaan saa tonnia kuussa. Joskus olen hakenut sossustakin toimeentulotukea, kun kaikki laskut sattuneet samalle kuulle eikä rahat olisi mitenkään riittänyt, niin sain 15€. Käyttörahaa pakollisten jälkeen minulle jää n. 300€/kk
[/quote]
Sossun määrittelemien "pakollisten" menojen (mm. vuokra, sähkö, terveydenhoito, lääkkeet) pitää jäädä 485,50€. Ehkä sinä määrittelet pakolliset menot jotenkin toisin, tai sitten et osaa täyttää hakemuksia. Päätöksistä voi myös valittaa.

Vierailija
69/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:33"]

[/quote]

Samanlainen laina käyttöön työttömillekin! Jos ei työmarkkinatuki riitä, niin se on sit otettava sitä lainaa työttömät...

Vierailija
70/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:02"]Se on hevonkukkua että työttön saa tonnin. Alle neljä sataa on ns. käteen jäävä osuus ja siitä pitää maksaa ruuat, vaatteet, netti, puhelin jne. Pienikin ylimääräinen meno sanotaan pyykinkoneen kosahtaminen on tiukka paikka. Tiukentaa ei voi, oikeasti pitäisi saada enemmän. Tästä asiasta on euroopan neuvostolta tullut jo huomautus mutta paskat se mitään vaikuta. Mä en kertakaikkiaan tajua miten joku voi kadehtia työtöntä? Kokeilkaa itse tätä muutama vuosi ja tulkaa sitten kertomaan onko ihanaa. [/quote] Minä käyn töissä ja opiskelen. En nosta tukia, ja palkkani on verojen jälkeen noin 1000 €. Laske sinä pummi siitä sitten, paljonko sitä rahaa jää elämiseen? Vuokra 650 €, bussikortti 110 €. Kyllä se työttömyyskorvaus on liian suuri. Ns ilmaista rahaa ei tulisi ollakaan, jotain hommaa on tehtävä, jotta saa rahaa. Vaikka roskien keräilyä, vanhusten ulkoiluttamista tms

[/quote]

Käytkö Pietarissa bussilla vai mistä moinen bussikortti on hankittu?

Vierailija
71/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:34"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:27"] [quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:24"] [quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:20"]Ainakaan yksin asuvana, lapsettomana työttömänä en todellakaan saa tonnia kuussa. Joskus olen hakenut sossustakin toimeentulotukea, kun kaikki laskut sattuneet samalle kuulle eikä rahat olisi mitenkään riittänyt, niin sain 15€. Käyttörahaa pakollisten jälkeen minulle jää n. 300€/kk [/quote] 300€/kk? Kyllä sillä yhden ihmisen ruuat maksaa kevyesti. Ei mullakaan töissäkäyvänä jää 300 euroa pakollisten menojen jlkern, humputteluun. [/quote] Eikös ~480€ pitäisi jäädä pakollisten kulujen (vuokra, sähkö) jälkeen yksinasuvalle? Sossusta voi siis hakea sitä puuttuvaa osaa. [/quote] Miksi tämä ei koske opiskelijoita? [/quote] Siksi koska opiskelijat ovat suomen pohjasakkaa. [/quote] OPISKELIJAT POHJASAKKAA? :D siellä joku elämämkoulun käynyt pummi vauhdissa? Et voi tosissaan olla noin tyhmä?

[/quote]

Oletko joku assburger kun et sarkasmia tunnista?

Vierailija
72/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa maissa opiskelijat asuvat vanhempiensa luona, Suomessa on ilmaista opiskella ja tukia ja lainaa, opiskelijat pääsevät omilleen. On täysin eri asia olla opiskelujen takia väliaikaisesti köyhä kuin syntyä syrjäytyneeksi ja vaikkapa vähälahjaiseksi ja olla hautaan asti köyhä. 

Aloittaja uhkailee ryhtyvänsä sosiaalipummiksi kun siitä maksetaan niin hyvin. Toteuttaisi uhkauksensa jos se on todella hänen unelmaelämäänsä.

Ap: mikä estää sinua toteuttamasta unelmaasi sosiaalipummiudesta?

Vierailija
73/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:33"]

[/quote]

Samanlainen laina käyttöön työttömillekin! Jos ei työmarkkinatuki riitä, niin se on sit otettava sitä lainaa työttömät...
[/quote]

Juurikin näin. Ei sitä rahaa kuulu jaella ilmaiseksi. Opiskelijat sentään opiskelevat, työttömät vain elelevät muiden piikkiin.

Vierailija
74/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:02"]Se on hevonkukkua että työttön saa tonnin. Alle neljä sataa on ns. käteen jäävä osuus ja siitä pitää maksaa ruuat, vaatteet, netti, puhelin jne. Pienikin ylimääräinen meno sanotaan pyykinkoneen kosahtaminen on tiukka paikka. Tiukentaa ei voi, oikeasti pitäisi saada enemmän. Tästä asiasta on euroopan neuvostolta tullut jo huomautus mutta paskat se mitään vaikuta. Mä en kertakaikkiaan tajua miten joku voi kadehtia työtöntä? Kokeilkaa itse tätä muutama vuosi ja tulkaa sitten kertomaan onko ihanaa. [/quote] Minä käyn töissä ja opiskelen. En nosta tukia, ja palkkani on verojen jälkeen noin 1000 €. Laske sinä pummi siitä sitten, paljonko sitä rahaa jää elämiseen? Vuokra 650 €, bussikortti 110 €. Kyllä se työttömyyskorvaus on liian suuri. Ns ilmaista rahaa ei tulisi ollakaan, jotain hommaa on tehtävä, jotta saa rahaa. Vaikka roskien keräilyä, vanhusten ulkoiluttamista tms

[/quote]

[/quote]

Kuule ihan uudellamaalla. Junarataa ei ole täällä, vain kämäset bussit.

Vierailija
75/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:29"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:24"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:17"] Löytyy kun suostut tekemään jotakin sellaista mistä et niin pitäisikään. Pätkätöitä, hoiva-avustajan (ei tarvitse koulutusta), osa-aikaista jne. Ai niin mutta kun makaamalla perse homeessa saa saman rahan, niin en viitikään. Sano paikkakunta missä asut niin katotaan eikö siellä tosiaankaan ole MITÄÄN töitä? [/quote] Pitääkö jonkun 50 v DI-miehen lähteä hoiva-avustajaksi, jos on ollut vuoden työtön? [/quote] No menköön mihin tahtoo jos ei pummina aio elellä. Mutta siitähän se kenkä puristaakin, kun minä en HALUA tehdä työtä. Ihan turhaa vinkua että töitä ei ole. Pummiko se DI haluaa ola, onko se jotenkin arvokkaampaa? Ja mikäs siinä hoiva-avustajan työssä on, että ei kelpaa?

[/quote]

Ei tuollainen hakija saisi sitä työtä ylikoulutuksen takia.

Vierailija
76/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:39"]

[/quote]

[/quote]

Hanki opiskelija vihdoin opiskelija-alennus siihen bussikorttiisi...

Vierailija
77/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:27"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:24"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:20"]Ainakaan yksin asuvana, lapsettomana työttömänä en todellakaan saa tonnia kuussa. Joskus olen hakenut sossustakin toimeentulotukea, kun kaikki laskut sattuneet samalle kuulle eikä rahat olisi mitenkään riittänyt, niin sain 15€. Käyttörahaa pakollisten jälkeen minulle jää n. 300€/kk [/quote] 300€/kk? Kyllä sillä yhden ihmisen ruuat maksaa kevyesti. Ei mullakaan töissäkäyvänä jää 300 euroa pakollisten menojen jlkern, humputteluun.

[/quote]

Eikös ~480€ pitäisi jäädä pakollisten kulujen (vuokra, sähkö) jälkeen yksinasuvalle? Sossusta voi siis hakea sitä puuttuvaa osaa.

[/quote]

Satanen vähemmän on aika lähelle totuutta. Soskusta saan vähän yli 20 euroa kuukaudessa. Sen verran jää vajaaksi peruspäivärahan ja asumistuen jälkeen. 

Vierailija
78/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:44"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:29"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:24"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:17"] Löytyy kun suostut tekemään jotakin sellaista mistä et niin pitäisikään. Pätkätöitä, hoiva-avustajan (ei tarvitse koulutusta), osa-aikaista jne. Ai niin mutta kun makaamalla perse homeessa saa saman rahan, niin en viitikään. Sano paikkakunta missä asut niin katotaan eikö siellä tosiaankaan ole MITÄÄN töitä? [/quote] Pitääkö jonkun 50 v DI-miehen lähteä hoiva-avustajaksi, jos on ollut vuoden työtön? [/quote] No menköön mihin tahtoo jos ei pummina aio elellä. Mutta siitähän se kenkä puristaakin, kun minä en HALUA tehdä työtä. Ihan turhaa vinkua että töitä ei ole. Pummiko se DI haluaa ola, onko se jotenkin arvokkaampaa? Ja mikäs siinä hoiva-avustajan työssä on, että ei kelpaa?

[/quote]

Ei tuollainen hakija saisi sitä työtä ylikoulutuksen takia.
[/quote]

Niiiiiin urbaanilegenda, että joku työtön "ylikoulutettu" ei saisi mitään hommaa. Isäni jäi työttömäksi 5 vuotta sitten yt takia, hän oli markkinointipäällikkönä (KTM) suurehkossa yrityksessä. Oman alan töitä ei heti löytynyt, jolloin hän teki luokanopettajan ja lastenhoitajan sijaisuuksia, uskokaa tai älkää.

Vierailija
79/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:44"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:39"]

[/quote]

[/quote]

Hanki opiskelija vihdoin opiskelija-alennus siihen bussikorttiisi...
[/quote]

Sitä ei saa, yhteen suuntaan täytyy tulla 80km. Minulla tulee Helsinkiin reilu 50 km. Eli sitä alennusta ei heru. Luuletko tosiaan, etten olisi yrittänyt? Joillakin on oikeasti tiukka tilanne, toisin kuin teillä sossupummeilla.

Vierailija
80/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka puhutte ja kirjoittte työttömistä kuin epäihmisistä jotka ei ansaitsisi melkeinpä edes olla tällä pallolla. Kun te joudutte työttömäksi ja valittte kuinka ei raha riitä elämiseen, minä nauran. Jos tietäisin keitä olette, tulisin kysymään henkilökohtaisesti josko sopisi että leikattaisiin vielä puolet tai yli puolet työttömyystuesta. "kun olet vain loinen."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän