Miksi työttömyyskorvauksista/sosiaalituista ei leikata?
Miksi opiskelijoilta kaikkein köyhimmiltä leikataan mutta sossutuista ja työttömyyskorvauksista ei leikata? Sossupummit saa tonninkuussa tekemättä mitään ja opiskelijoiden pitäisi pärjätä puolet pienemmällä. Pakko kai itsekin lopettaa opiskelut ja rupee sossupummiksi kun ei täällä suomessa kannata opiskella kun loisimisesta maksetaan enemmän.
T.Opiskelija
Kommentit (275)
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:57"]
Opiskelu on hetkellistä..johtuisiko siitä.
[/quote]
Voitaisiin olettaa myös työttömyyden olevan hetkellistä ja vaatia vaikkapa ensimmäisen työttömyysvuoden ajalta lainan nostamista. Tässä ilmainen idea hallitukselle!
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:02"]Se on hevonkukkua että työttön saa tonnin. Alle neljä sataa on ns. käteen jäävä osuus ja siitä pitää maksaa ruuat, vaatteet, netti, puhelin jne. Pienikin ylimääräinen meno sanotaan pyykinkoneen kosahtaminen on tiukka paikka. Tiukentaa ei voi, oikeasti pitäisi saada enemmän. Tästä asiasta on euroopan neuvostolta tullut jo huomautus mutta paskat se mitään vaikuta.
Mä en kertakaikkiaan tajua miten joku voi kadehtia työtöntä? Kokeilkaa itse tätä muutama vuosi ja tulkaa sitten kertomaan onko ihanaa.
[/quote]
Mitä jos sinä menisit töihin?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:57"]
Opiskelu on hetkellistä..johtuisiko siitä.
[/quote]
Niinhän työttömyydenkin olisi tarkoitus olla...
[/quote]
Jep mutta sossupummeille työttömyys ei ole hetkellistä.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:02"]Se on hevonkukkua että työttön saa tonnin. Alle neljä sataa on ns. käteen jäävä osuus ja siitä pitää maksaa ruuat, vaatteet, netti, puhelin jne. Pienikin ylimääräinen meno sanotaan pyykinkoneen kosahtaminen on tiukka paikka. Tiukentaa ei voi, oikeasti pitäisi saada enemmän. Tästä asiasta on euroopan neuvostolta tullut jo huomautus mutta paskat se mitään vaikuta.
Mä en kertakaikkiaan tajua miten joku voi kadehtia työtöntä? Kokeilkaa itse tätä muutama vuosi ja tulkaa sitten kertomaan onko ihanaa.
[/quote]
Ei tarvitse kokeilla koska en usko hetkeäkään, että kukaan ei ole vuosikausia työtön muuta kuin omasta halustaan. Ihan varmasti löytää jotakin työtä jos haluaa, mutta kun pitäis saada just se tietty työ.
Vastikkeelliseksi vaan työttömyyskorvaus 2-3 vuoden jälkeen. Jo löytyis äkkiä töitä aika monelle kun vaihtoehtona olisi roskien kerääminen.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:33"] [quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:02"]Se on hevonkukkua että työttön saa tonnin. Alle neljä sataa on ns. käteen jäävä osuus ja siitä pitää maksaa ruuat, vaatteet, netti, puhelin jne. Pienikin ylimääräinen meno sanotaan pyykinkoneen kosahtaminen on tiukka paikka. Tiukentaa ei voi, oikeasti pitäisi saada enemmän. Tästä asiasta on euroopan neuvostolta tullut jo huomautus mutta paskat se mitään vaikuta. Mä en kertakaikkiaan tajua miten joku voi kadehtia työtöntä? Kokeilkaa itse tätä muutama vuosi ja tulkaa sitten kertomaan onko ihanaa. [/quote] Minä käyn töissä ja opiskelen. En nosta tukia, ja palkkani on verojen jälkeen noin 1000 €. Laske sinä pummi siitä sitten, paljonko sitä rahaa jää elämiseen? Vuokra 650 €, bussikortti 110 €. Kyllä se työttömyyskorvaus on liian suuri. Ns ilmaista rahaa ei tulisi ollakaan, jotain hommaa on tehtävä, jotta saa rahaa. Vaikka roskien keräilyä, vanhusten ulkoiluttamista tms [/quote] Käytkö Pietarissa bussilla vai mistä moinen bussikortti on hankittu? [/quote] Kuule ihan uudellamaalla. Junarataa ei ole täällä, vain kämäset bussit.
[/quote]
Mitä ihmeellistä 110e kuukausilipussa on? Itse kuljin Espoosta helsinkin 15km päivittäin ja kk lippu oli 110e kuussa koska on SEUTUlippu. Hesan seudulla jo pelkästään sisäinen kk lippu maksaa 40e joka sekin on minusta paljon...
[/quote]
Päätoiminen opiskelija voi saada matkalipun puoleen hintaan. Itselläni kk-kortti olisi juurikin tuon 100€, mutta opiskelija-ale pudottaa sen viiteenkymppiin.
Opintotoimistoon vaan kaavaketta ja leimaa hakemaan.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:02"]Se on hevonkukkua että työttön saa tonnin. Alle neljä sataa on ns. käteen jäävä osuus ja siitä pitää maksaa ruuat, vaatteet, netti, puhelin jne. Pienikin ylimääräinen meno sanotaan pyykinkoneen kosahtaminen on tiukka paikka. Tiukentaa ei voi, oikeasti pitäisi saada enemmän. Tästä asiasta on euroopan neuvostolta tullut jo huomautus mutta paskat se mitään vaikuta. Mä en kertakaikkiaan tajua miten joku voi kadehtia työtöntä? Kokeilkaa itse tätä muutama vuosi ja tulkaa sitten kertomaan onko ihanaa. [/quote] Mitä jos sinä menisit töihin?
[/quote]
Mistähän niitä töitä löytyy? Oikea av:n klassikkolausahdus: "miksi työttömät eivät vain mene töihin?"
Opiskelu ON hetkellistä jos edes rahtusen verran pitää kiinni opintoaikatauluista. Työttömyys sen sijaan ei mitenkään sanotusti ole hetkellistä, koska jos niitä työpaikkoja EI OLE, niin se ei silloin ole mikään asennekysymys että menisikö töihin vai ei.
[/quote]
Tuethan riippuvat mm. asumismuodosta. Jos peruspäivärahalla oleva asuu yksin vuokralla, tuet yhteensä ovat helposti yli tonnin.
Euroopan neuvoston tutkijat tekivät virheen, joka oikaistiin heti. He eivät tajunneet, että Suomessa voi saada monia tukia päällekkäin. Esim. työttömyyskorvaus, asumistuki ja toimeentulotuki.
Lisäksi, Suomessa tuet ovat pysyviä, monessa Euroopan maassa saa työttömyyskorvausta esim. puoli vuotta, jonka jälkeen ei saa mitään.
Ja niistä opinnoista pitää maksaa, paljonko? Aivan. Ilmainen koulutus ja vielä karkkirahaa kaupan päälle. Ja kyllä, olen itsekin ollut opiskelija ja nostanut lainaakin lähes 12000e elämiseen. Ikinä ei tullut mieleen kadehtia työttömiltä tai sairailta heidän toimeentuloaan. Ehkä sinullekin käy niin "onnekkaasti", että päädyt valmistuttuasi työttömäksi. Sitten kelpaa elellä leveästi sohvalla maaten. En vain ymmärrä opiskelijoiden vinkumista. Sitten, kun on ollut pitkään työelämässä maksamassa veroja, niin ehkä ymmärtää maailmaa vähän oman laatikon ulkopuoleltakin.
Koulussa istuskelu on valtiolle helvatan kallista!
Opettajien palkat. Kiinteistökulut ym...
Työtön on halpa kuluerä. Ehdotan lukukausimaksuja kouluihin Esim vuosi lukiota hintana voisi olla vaikka 30 000e...
Yliopistovuosi 45 000e...jne...
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:02"]Se on hevonkukkua että työttön saa tonnin. Alle neljä sataa on ns. käteen jäävä osuus ja siitä pitää maksaa ruuat, vaatteet, netti, puhelin jne. Pienikin ylimääräinen meno sanotaan pyykinkoneen kosahtaminen on tiukka paikka. Tiukentaa ei voi, oikeasti pitäisi saada enemmän. Tästä asiasta on euroopan neuvostolta tullut jo huomautus mutta paskat se mitään vaikuta. Mä en kertakaikkiaan tajua miten joku voi kadehtia työtöntä? Kokeilkaa itse tätä muutama vuosi ja tulkaa sitten kertomaan onko ihanaa. [/quote] Mitä jos sinä menisit töihin?
[/quote]
Mistähän niitä töitä löytyy? Oikea av:n klassikkolausahdus: "miksi työttömät eivät vain mene töihin?"
[/quote]
Esim. täältä voit etsiä työssäkäyntialueesi avoimia työpaikkoja: http://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/haku/
Ole hyvä!
Löytyy kun suostut tekemään jotakin sellaista mistä et niin pitäisikään. Pätkätöitä, hoiva-avustajan (ei tarvitse koulutusta), osa-aikaista jne. Ai niin mutta kun makaamalla perse homeessa saa saman rahan, niin en viitikään.
Sano paikkakunta missä asut niin katotaan eikö siellä tosiaankaan ole MITÄÄN töitä?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:46"]
Miksi opiskelijoilta kaikkein köyhimmiltä leikataan mutta sossutuista ja työttömyyskorvauksista ei leikata? Sossupummit saa tonninkuussa tekemättä mitään ja opiskelijoiden pitäisi pärjätä puolet pienemmällä. Pakko kai itsekin lopettaa opiskelut ja rupee sossupummiksi kun ei täällä suomessa kannata opiskella kun loisimisesta maksetaan enemmän. T.Opiskelija
[/quote].
Turhaa köyhät täällä nälvivät toisiaan. Oletteko niin helposti Benin ja kumppanien johdateltavissa ja annatte manipuloida itseänne? Työttömyyskorvaus on siinä 600 euron hujakoilla. Onko opintotuki 300 euroa? Mutta kaipa ymmärrät itsekin, ettei siitä 600 eurostakaan voi enää paljoa tämän maan hintatasoon nähden leikata. Ja ainakin lapsilisistä meni se 10 euroa ihan hiljattain.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:02"]
Se on hevonkukkua että työttön saa tonnin. Alle neljä sataa on ns. käteen jäävä osuus ja siitä pitää maksaa ruuat, vaatteet, netti, puhelin jne. Pienikin ylimääräinen meno sanotaan pyykinkoneen kosahtaminen on tiukka paikka. Tiukentaa ei voi, oikeasti pitäisi saada enemmän. Tästä asiasta on euroopan neuvostolta tullut jo huomautus mutta paskat se mitään vaikuta.
[/quote]
Opiskelija sen sijaan saa sen 400-500e/kk (riippuen koska on aloittanut opiskelun), josta pitäisi maksaa kaikkien noiden luettelemiesi asioiden lisäksi myös se vuokra..
Herranjumala munko sun koulutuskin pitäisi maksaa!
Koulutat itsesi minun rahoilla hyväpalkkaiseen ammattiin ja sitten pitää vielä saada se palkkakin itselle?
Ei ole pummaamisella mitään rajaa!
Ainakaan yksin asuvana, lapsettomana työttömänä en todellakaan saa tonnia kuussa. Joskus olen hakenut sossustakin toimeentulotukea, kun kaikki laskut sattuneet samalle kuulle eikä rahat olisi mitenkään riittänyt, niin sain 15€. Käyttörahaa pakollisten jälkeen minulle jää n. 300€/kk
Jos 600€:n lisäksi saa asumistukea ja ehkä toimeentulotukea niin on siinä aikamoiset tulot laiskottelemisesta.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:20"]
Ainakaan yksin asuvana, lapsettomana työttömänä en todellakaan saa tonnia kuussa. Joskus olen hakenut sossustakin toimeentulotukea, kun kaikki laskut sattuneet samalle kuulle eikä rahat olisi mitenkään riittänyt, niin sain 15€. Käyttörahaa pakollisten jälkeen minulle jää n. 300€/kk
[/quote]
Eikö muka 300e/kk riitä käyttörahaksi yksinasuvalle lapsettomalle?
Mieluummin opiskelijalta kuin työttömältä. Tajuat sen ehkä itsekin, jos vähän ajattelet järjellä. t. toinen opiskelija
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:01"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:55"]Voit opiskelijana saada toimeentulotukea. Itse sain kun opiskelin kun oli todentaa että töitä ei saanut ja opiskelija asuntoihin ei päässyt.
Joten en ihan heti olisi leikkaamassa kaikkein heikommilta. Esim. Työttömyys tukea saa usea yli 50v kun on yt;ssä tullut potkut ja ansiosidonnainen on jo loppunut vaikka mitään työtä ei ole löytynyt.
[/quote]
Suomi voisikin keksiä tähän jonkun paremman ratkaisun. 50-vuotiaalla ei ole enää samaa oppimiskykyä, voi olla hyvin vanhentuneet tiedot muutenkin, palkkaa pitäisi kuitenkin maksaa ikälisien mukaan, on sairauksia ja vaivoja - he voisivat hyvinkin saada vaikka jotain soviteltua lisäeläkettä eläkkeensä päälle vaikka vapaaehtoistyöllä ja jäädä suosiolla pois työelämästä. Ongelmanahan on nuorten työttömyys ja yksi syy siihen on täysin passivoiva työttömyys ja sosiaaliturva joka kyllä kannattelee. Ja minulle ei opiskelijana herunut sos.toimesta mitään koska minulla oli työn takia auto. Vklp-työ ja opintotuki ei siis riittänyt, auto olisi pitänyt myydä pois ja elää sillä parilla satasella minkä siitä olisin saanut ja sitten olisi työt loppuneet kun ei olisi ollut autoa. Ja sitten luultavasti edelleen sos.toimi olisi keksinyt jonkun verukkeen miksi en saa toimeentulotukea.
[/quote]
Yleensä (halvan) auton saa pitää, etenkin jos sitä tarvitaan työssä käymiseen. Valititko päätöksestä?