Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömyyskorvauksista/sosiaalituista ei leikata?

Vierailija
26.09.2015 |

Miksi opiskelijoilta kaikkein köyhimmiltä leikataan mutta sossutuista ja työttömyyskorvauksista ei leikata? Sossupummit saa tonninkuussa tekemättä mitään ja opiskelijoiden pitäisi pärjätä puolet pienemmällä. Pakko kai itsekin lopettaa opiskelut ja rupee sossupummiksi kun ei täällä suomessa kannata opiskella kun loisimisesta maksetaan enemmän.
T.Opiskelija

Kommentit (275)

Vierailija
1/275 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:57"]

Opiskelu on hetkellistä..johtuisiko siitä.

[/quote]Kuuleppas, on tässä ollut opintolainaa aikoinaan, ja omalla työpalkalla maksettu opintolainat korkoineen takaisin pankille, ja töitä on tehty normipalkoilla ja lapsiakin on synnytetty ja kasvatettu, ja veroja on makseltu ja maksetaan vieläkin. Työttömyys ei ole valinta, vaan pakotettu olotila, opiskelu on vapaaehtoista, jätä sitten opintosi ja ala työttömäksi ammattitaidottomaksi, jos luulet sillä elämäsi taloudellisen tilan kohentuvan pilviin. Ei ole työttömän vika, jos ei töitä ole, eikä ammattitaitoasi tarvita!

Hetkinen. Eikö sen tuilla elämisen ilman mitän vastiketta pitäisi olla paljon hetkellisempää kuin opiskelun? Opiskelu kestää korkea-asteella noin 5 vuotta. Tässä ajassa ehtii henkensä pitimiksi nostaa muhkean opintolainan. Sen sijaan huvikseen sohvalla makaava saa vastikkeetonta, huom. vastikkeetonta, rahaa joka kuukausi eikä hänen tarvitse nostaa ikinä mitään lainaa. Minusta tämän pitäisi olla toisinpäin. Nostakaa te lainaa, makailijat, myös.

[/quote]

Vierailija
2/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kannattaa loisia. Työ ja opiskelu ei kannata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan olleeni opiskelijana katkera kun koulut keskeyttäneen tuttavan kaikki kulut maksettiin ja minulle opiskelijana sanottii vaan että mitään et saa, mene töihin. Eipä riittänyt opintotuki eron jälkeen edes vuokraan ja halvempaa asuntoa ei löytynyt (siksi että niissä halvemmissa ja pienemmissä asui sos.toimen asiakkaita.) Eli kyllä, olen kanssasi samoilla linjoilla. Kenellekään ei tarvitse mitään ryyppypesää kustantaa. Tulonsiirroissa pitäisi siirtyä täysin minimalistiseen linjaan.

Vierailija
4/275 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi tätä keskustelua.

jokainen meistä tietää ettei moniongelmaisen tuilla eläminen ole väliaikaista. Ihmisistä osa on syrjäytyneitä eivätkä tällaiset ihmiset ole aktivoitavissa mukaan yhteiskunnan toimintaan. THHL ym. ovat tutkineetkin vastikkeellista sosiaaliturvaa syrjäytyneille. Tulee huomattavasti kalliimmaksi maksaa toiminta, jolla syrjäytyneet saadaan joka päivä liikkeelle kuin maksaa heille toimeentulotuki ja asumistuki.

Vierailija
5/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit opiskelijana saada toimeentulotukea. Itse sain kun opiskelin kun oli todentaa että töitä ei saanut ja opiskelija asuntoihin ei päässyt.
Joten en ihan heti olisi leikkaamassa kaikkein heikommilta. Esim. Työttömyys tukea saa usea yli 50v kun on yt;ssä tullut potkut ja ansiosidonnainen on jo loppunut vaikka mitään työtä ei ole löytynyt.

Vierailija
6/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska sosiaaliturvan taso on nytkin liian matala.

Vierailija
7/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömille pitää maksaa rahat kaljaa[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:50"]Muistan olleeni opiskelijana katkera kun koulut keskeyttäneen tuttavan kaikki kulut maksettiin ja minulle opiskelijana sanottii vaan että mitään et saa, mene töihin. Eipä riittänyt opintotuki eron jälkeen edes vuokraan ja halvempaa asuntoa ei löytynyt (siksi että niissä halvemmissa ja pienemmissä asui sos.toimen asiakkaita.) Eli kyllä, olen kanssasi samoilla linjoilla. Kenellekään ei tarvitse mitään ryyppypesää kustantaa. Tulonsiirroissa pitäisi siirtyä täysin minimalistiseen linjaan.
[/quote]
Mä varastaisin kaupasta kaljat jos sossu ei mulle ryyppäystä maksais.
t. sossupummi

Vierailija
8/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:56"]Siksi koska sosiaaliturvan taso on nytkin liian matala.
[/quote]
Sosiaaliturva suomessa romanian tasolla.

Vierailija
9/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä juttu se oli, kun Arhinmäki sanoi kyselytunnilla, että opiskelijoiden toimeentulosta olla leikkaamassa 1/4? Lähetys loppui juuri siinä kohtaa. Eli opintotukea ollaan leikkaamassa sadalla eurolla??!

Vierailija
11/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Usutetaan kaikki alisteisessa asemassa olevat nokkimaan toisiaan samaan aikaan kun megakorporaatiot valtaa maailman :D

Vierailija
12/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:55"]Voit opiskelijana saada toimeentulotukea. Itse sain kun opiskelin kun oli todentaa että töitä ei saanut ja opiskelija asuntoihin ei päässyt.
Joten en ihan heti olisi leikkaamassa kaikkein heikommilta. Esim. Työttömyys tukea saa usea yli 50v kun on yt;ssä tullut potkut ja ansiosidonnainen on jo loppunut vaikka mitään työtä ei ole löytynyt.
[/quote]
Suomi voisikin keksiä tähän jonkun paremman ratkaisun. 50-vuotiaalla ei ole enää samaa oppimiskykyä, voi olla hyvin vanhentuneet tiedot muutenkin, palkkaa pitäisi kuitenkin maksaa ikälisien mukaan, on sairauksia ja vaivoja - he voisivat hyvinkin saada vaikka jotain soviteltua lisäeläkettä eläkkeensä päälle vaikka vapaaehtoistyöllä ja jäädä suosiolla pois työelämästä. Ongelmanahan on nuorten työttömyys ja yksi syy siihen on täysin passivoiva työttömyys ja sosiaaliturva joka kyllä kannattelee. Ja minulle ei opiskelijana herunut sos.toimesta mitään koska minulla oli työn takia auto. Vklp-työ ja opintotuki ei siis riittänyt, auto olisi pitänyt myydä pois ja elää sillä parilla satasella minkä siitä olisin saanut ja sitten olisi työt loppuneet kun ei olisi ollut autoa. Ja sitten luultavasti edelleen sos.toimi olisi keksinyt jonkun verukkeen miksi en saa toimeentulotukea.

Vierailija
13/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:57"]Opiskelu on hetkellistä..johtuisiko siitä.

[/quote]

Tavallaan samaa mieltä muuten. Ongelma vaan on siinä, että useat työttömät, joilla joko ei ole koulutusta tai se ei työllistä, eivät halua opiskella, koska tulot tippuisivat.

Vierailija
14/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hevonkukkua että työttön saa tonnin. Alle neljä sataa on ns. käteen jäävä osuus ja siitä pitää maksaa ruuat, vaatteet, netti, puhelin jne. Pienikin ylimääräinen meno sanotaan pyykinkoneen kosahtaminen on tiukka paikka. Tiukentaa ei voi, oikeasti pitäisi saada enemmän. Tästä asiasta on euroopan neuvostolta tullut jo huomautus mutta paskat se mitään vaikuta.

Mä en kertakaikkiaan tajua miten joku voi kadehtia työtöntä? Kokeilkaa itse tätä muutama vuosi ja tulkaa sitten kertomaan onko ihanaa.

Vierailija
15/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:55"]

Voit opiskelijana saada toimeentulotukea. Itse sain kun opiskelin kun oli todentaa että töitä ei saanut ja opiskelija asuntoihin ei päässyt. Joten en ihan heti olisi leikkaamassa kaikkein heikommilta. Esim. Työttömyys tukea saa usea yli 50v kun on yt;ssä tullut potkut ja ansiosidonnainen on jo loppunut vaikka mitään työtä ei ole löytynyt.

[/quote]

Opiskelija ei saa toimeentulotukea, jos ei ole nostanut kaikkea opintolainaa.

En muuten ymmärrä, miksi työttömille ei ole opintolainaa vastaavaa lainajärjestelyä olemassa? Työmarkkinatukea voisi hyvin leikata ja jakaa ns. perusosaan ja lainaosaan. Jos haluaisi perusosaa leveämmän elintason, voisi nostaa lainaa, jossa olisi samat ehdot kuin opintolainassa. Motivoisi näitä elämäntapatyöttömiä työllistymään, kun olisi tiedossa, että laina erääntyy maksettavaksi.

Vierailija
16/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hetkinen. Eikö sen tuilla elämisen ilman mitän vastiketta pitäisi olla paljon hetkellisempää kuin opiskelun? Opiskelu kestää korkea-asteella noin 5 vuotta. Tässä ajassa ehtii henkensä pitimiksi nostaa muhkean opintolainan. Sen sijaan huvikseen sohvalla makaava saa vastikkeetonta, huom. vastikkeetonta, rahaa joka kuukausi eikä hänen tarvitse nostaa ikinä mitään lainaa. Minusta tämän pitäisi olla toisinpäin. Nostakaa te lainaa, makailijat, myös.

Vierailija
17/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:58"]

Heh. Usutetaan kaikki alisteisessa asemassa olevat nokkimaan toisiaan samaan aikaan kun megakorporaatiot valtaa maailman :D

[/quote]

Vanha kunnon hajoita ja hallitse taktiikka. Joku sentään tajuaa missä mennään.

Vierailija
18/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:02"]

Se on hevonkukkua että työttön saa tonnin. Alle neljä sataa on ns. käteen jäävä osuus ja siitä pitää maksaa ruuat, vaatteet, netti, puhelin jne. Pienikin ylimääräinen meno sanotaan pyykinkoneen kosahtaminen on tiukka paikka. Tiukentaa ei voi, oikeasti pitäisi saada enemmän. Tästä asiasta on euroopan neuvostolta tullut jo huomautus mutta paskat se mitään vaikuta.

Mä en kertakaikkiaan tajua miten joku voi kadehtia työtöntä? Kokeilkaa itse tätä muutama vuosi ja tulkaa sitten kertomaan onko ihanaa.

[/quote]

Opiskelijan on helppo kadehtia, kun ne saavat vähemmän rahaa! Opiskelijan maksimitulot ovat tuon 400, ei käteen jäävä osuus!

Vierailija
19/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:02"]Se on hevonkukkua että työttön saa tonnin. Alle neljä sataa on ns. käteen jäävä osuus ja siitä pitää maksaa ruuat, vaatteet, netti, puhelin jne. Pienikin ylimääräinen meno sanotaan pyykinkoneen kosahtaminen on tiukka paikka. Tiukentaa ei voi, oikeasti pitäisi saada enemmän. Tästä asiasta on euroopan neuvostolta tullut jo huomautus mutta paskat se mitään vaikuta.

[/quote]
Perusosa on lähes 500 euroa. Että kyllä sossupummit elää leveästi suomessa toisinkun köyhät opiskelijat.

Vierailija
20/275 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niinhän työttömyydenkin olisi tarkoitus olla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä