Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luin lapsena melko paljon Astrid Lindgrenin kirjoja.

Vierailija
05.04.2022 |

Oikeastaan ei ole ihme että minusta tuli aika erikoinen kun ne kirjatkin olivat näin aikuisena hiukan erikoisia. Peppi asui hevosen ja apinan kanssa yksin omassa talossaan, leikki naapurin lasten kanssa ja jonka isä oli nee ke ri kuningas. Pikkuveli ystävystyi Katto-Kassisen kanssa joka oli hänen kotitalon katolla kattotalossa asuva selvästi aikuinen mies joka käyttäytyi kuitenkin kuin lapsi esimerkiksi vaatien että pikkuveljen täytyy ostaa hänelle säästörahoillaan karkkia ja Kassinen oli selvästi olemassa sillä hänen vanhemmat ja isosisaruksetkin sekä kaverit näkivät tämän eli kyseessä ei ollut mielikuvitusystävä. Eemeli oli älykäs mutta vilkas paljon metkuja tekevä poika joka veti esimerkiksi pikkusiskonsa lipputankoon, järjesti vaivastalon asukkaille joulujuhlan kuultuaan että nämä eivät olleet saaneet ruokaa jouluna mutta siinä hävisi parempiin suihin perheen ruoat ja tuli kanan ja porsaan kanssa humalaan syötyään kirsikoita joista hänen äitinsä oli tehnyt kirsikkaviiniä. Eemeli siis oli älykäs koska hän keksi kaikenlaisia metkuja ja oli koulussa metkuistaan huolimatta hyvä ellei jopa paras oppilas vaikka hän pussasikin opettajaansa mikä nykyään tietysti olisi seksuaalista ahdistelua koska hän oli poika ja opettaja nainen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en aio enää lukea Astrid Lindgrenin kirjoja. ne monet, jotka minulla on, aion repiä ja heittää pois.

Sellainen tyyppi, joka ensiksi tulee äidiksi ja sitten hylkää lapsensa, jotta voi keskittyä tulemaan kuuluisaksi kirjailijaksi, ei ansaitse lukijoita.

Häpeä Astrid Lindgren.

Ensiksi lapsi ja sitten on ihan hyvää aikaa vielä loppuelämän verran "tulla kuuluisaksi kirjailijaksi".

Halveksin sinua.

Vierailija
2/6 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en aio enää lukea Astrid Lindgrenin kirjoja. ne monet, jotka minulla on, aion repiä ja heittää pois.

Sellainen tyyppi, joka ensiksi tulee äidiksi ja sitten hylkää lapsensa, jotta voi keskittyä tulemaan kuuluisaksi kirjailijaksi, ei ansaitse lukijoita.

Häpeä Astrid Lindgren.

Ensiksi lapsi ja sitten on ihan hyvää aikaa vielä loppuelämän verran "tulla kuuluisaksi kirjailijaksi".

Halveksin sinua.

Anna kun arvaan, luit HS:n artikkelin otsikon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sen yhen Allan Lindgrenin täti?

Vierailija
4/6 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeä Astrid Lindgren.

Halveksin sinua.

Juuri näin. Halveksuttava akka. 

Vierailija
5/6 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Poistoon...

Vierailija
6/6 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et sä sitten kyllä tiedä asiasta mitään. Tuskin osaat lukea muutenkaan.