Onko ihmiset lopettaneet Finnkinossa käynnin kokonaan?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Ottivat koronapassin käyttöön, kun ei olisi ollut pakko.
Joten en ole menossa enää.
Sama. Lisäksi se, että omia eväitä ei saa tuoda mukanaan niin eipä tule tosiaan enää mentyä.
Lapsille oli kiva ostaa karkit etukäteen, pussittaa jokaiselle sopiva määrä omaan pikkuiseen pakastuspussiin. Samoin teki oma äitini. Se oli vähän niin kuin semmoinen leffaan valmistautumisrituaali. Ei jokainen todellakaan tarvitse omaa isoa karkkipussia!
Pitäisi sitten varmaan heitellä yhtä karkkipussia edestakaisin perheen kesken.
Eihän sitä koronapassia enää kysytä? Mutta jos haluatte vieläkin "kostaa" ja siten näyttää rokotuskriittisten mahtia, antaa palaa. :D
18-20 egee leffalippu....hah. tolla summalla saa jo 3 eri suoratoistopalvelua kuukaudessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leffalippu on joku 14€ Saan sillä hinnalla 6.1 Surround kotistudiooni kaksi blueray elokuvaa, jota voin katsoa ikuisesti.
Lipun hinta on älytön nykyään. Lipun päälle tulee parkkimaksu (18€) syömiset (10-15€) eli kun yhden hengen leffa kokonaiskustannuksiltaan on 30-40€ niin ei kiitos.
Nautin tästä "näpäytyksestä" jonka ahneet alati hintojaan nostavat ylikalliit teatterit saavat. Ei kun konkkaan vaan ja uusi realistisemmin hinnoin liikkeellä oleva yrittäjä kuvioihin, minulta ei tule latiakaan enää!
Olen samaa mieltä. Kotioloissa voi katsoa omassa rauhassa pimeässä sen 2-3 tunnin elokuvan ja tarvittaessa jääkaappi ja vessa ovat lähellä. Elokuvalippujen hinnat ovat varmasti kannustaneet monia hankkimaan ne filmit mieluiten Blu-rayna omiin kokoelmiin, jolloin elokuvien tekijätkin saavat rahansa.
En muuten koskaan käytä "leffa" sanaa, sillä se kuulostaa joltain stadin slangilta.
Mutta miksi ostaa blu-ray viemään kaappitilaa, kun elokuvan voi myös vuokrata esim. iTunesista? Veikkaan ettei omia kokoelmia kasaa kuin vain osa miehistä, suurin osa ihmisistä ei halua liikaa krääsää kotiinsa.
En koe että musiikkiäänitteiden, elokuvien ja tv-sarjojen fyysiset tallenteet olisivat mitään krääsää vaan populaarikulttuurin tukemista ja kokoelman rakentamisesta, joka kertoo samalla omasta henkilöhistoriasta. On vain huonoa suunnittelua jos niille ei löydy soveliasta säilytystilaa kirjahyllyistä, kaapeista ja laatikoista. Itse asiassa kävin marraskuussa 2021 läpi asuntoni kaikki mahdolliset kaapit, komerot ja varastotilat, ja heitin pois semmoista tavaraa kuten vanhoja papereita ja vaatteita, joilla ei ollut minulle enää käyttöarvoa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä koronapassia enää kysytä? Mutta jos haluatte vieläkin "kostaa" ja siten näyttää rokotuskriittisten mahtia, antaa palaa. :D
Sun mielestä pitäisi siis antaa tuosta noin vain anteeksi se, että osaa ihmisistä on uhkailtu, syrjitty, painostettu ja käytännössä pakotettu ottamaan rokote ilman omaa vapaata tahtoa. Nämä firmat ovat sitä omalla toiminnallaan tukeneet. Sitten kyynel silmäkulmassa ihmetellään miksi porukkaa ei enää kiinnosta käydä.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina käynyt paljon elokuvissa, mutta kun lähtivät rajaamaan passilla ihmisiä ulos, käynnit loppuivat siihen.
Olen kolmesti rokotettu perusterve aikuinen ja käytän edelleen ruokakaupassa käydessäni maskia, sillä ei se korona ole hävinnyt minnekään Ukrainan sodan myötä. Enemmän minun elokuvateatterissa käyntejä on vähentänyt sen että en koe sen tarjoavan rahalle vastinetta. Jos televisiosta tulee joku lupaavalta vaikuttava mutta surkeaksi tekeleeksi osoittautuva filmi, sen voi aina jättää kesken vaikkapa 30 minuutin kohdalla ja vaihtaa toiselle kanavalle. Aika harva viitsii poistua elokuvateatterista kesken näytöksen.
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn viikottain, joskus kaksikin kertaa. Mua harmittaa kännykän näpräilijät. Muuten jees, hyviä elokuvia, Dyyni, Margareth, Pohjolan kuningatar, James Bond, Odotus, Batman, 70 on vain numero, Lost Daughter, Sorjonen, Morbius nyt nähty.
Joo se 80-luvun dyyni oli ihan jees. Tämä uus näkemättä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leffalippu on joku 14€ Saan sillä hinnalla 6.1 Surround kotistudiooni kaksi blueray elokuvaa, jota voin katsoa ikuisesti.
Lipun hinta on älytön nykyään. Lipun päälle tulee parkkimaksu (18€) syömiset (10-15€) eli kun yhden hengen leffa kokonaiskustannuksiltaan on 30-40€ niin ei kiitos.
Nautin tästä "näpäytyksestä" jonka ahneet alati hintojaan nostavat ylikalliit teatterit saavat. Ei kun konkkaan vaan ja uusi realistisemmin hinnoin liikkeellä oleva yrittäjä kuvioihin, minulta ei tule latiakaan enää!
Olen samaa mieltä. Kotioloissa voi katsoa omassa rauhassa pimeässä sen 2-3 tunnin elokuvan ja tarvittaessa jääkaappi ja vessa ovat lähellä. Elokuvalippujen hinnat ovat varmasti kannustaneet monia hankkimaan ne filmit mieluiten Blu-rayna omiin kokoelmiin, jolloin elokuvien tekijätkin saavat rahansa.
En muuten koskaan käytä "leffa" sanaa, sillä se kuulostaa joltain stadin slangilta.
Mutta miksi ostaa blu-ray viemään kaappitilaa, kun elokuvan voi myös vuokrata esim. iTunesista? Veikkaan ettei omia kokoelmia kasaa kuin vain osa miehistä, suurin osa ihmisistä ei halua liikaa krääsää kotiinsa.
En koe että musiikkiäänitteiden, elokuvien ja tv-sarjojen fyysiset tallenteet olisivat mitään krääsää vaan populaarikulttuurin tukemista ja kokoelman rakentamisesta, joka kertoo samalla omasta henkilöhistoriasta. On vain huonoa suunnittelua jos niille ei löydy soveliasta säilytystilaa kirjahyllyistä, kaapeista ja laatikoista. Itse asiassa kävin marraskuussa 2021 läpi asuntoni kaikki mahdolliset kaapit, komerot ja varastotilat, ja heitin pois semmoista tavaraa kuten vanhoja papereita ja vaatteita, joilla ei ollut minulle enää käyttöarvoa.
Joo, kuka mitenkin. Ei se väärin ole, jos haluaa kaikki talteen. Mä en vain koe tarvetta fyysisen tuotteen omistamiselle, kun elokuvan katsoo yleensä kerran, ja jos se on tosi hyvä, niin sitten sen toisenkin. Muuten se vain keräisi pölyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina käynyt paljon elokuvissa, mutta kun lähtivät rajaamaan passilla ihmisiä ulos, käynnit loppuivat siihen.
Olen kolmesti rokotettu perusterve aikuinen ja käytän edelleen ruokakaupassa käydessäni maskia, sillä ei se korona ole hävinnyt minnekään Ukrainan sodan myötä. Enemmän minun elokuvateatterissa käyntejä on vähentänyt sen että en koe sen tarjoavan rahalle vastinetta. Jos televisiosta tulee joku lupaavalta vaikuttava mutta surkeaksi tekeleeksi osoittautuva filmi, sen voi aina jättää kesken vaikkapa 30 minuutin kohdalla ja vaihtaa toiselle kanavalle. Aika harva viitsii poistua elokuvateatterista kesken näytöksen.
Miten vastauksesi liittyy aiempaan kommenttiin? Vai oliko tarkoituksesi puolustaa ihmisten syrjimistä?
Toivottavasti menee konkkaan. Omia karkkeja ei koronan jälkeen saanut enää viedä saleihin, vaan olisi pitänyt ostaa heidän kojustaan. Röyhkeää. Jos olisivat esittäneet toiveen, että asiakkaat tukisivat heitä koronan jälkeen karkkiakin ostamalla, tilanne olisi ollut toinen ja suurin osa olisi tukenut. Nyt fiksuimmat äänestävät jaloillaan ja toivovat, että kiinalaiset omistajat menevät takaisin sinne, mistä ovat tulleetkin.
Eipä ole enää koronan takia tullut käytyä. Tosin jo ennen koronaa omille suosikkielokuville alkoi olla tosi huonoja esitysaikoja tyyliin lauantaina aamulla klo 12 tai illalla klo 22. Toinen liian aikaisin ja toinen liian myöhään. Yllättävän paljon meni rahaa näihinkin huvituksiin, nyt huomaa, että hyvin pärjää ilmankin. Oli vaan tapana, että lauantaina ns. käy jossain, vaikka sitten elokuvissa, jos ei muuta keksinyt.
Ainakin Jyväskylän Finnkinossa on äärimmäisen epämukavat istuimet. Mieluummin katson leffaa mukavasti kotisohvalta, kun liian kovalla äänenvoimakkuudella huonosta tuolista.
Olisi luullut, että koronan aikana olisi ollut aikaa tehdä remonttia ja jotenkin parantaa katsomiskokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä ainakin ole. Liian kallista touhua.
Taatusti triplaisivat kävijämäärät 5 euron pääsylipuilla.
Hyvä vaan, ettei leffateattereihin tule kaiken maailman mölysakkia, jota ei oikeasti edes kiinnosta ne elokuvat. Niin kävisi, jos hinta olisi vain pari euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun mielestä pitäisi siis antaa tuosta noin vain anteeksi se, että osaa ihmisistä on uhkailtu, syrjitty, painostettu ja käytännössä pakotettu ottamaan rokote ilman omaa vapaata tahtoa. Nämä firmat ovat sitä omalla toiminnallaan tukeneet. Sitten kyynel silmäkulmassa ihmetellään miksi porukkaa ei enää kiinnosta käydä.
Joo suosittelen antamaan anteeksi. Katkerana ei ole hyvä elää. Mutta kuka mitenkin. En tajua miksi se rokote on joillekin niin iso juttu, mutta ei kai mun tarvitsekaan tajuta. Tehkää mitä haluatte.
Itse olen huomannut että kaikki viimeaikaiset leffat mitä en ehtinyt katsomaan teatteriin ilmestyy nopeaa tahtia Disney+:lle! Säästää pitkän pennin kun katsoo sieltä uusimmat leffat. Ainoat mitä olen itse enää käynyt teatterissa katsomassa on Marvelin leffat.
En uskalla ottaa koronariskiä, siksi en ole vielä palaamassa live kulttuurin pariin. Finnkinoa ei ole muutenkaan ikävä, teatteriin tai konserttiin lähtisin jos en olisi riskiryhmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo suosittelen antamaan anteeksi. Katkerana ei ole hyvä elää. Mutta kuka mitenkin. En tajua miksi se rokote on joillekin niin iso juttu, mutta ei kai mun tarvitsekaan tajuta. Tehkää mitä haluatte.
Haha. Hauska asenne.
Sanotko samaa esim. Ukrainan sodan uhreille?
Joo ei ole minunkaan mielestä yhtään hauska juttu, mutta sopii tuo asenteesi varmaan siihenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn viikottain, joskus kaksikin kertaa. Mua harmittaa kännykän näpräilijät. Muuten jees, hyviä elokuvia, Dyyni, Margareth, Pohjolan kuningatar, James Bond, Odotus, Batman, 70 on vain numero, Lost Daughter, Sorjonen, Morbius nyt nähty.
Joo se 80-luvun dyyni oli ihan jees. Tämä uus näkemättä paskaa.
Uusi Dyyni on aika paljon parempi kuin tuo 80-luvun leffa jonka tuottajat silpoi muotopuoleksi. Toki se voi olla nostalginen katselukokemus.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä halutaan!
En käytä enää ikinä yhdenkään sellaisen paikan palveluita, joka kysyi passia silloin, kun lain mukaan ei ollut pakko.