Isoäitiesi ammatit?
Kommentit (54)
30-luvulla syntyneitä ja maatalon emäntä kumpikin.
Kotiäitejä molemmat, 20-luvun lopulla syntyneitä.
- 1911, kotiäiti
- 1928, kotiäiti ja perhepäivähoitaja
Keittäjä rahtilaivalla 1905 ja perhepäivähoitaja 1921
- farmaseutti 1918
- äidinkielen lehtori 1925
Onko outoa että en tiedä kummankaan isoäitini ammattia? En tosin myöskään toisen isoisäni.
1918 Ensin oli töissä kaupassa. Oli kuulemma vähän arvostetumpi homma kuin esim. tehdastyöläisillä. Myöhemmin meni kuitenkin vaneritehtaaseen töihin, koska siitä maksettiin enemmän.
Toisen syntymävuotta en muista. Ehkä 1922. Oli töissä pesulassa.
Maatilan emäntä s. 1887 ja matkustajakodin omistaja s. 1902.
1914 syntynyt apuhoitaja
1917 syntynyt talonmies (nainen)
Kioskinpitäjä-yrittäjä/ruokalakokki ja toinen oli muistaakseni jossain kaupanalalla töissä, oli eläkkeellä jo kun minä muistan. Molemmat olisivat nyt noin 85-88v.
Molemmat tehtaalla töissä. Ei ammattikoulutusta ja toisella peruskouluakin vain kolme vuotta. Syntymävuoteni 86.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 13:55"]
Siis eihän tuossa isoäidin syntymävuotta kysytty vaan vastaajien? Olen syntynyt 1985 ja isoäitini oli maatilan emäntä, toinen isoäitini oli kotiäiti.
[/quote]Kyllä minä tarkoitin niiden isoäitien syntymävuotta. -ap
Maatalon emäntiä molemmat, syntyneet 1898 ja 1905.
Lastenhoitaja, syntyi 1938. Toisesta en tiedä mitään.
Toinen, 30-luvulla syntynyt oli töissä kaupassa.
Toinen, 1910-luvulla syntynyt ainakin jossain vaiheessa oli pienmaatilan emäntä.
Molemmat syntyneet joskus 20-luvulla (kuolleet jo ennen syntymääni niin en muista tarkkaa vuotta), kansakoulunopettaja ja pientilan emäntä.
Emäntä ja kauppias / kotiäiti. Syntyneet 1900 ja 1902.
Kas ei ku kappas en osaakaan näköjään lukea enää :D nöyriä anteeksipyyntöni. Terveisin nro 21