Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet lahjoiksi saaduille koristeille, joista et pidä?

Vierailija
26.09.2015 |

Itse olen hieman ikävässä tilanteessa asian suhteen. Rakas äitini maalaa tauluja aina lahjaksi ja olen vuosia niitä seinillä pitänyt, mutta ne ei sovi lainkaan tyyliini ja iän kartuttua on kertynyt paljon muitakin tauluja. Lapseni on taiteellisesti lahjakkaita (saaneet tunnustustakin asiasta stipendejen muodossa) ja olen mielelläni kehystänyt osan töistä ja osa on itse hankkimiani tauluja, joihin olen ihastunut ja sen vuoksi ostanut. 

Arvostan itsekin käsitöitä tekevänä ihmisenä tuota vaivannäköä, mutta hän ei itse anna tilaa toisten osaamiselle ja hänen työt tulisi aina olla keskipisteenä ja ihastella niitä porukalla useasta kulmasta.

Hän on itseoppinut maalailija. Äitini on mulle rakas ja en haluaisi häntä loukata, mutta meillä vaan ei nyt ole tilaa näille töille tällä hetkellä. Pientenkin lasten huoneessa olen tykännyt pitää seinät selkeinä ja yksi taulusetti heillä on ja kaksi taulua omista piirustuksista (kummankin tytön). Haluan myös näin osoittaa lapsilleni, että he osaavat ja kannustaa heitä innostumaan lisää. He nauttivat piirtelystä ja askartelusta. Toisekseen nuo on kivat muistot, jotka saavat mukaansa isona jos haluavat. 

Jälleen on valmistumassa yksi taulu lahjaksi tytölle. Mitä tekisin etten loukkaa?

En haluaisi valheenkaan tielle ja laittaa niitä esille vain kun äitini tulee kylään tmv, vaikka se toisaalta helpolta ratkaisulta tuntuukin. Äitini on kuitenkin tietyllä tapaa itseään ja maalaustaan korostava ihminen ja loukkaantuu varmasti, vaikka kuinka asian sanoisin.

Voihan taas joku vuosi ne taulut löytääkin paikkansa, mutta nyt juuri muuton myötä ne vaan ei tunnu omilta.

Mitä te muut teette jos saatte lahjaksi jotain mitä ette jalua esille laittaa tai ette tykkää siitä? 

Kuulostaa typerältä murheelta, mutta en halua kerätä ympärilleni sellaista tavaraa millä ei ole minulle joko merkitystä tai en pidä. Näillä tauluilla on merkitystä, mutta ei tilaa. 

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tilanne, kun on noin läheinen ihminen mutta sanoisin suoraan, että seinät on jo täynnä ja lasten töitä haluat pitää myös esillä. Kehut tauluja, joita tehnyt mutta enempää ei mahdu. Otat vielä tuon yhden keskeneräisen vastaan mutta samalla kerrot selkeästi ja rakastavasti sen hänelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä