Rautatientori yöllä
Onko turvallista odotella näin naisena esim. bussia aamuyöllä? En käy usein Helsingissä ja vähän hirvittää.
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:53"]Mua alkoi hirvittää entistä enemmän..
-Ap
[/quote]
Ihan turhaa, oikeasti. Siellä hengailee jokunen muukin sinun lisäksi, mutta jos et lähde mihinkään porukoihin mukaan ja "olet niinku et olisikaan" niin kaikki on ok. Eikä se asemakaan kovin montaa tuntia kiinni ole.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:04"]
Onko turvallista odotella näin naisena esim. bussia aamuyöllä? En käy usein Helsingissä ja vähän hirvittää.
[/quote]
keskiviikkona 10 minuuttia yli puoltayön oli ainakin ihan rauhallista. Pari kännistä oli, mutta eipä siellä mitään erityistä tapahtunut. Aika paljon nuoriakin ja ihan tavallista porukkaa junissa tuohon aikaan.
Mutta bussista POIS jäädessä kannattaa soittaa jollekin jo bussissa (tai pyytää joku vastaan pysäkille). Vaikea kuvitella keidenkään yrittävän mitään päällekäymistä, kun on selkeä avoin puhelinyhteys johonkin. Muuten voi olla vaarallisempaa siellä hiljaisella alueella, missä jäät pois bussista. Joku bussista voi lähteä perään tai puskista..
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:07"]Ei ole. En päästäisi vaimoani ainakaan. [/quote] Hieno parisuhde jos vaimosi ei saa liikkua vapaasti ilman lupaasi.
[/quote]
Niin on, erittäin hieno ja jo hyvin pitkään kestänyt. Vaimoni puheista päätellen tulee kestämään jatkossakin. Tietenkään vaimoni ei lupaani tarvitse, mutta en silti "päästäisi" aamuyöllä rautatientorille hengailemaan. Veisin joko itse autolla tai lähtisin mukaan.
[/quote]
Ai tunkisit mukaan vaimosi kavereiden seuraan?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 16:05"]
Mutta bussista POIS jäädessä kannattaa soittaa jollekin jo bussissa (tai pyytää joku vastaan pysäkille). Vaikea kuvitella keidenkään yrittävän mitään päällekäymistä, kun on selkeä avoin puhelinyhteys johonkin. Muuten voi olla vaarallisempaa siellä hiljaisella alueella, missä jäät pois bussista. Joku bussista voi lähteä perään tai puskista..
[/quote]
Jep, riskialuetta on juurikin esim. lähiö jossa noustaan pois, koska ne ovat hiljaisia yöllä ja raiskaajan on helpompaa käydä kimppuun. Jos esim. soittaa että olen tulossa lähiasemalta 5min päästä asunnolle, niin joku osaa varmaan lähteä katselemaan jos ei kuulu. Sitten kulkee suoraan kotiin sitä tavallisinta reittiä, eikä mistään pusikoista. Jos esmes puistoja kodin välissä, niin kiertää ne ja ilmoittaa siitä puhelimesta.
Mua on lähdetty metrosta poistuessani juurikin lähiössä stalkkaamaan. Soitin veljelleni, joka oli toisella puolella helsinkiän että selvästi mies pyrkii lähelle ja seuraa. En tohtinut jatkaa kotiovelle tai lyhyen metsäisen puiston läpi josta normaalisti kuljen kun siellä ei olisi välttämättä hereillä ristin sielua. Sit juoksin huoltoasemalle 24/7 kauppaan odottelemaan.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 16:09"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 16:05"]
[/quote]
Jep, riskialuetta on juurikin esim. lähiö jossa noustaan pois, koska ne ovat hiljaisia yöllä ja raiskaajan on helpompaa käydä kimppuun. Jos esim. soittaa että olen tulossa lähiasemalta 5min päästä asunnolle, niin joku osaa varmaan lähteä katselemaan jos ei kuulu. Sitten kulkee suoraan kotiin sitä tavallisinta reittiä, eikä mistään pusikoista. Jos esmes puistoja kodin välissä, niin kiertää ne ja ilmoittaa siitä puhelimesta.
Mua on lähdetty metrosta poistuessani juurikin lähiössä stalkkaamaan. Soitin veljelleni, joka oli toisella puolella helsinkiän että selvästi mies pyrkii lähelle ja seuraa. En tohtinut jatkaa kotiovelle tai lyhyen metsäisen puiston läpi josta normaalisti kuljen kun siellä ei olisi välttämättä hereillä ristin sielua. Sit juoksin huoltoasemalle 24/7 kauppaan odottelemaan.
[/quote]
siis huoltsikka oli keskiyöhön asti auki, mutta ei vielä ollut ihan keskiyö
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:53"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:38"]
Rautatientori ei ole mitään näihin idän ghetto-lähiöihin, kuten Itäkeskukseen ja Kontulaan nähden. Niissä ei naisena kannata liikkua edes päiväsaikaan yksin.
[/quote]
Itäkeskuksessa käyn päivittäin ja koskaan ei ole ollut ongelmia. Enkä ole edes läski tai rumilus:)
[/quote]
Nuo on vähän niinkuin ne Ruotsi-asiantuntijat: kyseisessä paikassa ei ole koskaan tullut käytyä mutta on tietävinään paikan elämänmenon paremmin kuin alueen asukkaat.
Ei mua ytimessä pelota, mutta tää matka asemalta himaan. Parin kilsan kävely ja vaan yksi tai kaksi muuta tyyppiä ja satunnaisia autoja. Paljon pimeitä jalkakäytäviä ja pusikoita.
Ei ole varaa ajella taksilla sitä matkaa, joka kerta kun duunista tulen. Mies tulee välillä vastaan, kun omilta töiltään pääsee. Asemapyöräkin pöllitään jatkuvasti tai rikotaan.
On, porukkaa on paljon ja se tuo turvaa. Ota huomioon, että aamuyöllä asemarakennus on suljettu ja joudut odottamaan ulkona.
Ei ole. En päästäisi vaimoani ainakaan.
On. Siellä on muitakin ihmisiä. Pysyttelet vain etäällä öykkäreistä.
Hieno nainen ei ole yksin siellä. Minun naiseni ainakaan.
Maalaiset taas kommentoimassa :D ihan turvallista siellä oikeasti on, kukaan ei kiinnitä suhun edes huomiota jos vaan istut jossain penkillä normaaleissa vaatteissa. Ei kannata uskoa pelotteluja.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:07"]Ei ole. En päästäisi vaimoani ainakaan.
[/quote]
Hieno parisuhde jos vaimosi ei saa liikkua vapaasti ilman lupaasi.
Siellä on paljon ihmisiä joten turvallista on. Turvattomampaa on odotella yksin.
Mieluummin menisi itse jonnekin lähibaariin tappamaan aikaa tai sisään Kamppiin bussin odottajien sekaan. Kampin mäkki taisi olla aamuun asti auki, sinnekin voisi mennä, Sokoksen mäkki taitaa mennä aiemmin kiinni ja siellä on huonosti tilaa.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:07"]Ei ole. En päästäisi vaimoani ainakaan.
[/quote]
Hieno parisuhde jos vaimosi ei saa liikkua vapaasti ilman lupaasi.
[/quote]Minulla ei ainakaan saa. Kaikki paikat eivät ole naiselle hyviä.
Sanon, että ei siellä kivaa ole eikä myöskään yöbusseissa. Mutta kun olet itse selvinpäin ja jalat tukevasti maassa , niin tuskinpa kukaan päälle käy. Joku repuntapainen kassi voi olla hyvä, sitä voi sitten bussissa sylissä tai säädellä vähän liian liki tulevien matkustajien etäisyyttä. Jotkut yöbussit tulee nimittäin piripintaan täyteen.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:30"]Harvoin siellä mitään sattuu mutta itse en mielellään noin tekisi. Yhdessä vaiheessa jouduin töiden takia aina vaihtamaan asemalla kulkuvälinettä vähän ennen puolta yötä ja kerran tuli joku mies vaatimaan että lähdetään naimaan, hänellä on puukko taskussa. Vasta vuosia jälkikäteen tajusin että tuohan oli raiskauksen yritys. Vaikka vain yksi tuollainen kokemus, niin mielelläni en asemalla liiku puolen yön aikaan. Ei niistä muista ihmisistä ole turvaa jos ne ovat humalassa tai muiten vain eivät huomaa mitä ympärillä tapahtuu. Olihan keskellä linja-autoasemaa raiskauskin vuosia sitten, kukaan ei huomannut.
[/quote]
Hyi. Miten toimit ja mitä sanoit?
[/quote]
Taisin uhata lyödä lujaa tms.