En luota enää tulevaisuuteen
Vielä vuosi sitten olin optimistinen. Minulla oli haaveita esimerkiksi opiskeluun liittyen. Ajattelin, että ennemmin tai myöhemmin kaikki tulee muuttumaan hyväksi. Nyt minusta tuntuu ettei mitään tulevaisuutta olekaan. Näyttää siltä, että edessä on vain paskaa ja vielä enemmän paskaa. Itse en voi vaikuttaa mihinkään.
Kommentit (8)
Itse olet valinnut pyöräyttää lapset tähän maailmaan, joten nyt pistät heidät ykkösasemaan ja lakkaat vinkumasta.
Aikoja pahempiakin on ollut! Ei pidä menettää toivoaan, kyllä se paistaa vielä risukasaankin!
Sama virsi täältäkin kajahtaa; ei se kannata.
Luottamus pitää ansaita. Tällä hetkellä mikään ei viittaa siihen että tulevaisuus ansaitsisi luottamuksen.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:22"]
Itse olet valinnut pyöräyttää lapset tähän maailmaan, joten nyt pistät heidät ykkösasemaan ja lakkaat vinkumasta.
[/quote]
Totta kai he ovat ykkösasemassa! Mutta kun tulevaisuus tarjoaa on vain leikkauksia päivähoidosta ja koulutuksesta. Lisäksi edessä on vielä elämän kurjistumista monien uhkien vuoksi. Omaan elämään vaikuttaminen ei ole ednää mahdollista.
Minustakin vielä kuukausi sitten tuntui, sillä oma työni on suhdanneherkkää ja tunnen vaihtelut nahoissani. Mutta nyt on kummasti ryöpsähtänyt tilauksia jostain ja olokin on ihan eri. Ehkä muut alat seuraavat viipeellä perässä, emmehän varsinaisesti nytkään ole enää virallisesti taantumassa. Olet varmasti hyvä, vaikka olisitkin jäänyt opiskelu- tai työpaikkojen haussa rannalle. Äläkä vertaa itseäsi niihin, jotka ovat saavuttaneet nämä asiat viisi tai enemmän vuotta aiemmin. Jos et ole vielä kerennyt masentua, niin älä aloita juuri nyt.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:37"]
Luottamus pitää ansaita. Tällä hetkellä mikään ei viittaa siihen että tulevaisuus ansaitsisi luottamuksen.
[/quote]
Näin juuri. En näe yhtään positiivista asiaa mitä tulevaisuus voisi tarjota.
Harmittaa myös, että tein lapsia. Miten heillekään enää pystyn mitään tarjoamaan. Kummasti ymmärrän velojakin nykyään.