Onko syytä huolestua? Viikon lievä korona, nyt iski jäätävä väsymys.
Nyt 8.päivä menossa. Eka päivä oli jäätävä päänsärky. Sen jälkeen voipunut olo. Vähän lämpöä vieläkin, alle 37,5 ollut kuitenkin koko taudin ajan. Koko aikana ei juuri muuta oireita. Tänään olen ollut todella väsynyt, ihan ei tunnu jaksaa edes uutisia katsoa. Pitääkö huolestua?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Mun ystävä sairastui 6 viikkoa sitten ja on sai ilmeisesti longcovidin kolmesta rokotteesta huolimatta. Kovaa väsymystä, kipuja eri puolilla kehoa ja korkea syke jopa rauhallisesta kävelystä.
Itselläni jatkui myös väsymys sekä kivut, ja niiden lisäksi lämpö sahaili jatkuvasti - ei sentään korkean kuumeen puolella, mutta 0,5-1 astetta peruslämpöäni korkeammalla.
Nyt kolme kuukautta sairastumisesta eikä hermosärkyä ole ollut pariin viikkoon, väsymys ja pieni lämpöily jatkuvat edelleen, mutten tiedä liittyvätkö ne koronaan.
Olen sairastanut koronan kaksi kertaa 2020 maaliskuussa ja 2022 maaliskuussa.
Ensimmäinen sairastuminen, ei rokotuksia tietenkään: olin todella kipeä 3 viikkoa jonka jälkeen tolkuton väsymys ja uupuminen kesti 6 viikkoa. Jaksoin kävellä maksimissaan korttelin ympäri ja sen jälkeen koko päivä ja seuraava meni toipuessa.
Toinen sairastuminen, kolme rokotusta: selvisin lievällä pääkivulla, yskällä ja kurkkukivulla. Sairastin tasan viikon, väsymys sen jälkeen kesti viikon.
Olen onnellinen rokotuksista. 2020 tautia en haluaisi koskaan enää kokea uudelleen.
Mä olen sairastanut Koronan kolmesti, ensin ennen rokotuksia, olin kipeä 2,5kk josta 2 viikkoa lähestulkoon täydellisessä vuodelevossa. Yskä ja käheä ääni, hajuaistin puuttuminen ja voimattomuus jatkuivat vielä viikkoja pidempään. Jälkitautina keuhkokuume ja puhjennut astma.
Tokan kerran sairastin puolisen vuotta ekan rokotuksen jälkeen , kolmen päivän totaalinen vuodelepo korkeassa kuumeessa, noin viikon kestänyt yskä ja paineen tunne rinnassa, 3kk kestänyt maku-ja hajuaistin puuttuminen. Normaaleja eivät ole vieläkään 8 kk taudin jälkeen. Jälkitautina sitkeä korvatulehdus ja väliaikainen kuulonalenema.
Kolmas kerta on meneillään nyt, sairastuin noin viikkoa tokan rokotuksen jälkeen. ensin pari viikkoa kestänyt kova kurkkukipu ja nyt sitten jo kuudetta viikkoa jatkuva yskä. Eilen palasin vihdoin liikunnan pariin ja jaksoin puolet tunnin treenistä.
Ennen tätä kaikkea olin perusterve ja liikunnallinen nelikymppinen.
Tämä muakin kiinnostaa.